Syn med aftermarket rat

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Syn med aftermarket rat

Indlægaf Felix » lør 1. sep 2012 20:51

SÃ¥ blev Bilen efter omsyn godkendt :D

Og så igang med arbejdet med at skifte det originale (og frygteligt grimme) NA rat ud med Isotta rattet igen.

Er lidt trivielt med dette ratskift ifm syn - men det har jo desværre været nødvendigt for kravet om dokumentation fra ratfabrikanten er der mig bekendt ingen der kan levere. I hvert fald hørte jeg intet fra Isotta på min henvendelse - de tænker nok de danskere må da være dokumentationsspadsere.

Er der nogen der ved om der har været en opblødning overfor syn med eftermonteret rat så jeg/vi kan slippe for den 2 årige eksercits?
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Star » søn 2. sep 2012 09:54

jeg har et momo trærat i min, og haft den til syn 2 gange nu, og aldrig hørt et pip fra synsmanden om rattet ikke skulle være iorden.

jeg kan se din er en 90'er dvs også uden airbag, så kan jeg ikke se hvad problemet skulle være, kun de importerede amerikanere med airbag (og er det ikke lidt senere?)

måske skulle du bare finde en anden synshal.. :wink:
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Felix » tors 6. sep 2012 21:03

Måske er det slet ikke noget synsmændene kigger efter?
Så er det jo skønne spildte kræfter alle de gange jeg har haft det af og på...
Begyndte på øvelsen efter mødet emd den første synsmand efter jeg købte den hvor jeg returnerede med uforettet sag og oplysning om 3 ting den i hvert fald ikke kunne synes med: rattet, de tonede sideblink og tonede ruder.
Tror jeg vil snakke med ham jeg bruger når familiens slæde skal til syn snart. Han virker som en flink mand og vi fik en lang snak om hans projekt med en ombygget VW'er han ville forsyne med vinduesramme + kaleche fra en MX-5 - hvis han kunne finde en hvor de dele er i orden til en slik. Hanviste ham til Andreas som kunne tænkes at ligge inde med en passende offerbil.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tors 6. sep 2012 22:18

Synsmænd/-kvinder er forskellige.
Og det skal ikke glemmes, at kan de få en vogn til omsyn, er der penge i kassen (mange bække små, gør en stor å).

Jeg vil ikke her komme ind på min \"næsten lodret\" fornummerplade.

Men om mit rat: Der er hverken TÛV eller andet på det.
Ved sidste periodiske syn, havde jeg originalrattet med i bagagerummet.
Jeg kunne ikke finde sysnstedet og var derfor godt forsinket.
(La' vær' med at spørge, hvorfor jeg ikke skiftede rat hjemmefra).

Og mens jeg var på deres venteplads gik jeg igang med at skifte rattet.
(for frækt!!!). Under denne operation råbte synsmanden, at jeg skulle køre ind.

RÃ¥bte tilbage: \"Jeg skal lige ha' skiftet rattet\".

No comments. Gik glat giennem.

Nå ned på jorden:
SÃ¥ stor en operation er det nu heller ikke at skifte rattet.... i forbndelse med de periodiske syn.

PS.
Det er ikke alle Isotto rat, der er godtkendt. Er de EU godkendt skal der være en eller anden form for mærkat el. lgn et eller andet sted på rattet (inde i navet?).

Evt. Forslag:
FÃ¥ fat en en godkendelse fra et andet Isotto-rat.
Tvivler MEGET på, at synerne vil begynde at lede efter godkendelsesmærke, hvis man stikker et papir op i fjæset på dem.

At vi/du så ganske givet virkelig får problemer med forsikringsselskabet, hvis der sker en ulykke og ratsøjlen går op i/ind i brystkassen, fordi rattet bryder sammen, er der ingen tvivl om.

Men i så fald, bliver det nok arvingernes problem. Ikkevores/dit :evil:
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron