Nogen der skal have noget fra TDR?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Kuksi » søn 28. mar 2010 00:34

Kender godt den med at vende tomlen ned af, når der holdes på gearstangen. Men kan sige at i mit tilfælde skyldes det ene og alene at det foregår så hurtigt og ved omdr. hvor motoren \"rokker\" så meget tilbage mod venstre, at 5 gearet rammes isf. 3. Dette er ikke særligt udpræget ved \"normal\" kørsel.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » søn 28. mar 2010 01:28

Det gælder ikke for mig.
Har flere gange oplevet - ved banekørsel -, at jeg ikke kan få den i 3. gear (ramme 3.).

MÃ¥ske fordi, jeg i min iver har \"ramt\" mellem 1. og 3/3. og 5. (?).

Tvivler på rokkeriet i mit tilfælde.
Motorklodserne (var) relativ nye. Mazda-speed's hårde klodser.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » søn 30. maj 2010 21:34

Kuksi skrev:
Lad mig høre om det virker med nye ophæng Jeg har samme problem med 3. gear.
Skal nok skrive om ændringen. Men der er ingen tvivel om de gamle er rykket i stykker nu. Kan dog ikke mindes nogensinde at have kikset et gearskift på offentlig vej.

Er der noget nyt omkring nytteeffekten af disse nye ophæng?

På banen i går blev det igen bekræftet at jeg skal være forsigtig når jeg vil skifte fra 2. til 3. gear. Sidste år gjorde jeg det et par gange og det havde på ingen måde positiv effekt på koblingen - den NYE kobling skal helst ikke udsættes for det samme :oops:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » søn 30. maj 2010 22:32

Nej der er ikke noget nyt. De ligger stadig i kassen og venter på montering. :roll:
Håber at jeg endelig i denne uge får mine poly-bøsninger monteret i foran og så en sporing. Nu har jeg kørt en måned med nye i bag og uden sporing. :? Når det er overstået, regner jeg med at det bliver noget af det næste. Så skal jeg nok skrive om det.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf hasse » man 31. maj 2010 12:28

Ad motorophæng:
And:
Prøv at accelere motoren samtidig med, at du kigger på den.

Kuksi:
Prøv at gøre det samme før og efter du har monteret motorophængene.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf AS DK » tirs 17. aug 2010 10:41

Kuksi skrev:Nej der er ikke noget nyt. De ligger stadig i kassen og venter på montering. :roll:
Håber at jeg endelig i denne uge får mine poly-bøsninger monteret i foran og så en sporing. Nu har jeg kørt en måned med nye i bag og uden sporing. :? Når det er overstået, regner jeg med at det bliver noget af det næste. Så skal jeg nok skrive om det.

Hva så, Kuksi. Er motorophængene kommet på?
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Kuksi » tirs 17. aug 2010 11:09

Må med skam meddele, at de stadig ligger i kassen. Det har været meget småt med tid ude i værkstedet.
Men kan da se at jeg har fået sporet bilen siden, jeg skrev i denne tråd sidst. Bøsningerne i front er stadig ikke monteret.
Det har jo også været vigtigt for mig at kunne bruge bilen dagligt her hvor vejret har været til det.

PS. Nu her hvor jeg er kommet hjem fra job. Nøøj, hvor det piner mig at det stadig ikke er lavet. Må virkelig se og få taget mig tid til det snart.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf AS DK » tirs 17. aug 2010 20:49

Kuksi skrev:PS. Nu her hvor jeg er kommet hjem fra job. Nøøj, hvor det piner mig at det stadig ikke er lavet. Må virkelig se og få taget mig tid til det snart.

Rolig nu, jeg kommer alligevel ikke til at lave noget ved min MX5 foreløbig, men overvejer da at sætte nye motorophæng på den lange liste jeg er ved at lave til Andreas, som skal gøre min Jubii klar, når jeg engang igen sætter fødderne på dansk grund.

Men det skide gear-skifte mellem 2. og 3. gear har nu også drillet mig under sommerens lange ferietur. Så snart jeg kommer over 5-6.000 omdrejninger i 2. rammer jeg ikke 3. gear. (Har øvet mig i Haslunds gearskifte)
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Kuksi » fre 10. sep 2010 17:44

Så fik jeg endelig tid til at få både TDR varmeafdækningen og motorophængene monteret. Det kom sig egentlig af at min manifold var revnet i 2 af svejsningerne (ved de 2 midterste cyl.). Det er klart sket fordi manifolden ikke længere har et beslag på koblingshuset. Så den hænger i forrørene helt oppe fra topstykket og er først ophængt ved katten.
Når nu der var god plads og bilen stod på bukke, så var det jo oplagt lige at klare det andet samtidig. Det var virkelig let at skifte motorophængene. Det tog 1 time, så var de nye på plads. :D
Hvordan er de så at køre med? Først vil jeg sige at de gamle ser meget fine ud, men at motoren rokkede en del ved acceleration. Jeg kunne også tage fat i toppen af motoren og rokke den tydeligt fra side til side (15mm vil jeg tro). Med de nye kan jeg stort set ikke rokke motoren. Det er virkelig dejligt at køre med. Selv når den fyres af, flytter gearstangen sig kun 2mm. Der er nok kommet marginalt mere støj, men ikke noget der betyder noget for mig. Så det er bestemt noget jeg vil anbefale hvis man har kikset et gearskifte når man er på bane, eller bare har +hk.
Brugeravatar
Kuksi

Foregående

Tilbage til Diskussion