Forsikring med CCR-kit

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Re: Forsikring med CCR-kit

Indlægaf AS DK » tirs 18. feb 2014 15:06

Jeg har fået dette svar fra Codan :

Hej Arne

Det har betydning for præmien på din forsikring, da risikoen for skader
bliver øget, når der kommer flere HK i bilen.
Derfor er vi nødt til at vide, hvor mange HK der er tale om, før vi kan
give dig en pris.

Det er korrekt, at der blot noteres en ændring på policen, men sammen med
denne ændring, vil der komme en prisstigning alt efter hvor mange HK bilen
får.

Det ser ud til at Codan svarer sine kunder forskelligt eller også har vi ikke stillet spørgsmålene lige tydeligt.

Jeg må have fat i Codan igen.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf UlrikK » ons 19. feb 2014 00:07

Hvis bilen er forsikret som en "MX5 med kompressor", skal de vel sørge for man får en tilsvarende bil ved en eventuelt totalskade (tilsvarende MX5 og kit monteret hos CCR Racing)? Det vil for mig være en dealbreaker. Selvom man (i Alm Brand's tilfælde) skal give kr. 3000 mere om året, vil det i så fald hurtigt være tjent ind hvis bilen blev total skadet.

Det meste af standard beløbet til "fast monteret udstyr" går hurtigt til ting som fælge, radio mv., så det beløb skal sættes en del højere hvis man vil have fuld dækning. Jeg har ikke styr på hvor meget det koster at forøge beløbet, men det er sikkert ikke helt billigt. Da de kr. 30.000 for kittet er en ret stor procentdel af bilens pris, synes jeg ihvertfald det er værd at tage med i overvejelserne.
UlrikK

Indlægaf AS DK » ons 19. feb 2014 17:08

Hvis bilen er forsikret som en "MX5 med kompressor", skal de vel sørge for man får en tilsvarende bil ved en eventuelt totalskade (tilsvarende MX5 og kit monteret hos CCR Racing)? Det vil for mig være en dealbreaker. Selvom man (i Alm Brand's tilfælde) skal give kr. 3000 mere om året, vil det i så fald hurtigt være tjent ind hvis bilen blev total skadet.

@Ulrikk, du taler om penge, altså at præmien forhøjes i takt med en evt. øget erstatning af din bil,

Det svar jeg har fået fra Codan går udelukkende på en præmiestigning, som følge af øget motorkraft og dermed øget risiko.

Men jeg er da enig i, at Codan ved en ændring af policen, som følge af BÅDE øget risko OG øget værdi forpligter sig til at erstatte min bil incl. kompressor.

De af jer, der allerede har fået et skriftligt svar fra forsikringen, kan I ikke lægge svaret her på tråden. Altså helt konkret ordene fra forsikringen.
Brugeravatar
AS DK

Indlægaf AS DK » ons 19. feb 2014 17:18

Forøvrigt er det der med præmier på kasko-forsikringer en sjov størrelse.
Hos samme selskab, som forsikrer min 15 år gamle MX5 har jeg en nyere og meget dyrere bil forsikret for godt 2.000 kr mere om året end MX5'eren koster. Den nye bil har mange flere heste end en MX5 med kompressor, kører 30.000 km om året mod MX5s under 10.000 km og ikke mindst er der medforsikret fabriksmonteret udstyr svarende til et mindre hus i provinsen.
Men sådan er der jo så meget.

Præmiestigning eller ej, jeg er bare interesseret i at få min MX5 forsvarligt kaskoforsikret også efter ombygning med kompressor.
Brugeravatar
AS DK

Indlægaf jepperimmen » tors 20. feb 2014 13:58

Min forsikring hos Codan er uændret efter montering af CCR-kit - og de er informerede om ændringen :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf BoN » tors 27. feb 2014 13:35

@ As, Jeg har ikke noget på skrift, jeg kontaktede dem telefonisk og fyren jeg talte med sagde at så længe der var tale om lovlig tuning ville forsikringen fortsætte uændret, han sendte dog en ny police, hvor antal HK var fjernet (øverste højre hjørne) har hans navn hvis du er interesseret, han sagde at han havde været ansat i Codan i 18 år så han burde vel vide det.
Men kan godt se det ville være rart med noget på skrift hvis man skulle ende i byretten.
Hilsen
Bo
Hilsen Bo
Jubii 99. monteret med Rotrex
Brugeravatar
BoN

Geografisk sted: Langeland

Indlægaf jepperimmen » tors 27. feb 2014 13:42

BoN skrev:@ As, Jeg har ikke noget på skrift, jeg kontaktede dem telefonisk og fyren jeg talte med sagde at så længe der var tale om lovlig tuning ville forsikringen fortsætte uændret

Codan optager deres telefonsamtaler med kunderne, så det burde være fino
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Martin » fre 28. feb 2014 16:34

jepperimmen skrev:
BoN skrev:@ As, Jeg har ikke noget på skrift, jeg kontaktede dem telefonisk og fyren jeg talte med sagde at så længe der var tale om lovlig tuning ville forsikringen fortsætte uændret

Codan optager deres telefonsamtaler med kunderne, så det burde være fino

Tror du har lidt for høje tanker om forsikringsselskaberne her.

De vil normalt gøre hvad de kan, for at slippe for en erstatning. -Lad os sige du har en skade som den der tidligere er beskrævet her i tråden, hvor forsikringsselskabet i første omgang ikke ville dække (men måtte bøje sig da forsikringstager kunne fremvise en e-mail). -Tror du selv man her vil være "fino" med at forklare forsikringsselskabet at "vi talte om det i telefonen".

-Hvis du har fulde navn på medarbejder, samt dato og klokkeslæt, så KAN det være du har en sag.... ellers så glem det! Som jeg ser det har man 2 muligheder:

1. Bed om at få det skriftligt
2. Lev med risikoen for at man har en meget dårlig sag, hvis man skulel få brug for sin forsikring.
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf AS DK » tirs 11. mar 2014 15:10

Så har jeg endeligt fået papirer fra Codan på at min MX5 er synet med godkendt tuning.
Det har ellers holdt hårdt at få bekræftet at forsikringen dækker både værdistigning (kompressorkit) og øget risiko som følge af øget effekt.

I første omgang modtog jeg en ny police fra Codan, hvor eneste synlige forskel i f.t. den gamle police er, at præmien er steget med 1.000 kr pr. år.
Det er ikke godt nok for mig, så jeg anmodede Codan om at føre det ind i policen under "Øvrige forhold for forsikringen". Det vil de ikke, men det lykkedes mig at få dem til at sende et brev, hvoraf det fremgår at policen er ændret som følge af tuning af køretøjet.
I følge Codan er kompressoren ikke inkluderet i særligt udstyr, som dækkes op til 18.902 kr. Jeg skal derimod ved evt. erstatningskrav ved hjælp af fotos og kvitteringer dokumentere at køretøjets samlede værdi er blevet forøget med værdien af kompressorkittet.

Glæder mig til at høre, hvad andre kommer frem til med deres forsikringsselskaber.

PS. GF Forsikring har vist interesse for at forsikre min MX5 :o .... og min anden bil til en fornuftig præmie.
Foråret er kommet :D
Brugeravatar
AS DK

Foregående

Tilbage til Diskussion