MX-5'er i Godmorgendanmark....

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf KjaLLe » lør 4. aug 2012 02:06

Nix bilen SKAL eksporteres til udlandet hvis man skal have afgiften tilbage. Når bilen afmeldes for du intet tilbage, andet end tilgodehavende forsikring & ejerafgift (vægtafgift) penge.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Bent » fre 10. aug 2012 19:43

Når bilen eksporteres får man ca 60% af handelsprisen tilbage fra Skat, minus et \"gebyr\" på 15%. Handelsprisen er det, Skat syntes den er værd.
Min mx5 90..1,8 l, renoveret gearkasse, spærbagtøj, koni undervogn, fuld læderkabine = handelspris: 51000 kr.

Fik et brev for et par dage siden :\"I lyset af din klage har vi set på din sag igen, og vi mener vi har ret\"
Sagen er nu sendt til vurderingsnævn... :?

Det er lidt sjovt, når man vil importere, er mx5 lidt en klassiker med tendends til stigende priser...ved eksport er den ikke noget specielt..

Mht til donorbil fra tyskland, find en 1,8 med torsen-diff, det vil gøre din banebil hurtigere og din gadebil mere salgbar. 1,8 er kun lidt dyrere i Tyskland.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf altid6 » fre 10. aug 2012 22:29

Kender ikke helt reglerne, men kan der ikke være nogle problemer ved ligge en 1,8 motor i et 1,6 chassis, når bilen er registreret som en 1,6?? Så passer registreringsattesten jo ikke mere. Spørgsmålet er selvfølgelig om det overhoved kan ses og om en synsmand vil registrere det.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Bent » lør 11. aug 2012 09:24

Gælder 20% reglen stadig? , hvis den den gør er der ikke noget problem, hvis man holder sig til 130 hk. , desuden ligner en 130 hk en 115hk motor...\"140\" hk er tydeligt anderledes.
Min har været forbi 3 synshaller, ingen har sagt noget til motoren. Man skal huske at overgangsstykket mellen 1,6 \"gasspjældshus\" og 1,8 indsugningmanifold skal være \"beskidt\".
Senest rettet af Bent ons 15. aug 2012 08:41, rettet i alt 1 gang.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf KjaLLe » lør 11. aug 2012 20:05

Der står lidt om effktforøgelse / motorskifte her på trafikstyrelsens hjemmeside:

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Presse ... 779B1&_z=z

Så der skulle vel ikke være nogle problemer i at smide en 1.8 motor i en MX-5 født med 1.6 :)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Foregående

Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron