Mælke tænder...

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Mælke tænder...

Indlægaf Martin » fre 7. maj 2004 14:57

Er der nogen der har haft succes med at fjerne mælketænderne fra fronten?

Jeg har lidt overvejet det, da det flere steder på miata.net fremgår at de kun blev brugt under transporten til Europa og U.S. og dermed ikke hører til på bilen derefter. Samtidig holder det jo heller ikke med unødvendig vægt i fronten af en bil der er bygget med alu foronthjelm for at holde vægen nede netop dér!

Det næste er dog at de i instruktionsbogen viser tegninger hvori den bliver trukker ud af fx en snedrive. Er der nogen der ved om de er nødvendige eller ej? Sandheden må være derude 8)

Til sidst vil jeg gerne høre hvis nogen har fif til hvordan man fjerner dem!
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Softtop » fre 7. maj 2004 15:02

Der er også 2 stk. der kan fjernes bag - vægtfordelingen sku´ nødig
spoleres 8)

Har fjernet alle mine for år tilbage, husker det som meget nemt - men
mener at boltene ihvertfald foran skal reinstalleres...
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Martin » fre 7. maj 2004 15:06

Selvølgelig! du har jo helt ret! vægtfordelingen må ikke spoleres!

Der var ikke nødvendigt med hjælp fra et værksted? bare et par timer under bilen?

Undersøgte du om de var nødvendige før du fjernede dem?
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Softtop » fre 7. maj 2004 16:29

Martin skrev:Der var ikke nødvendigt med hjælp fra et værksted? bare et par timer under bilen?

Undersøgte du om de var nødvendige før du fjernede dem?


Én time skulle være rigeligt..

Havde læst på miatanet som du, og ingen dér har kommenteret nødvendigheden af "fastspændingsøjerne".

Hvis du beslutter dig for at fjerne dem, så husk at smide dem på en vægt
- du bliver overrasket :o
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf microracerdk » fre 7. maj 2004 22:04

I skal jo bare lige huske den detalje, at selv en mx-5 kan komme i problemer og have brug for at blive transpoteret på fejeblad, og hvis \"tænderne\" er trukket ud så er det ikke nemt at få den op på autotransporten.
Men de er da bestemt ikke kønne og er da bestemt et opjekt for modifisering, men lad nu heller mindst én af dem sidde.
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre 9. apr 2004 23:02
Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Martin » lør 8. maj 2004 09:14

microracerdk skrev:I skal jo bare lige huske den detalje, at selv en mx-5 kan komme i problemer og have brug for at blive transpoteret på fejeblad, og hvis "tænderne" er trukket ud så er det ikke nemt at få den op på autotransporten.
Men de er da bestemt ikke kønne og er da bestemt et opjekt for modifisering, men lad nu heller mindst én af dem sidde.


Den tanke har også strejfet mig... Men er der ikke andre muligheder for at trække den op? (et andet sted på bilen med den nødvendige styrke)

Hvilken en vil du lade side? vil den ikke trække skævt op hvis kun én bliver tilbage?
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Softtop » lør 8. maj 2004 10:26

microracerdk skrev:I skal jo bare lige huske den detalje, at selv en mx-5 kan komme i problemer og have brug for at blive transpoteret på fejeblad, og hvis "tænderne" er trukket ud så er det ikke nemt at få den op på autotransporten.
Men de er da bestemt ikke kønne og er da bestemt et opjekt for modifisering, men lad nu heller mindst én af dem sidde.


Korrekt, men da de ikke er bestemt for at trække bilen op af
grøfter vil jeg hellere have at der bliver trukket fra midten af
forbroen. Hvis der skal blive kroge siddende ville jeg foretrække
begge to, selv om det nok er naivt at forestille sig at vejhjælpen
ville bruge begge.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf microracerdk » lør 8. maj 2004 17:08

jeg var ude for at mit bagtøj \"expolderede\" sidste år, og da jeg bede falck manden trække i begge \"tænderne\" foran for at undgå en muligvis beskadelse af karossen (skævhed) sagde han at han ikke havde mulighed for at trække i begge to. men i realiteten burde én også være nok, da jeg vil mene at hvis bilen ikke kan tåle at blive trukket i en forvange, så ville den nok slet ikke være godkendt til brug på offenlig vej, og mere eller mindre alle andre biler har kun træk øje i den ene side fortil(typisk i højre side). jeg vil ikke anbefale at trække i forbro - bagbro osv. da det slet ikke er designet til sådanne formål, på mange nyrere biler må man ikke engang lyfte med en dunkraft på for/bag-bro'en..!!! så lad hellere mindst én af tænderne sidde, evt en af de bagerste da det er dem man ligger mindst mærke til.
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre 9. apr 2004 23:02
Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Martin » søn 9. maj 2004 20:10

Så har jeg fået lavet min lillle tandoperation!

Det pyntede helt sikkert (ser issær bedere ud med gitteret i fronten), samt en rar fornemmelse ikke at have overflødig vægt om bord!

Nu må vi se om jeg til vinter, når jeg har fået smidt vognen i grøften fortryder :-)
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Mælketænder.....

Indlægaf Webmaster » søn 9. maj 2004 21:11

Erh.. måske vi kan lægge et par på Magelsø...

De er nu meget rare at have når man skal bruge dem :roll: :oops: 8)
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Re: Mælketænder.....

Indlægaf Martin » søn 9. maj 2004 21:15

Webmaster skrev:Erh.. måske vi kan lægge et par på Magelsø...

De er nu meget rare at have når man skal bruge dem :roll: :oops: 8)



Hehe nåh jo! ellers må vi bare huske håndbræmsen :?:
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Mælketænder.....

Indlægaf microracerdk » søn 9. maj 2004 21:56

Webmaster skrev:Erh.. måske vi kan lægge et par på Magelsø...

De er nu meget rare at have når man skal bruge dem :roll: :oops: 8)


Ja, hehe lyt til ham han taler jo af erfaring :wink:
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre 9. apr 2004 23:02
Geografisk sted: nord.sj


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron