LED kørelys i eksisterende lygter

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

LED kørelys i eksisterende lygter

Indlægaf Felix » ons 28. jun 2017 10:36

Jeg har lige sat LED lysbjælker (dem fra MX-5parts) i de eksisterende kørelyslygter - Har haft dem liggende i noget tid da jeg ikke kunne finde på en pæn måde at montere dem på - Nu synes jeg det lykkedes:
Billede

Billede

Hvis andre har fået lyst til samme operation gjorde jeg som følger:

Afmonterede metalbeslaget og savede den ene side af lysbjælken op til glasset (Så den fik en plan side at hvile på)

Afmonterede lygten og pærefatningen - Der er nu lige akkurat plads til at indføre lysbjælken ind i lygten. Den drejes på plads til den sidder så den vender lige ud når lygten monteres igen og så højre venstre lygte ser end ud. Fæstes her med klar silikone (det er lettest at placere den helt korrekt efter at silikonen er på plads) - vent et døgns tid på silikonen hærger før ledningerne ud gennem et passende sted i siden af den grå plast i lygten ved at der bores et lille hul og det forsegles med silikone.

Man kan godt nøjes med dette, men I fatningen monterede jeg også en LED pære, der giver et mere rundtstrålende lys.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: LED kørelys i eksisterende lygter

Indlægaf Skovtrolden » tirs 21. jan 2020 07:38

Er det kun mig som ikke kan se nogen billeder i ovenstående opslag, der er bare et grå icon.
Så er indlægget jo lidt kedeligt.

Mvh
Peter
Hvid, 1991, 1.6l
Skovtrolden
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 14. okt 2014 08:25
Geografisk sted: Hornsyld

Re: LED kørelys i eksisterende lygter

Indlægaf hasse » tirs 21. jan 2020 13:18

Det tror jeg ikke.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron