Så fik jeg lavet en del på min MX5 racerbil. Nu begynder det faktisk at ligne en racerbil, for der er svejset bur i bilen nu.
Samlet arbejdstid var 7 timer for 2 mænd. På den tid fik vi modificeret buret så der kan sidde en hardtop på. Det betød at buret skulle sænkes 20 mm. Buret er fuld svejset og fastgjort til karrossen i 6 punkter. Desuden fik vi fuld svejset samlingerne rundt langs døråbninger og samlinger i motorrummet.
Det bliver en meget stiv bil, men det skal en racer jo også være.
Der mangler stadig nogle små modifikationer, før bilen skal males. Jeg er ved at lave en ny konstruktion til føresædet, så sædet bliver sænket en del og som det kan ses på et billede, så kræver det at der bliver fjernet noget af gearkasse tunnelen. Jeg har købte nye OMP racingsæder i en XS størrelse for at få plads i kabinen, nu da der er bur i.
For bedre at kunne komme ud og ind af bilen har jeg købt nyt racerrat med flad bund og snap-off funktion.
Bileder af bilen.





