NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf one-niner » man 6. maj 2013 11:48

Martin skrev:Har (endnu) aldrig oplevet af en MX-5-'er har overhalet mig, eller bare vaeret i stand til at foelge efter...

Altså, der var da en Elise, der måtte lade mig passere på Jyllandsringen for nyligt, efter jeg havde hængt på i en omgangs tid. Jeg kunne så ikke trække fra ham efterfølgende, men vi kørte da nogenlunde lige op. Glæder mig til at få tryk og R-compound på :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Martin » man 6. maj 2013 12:08

Tom skrev ikke at en MX--5 ikke kan koere fra en Elise, det er som Hasse ogsaa udtrykte det, fuldstaendig ligegyldigt, da foeren er så stor en del af ligningen (saerligt for os amatoerer!).

Kan blot konstatere at jeg aldrig har moedt en MX-5 der har overhalet mig i min Lotus ccr kit eller ej, turbo eller ej... Tvivler på det betyder at jeg er en specielt dygtig koerer -er bange for det er bilen der goer forskellen :?

Fik ioevrigt lejlighed til at koere med en del 5'ere til jeres fantastiske five-tour i 2011, så har da koert sammen med en del :D
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf one-niner » man 6. maj 2013 12:27

Martin skrev:Tom skrev ikke at en MX--5 ikke kan koere fra en Elise, det er som Hasse ogsaa udtrykte det, fuldstaendig ligegyldigt, da foeren er så stor en del af ligningen (saerligt for os amatoerer!).

Kan blot konstatere at jeg aldrig har moedt en MX-5 der har overhalet mig i min Lotus ccr kit eller ej, turbo eller ej... Tvivler på det betyder at jeg er en specielt dygtig koerer -er bange for det er bilen der goer forskellen :?

Ahr, nu synes jeg, at du giver dig selv for lidt credit - som du siger, så betyder føreren rigtig, rigtig meget! Det er i hvert tilfælde det udgangspunkt, jeg holder mig til - især efter min egen oplevelse for nyligt :D Jeg ville bare lige bruge lejligheden til at fortælle historien, når nu emnet kom op :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: NA 1,6 synet og omregistreret med CCR Rotrex kit

Indlægaf Martin » man 6. maj 2013 12:44

Jeg taenker bare, at når nu min elise er relativt standard (r-daek er nok den stoerste forskel), saa vil man snyde sig selv lidt, hvis man montere et CCR kit til sin 5'er, og regner med at man kan koere fra en Elise. -Det goer man ikke!

Der er HELT sikkert nogen der kommer koerende i en Elise, som man kan koere fra, men det havde man sikkert også kunne, om de havde koert i en Ferrari! -En meget forsigte eller uerfaren koerer i sin splinternye Ferrari, vil ikke ha' en chance mod en dygtig koerer i en Fiat Tippo.... Men det goer ikke fiat'en bedre/hurtigere end Ferrarien ;-)
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 4 gæster

cron