Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 2011/2012?

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf jepperimmen » fre 30. dec 2011 10:28

Bech skrev:jepperimmen: pris på din 6 trins kasse?

Jeg byttede med Andreas, så det er ham du skal handle med.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf AS DK » fre 30. dec 2011 16:17

Så har One-Niner og jeg også fået nye tårnstivere på. Udført hos J.R. Brande. :wink:
Ser rigtig godt ud og så har beslagene jo den rigtige (Jubii) farve.

PS. Nogen der mangler en original MX5 tårnstiver? Se anden tråd
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf And » fre 30. dec 2011 21:43

Er lige nu næsten færdig med at trylle med førerdøren, som altid blev projektet mere omfattende end beregnet!

Men skulle bare smøre/skifte kabler til rudehejs. Endte med at skifte kabler, rustbeskytte dør, lyddæmpe dør og højtaler område, rustbeskytte noget mere.

Skille det af tre gange mere for at finde ud af hvorfor ruden kørte langsomt stadigvæk. Adskille kontakter til rudehejs og lodde disse op så der var ny kontaktflade.

Tage gummiliste ud som rude kører i op til top af dør og rense denne og smøre op.

Montere ny dampspærre og tilpasse montering af centrallås.

Aaahr, så mangler jeg bare at montere ny Coilover der ligger klar, samt den swaybar der lander i næste uge. Dette kombineres så med et registreringssyn så det står i papirerne uden brok! (Bilen er indkaldt til februar).

Desværre rækker de økonomiske midler ikke til Fat Cat Top Mounts i denne omgang, med told og gebyr bliver de lidt pebrede at hente hjem. Honda'en får et anhængertræk i stedet, det har vi mere brug for!!!

Dernæst et tandremsskift med alle tilgængelige pakninger og o-ringe, ny køler, vandpumpe + studs til denne. Med lidt held renses de hydrauliske løftere også og går alt op i en helhed, så olien skiftes samtidigt!

Ja så mangler jeg vist bare at adskille og rense mit gasspjæld inden sæsonen kan skydes i gang.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jepperimmen » ons 25. jan 2012 22:54

Så fik jeg hentet et sæt LÆKRE hjul: 949 Racing, 6UL 8x15, bronze - meget tilfreds, super fede, meget lette. Og med et sæt Toyo Proxes R888'ere 205/50-15 skulle det nok gøre Track Days sjovere :D http://949racing.com/15x8-6ul-matte-bronze.aspx (sorry, jeg er blevet doven, så billederne fra mobilos yder dem ikke retfærdighed)

Billede Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » ons 25. jan 2012 22:55

Er også kommet til at sælge mine sæder, så jeg bliver \"desværre\" nødt til at købe et sæt nye:

Billede Billede Billede Billede

Og H-seler skal der jo også til:

Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » ons 25. jan 2012 23:01

Min hudfarve er let grønlig 8)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AS DK » tors 26. jan 2012 10:11

jepperimmen skrev:Så fik jeg hentet et sæt LÆKRE hjul.


Du ringer bare, hvis du får stumper i overskud 8)
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf jepperimmen » tors 26. jan 2012 16:05

AS DK skrev:Du ringer bare, hvis du får stumper i overskud 8)

Jep, lige nu er OZ'erne ikke til salg :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf AS DK » tors 26. jan 2012 22:29

@jepperimmen

Fatter da ikke at du gider gemme på alt det gamle overflødige skrammel (ironi kan forekomme) :D
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf And » fre 27. jan 2012 09:08

@Jepperimmen - WAF må dælme være støt nedadgående på den bil :)


For mit eget vedkommende!

Koni Coil Over er monteret nu, efter meget \"møje og besvær\" hvor der blev knækket en bolt i en lejeskål i første omgang. Byttet til en anden og så videre igen.

Dernæst var der så lige et issue med anden bolt ved den ene støddæmper bag, der gav op. Først bestilt to ved MX-5 parts, der brillierede med at levere de forkerte, for derefter at komme en lang forklaring om at de kunne sagtens bruges alligevel (selvom de var kortere...).

Til sidst gav jeg op og gik de 400 m(fjols) op til Mazda for at bestille to bolte. To dage senere havde jeg dem til en pris der kun var 20 kr højere end den ved MX-5 parts... hvad kan man så lære af det???

Nu er bilen samlet og jeg glæder mig til at få bilen igennem det famøse registreringssyn med konstruktive ændringer.

Det sner godt nok udenfor, men mon ikke det går alligevel. Mine fire år gamle vinterdæk skal vel prøve at berøre sne... :D
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » fre 27. jan 2012 14:44

Og så er der et registreringssyn med konstruktive ændringer på plads - nul huller :D

Fornøjelsen kostede 850 kr! Men så fik synsmanden også lov til at slå lidt med halen ude på pladsen :lol: :lol:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jepperimmen » fre 27. jan 2012 15:36

And skrev:@Jepperimmen - WAF må dælme være støt nedadgående på den bil :)

Holder den oppe ud fra to enkle regler:
1) Ændringer der ikke er synlige bliver ikke omtalt
2) Sælger originale stumper til (næsten..) samme pris som de nye dele koster
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kuksi » fre 27. jan 2012 15:43

@And Hvad står der så helt præcist i reg.attest.
Jeg har tidligere talt med en synshal og at få noteret nogle af mine ændringer på attesten. Men fik det svar at der kun ville komme til at så noget i retning af \" Synet med konstruktive ændringer\" og jeg så stadig skulle medbringe div TÜV og godkendelser til syn. Det var netop dette jeg ville undgå. De skulle så selv ind i deres system for at se hvilke ændringer der var tale om, det ville ikke komme til at fremgå af attesten.

PS
2) Sælger originale stumper til (næsten..) samme pris som de nye dele koster

Er der nogen der vil købe et par dæk Potenza 17\" 205/40 næsten 1mm mønster (midt på) :lol:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » lør 28. jan 2012 11:50

jepperimmen skrev:
And skrev:@Jepperimmen - WAF må dælme være støt nedadgående på den bil :)

Holder den oppe ud fra to enkle regler:
1) Ændringer der ikke er synlige bliver ikke omtalt
2) Sælger originale stumper til (næsten..) samme pris som de nye dele koster


1) Ja men du har fandeme også lavet meget synligt. :lol:
2) Du har købmandstalent - det kan jeg sku ikke (vil du købe en brugt Koni Sport til 5 kg???)
3) Køber allerhelvedes mange blomster ;)



Kuksi skrev:@And Hvad står der så helt præcist i reg.attest.
Jeg har tidligere talt med en synshal og at få noteret nogle af mine ændringer på attesten. Men fik det svar at der kun ville komme til at så noget i retning af " Synet med konstruktive ændringer" og jeg så stadig skulle medbringe div TÜV og godkendelser til syn. Det var netop dette jeg ville undgå. De skulle så selv ind i deres system for at se hvilke ændringer der var tale om, det ville ikke komme til at fremgå af attesten.

Der kommer kun til at stå konstruktive ændringer! MEN synsmanden gav mig et godt råd!

Tag en kopi af den midlertidige reg. attest/anmeldelse til motorkontoret. På bagsiden af den står beskrevet i ord hvad der er registreret som konstruktiv ændring. Denne kopi anbefalede han mig så at medbringe ved enhver lejlighed. "I tilfælde at at du møder en person som ikke har helt styr på gældende regler og ikke vil forholde sig til det du siger, for derefter uberettiget at kalde bilen til syn".

Så jeg kopierer den og medbringer så under kørsel, så kan den altid tages frem til skue hvis jeg skulle blive stoppet. Han anbefalede(ikke et krav!) dog stadig at jeg til syn medbragte TÜV papirer, hvilket jeg ikke anser som et problem.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » søn 29. jan 2012 03:43

Måske er det mig, der er tonedøv, men jeg har ikke helt fået fat i formålet.

Har formålet været at undgå vrøvl ved fremtidige syn ref. ting, som IKKE (efter vores mening) kræver registreringssyn?
Altså ang. ting, hvor vi meget let kan komme i diskussion.
Altså mere eller mindre efter princippet \"Hellere for meget end for lidt\".

Har formålet været ovenstående + monterede ting, som -indiskutabelt (?) - kræver registreringssyn?

Gider du have ulejligheden med at smide \"....På bagsiden af den står beskrevet i ord hvad der er registreret som konstruktiv ændring....\"

Ps.
Ved ikke, hvad WAF er.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3950
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

ForegåendeNæste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster