Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 2011/2012?

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf KimT » lør 5. nov 2011 21:26

jepperimmen skrev:Hard Dog M2 Sport, med dobbelt diagonal ("Robbins Style"). Padding og vinyl cover er endnu ikke monteret (sorry for kvali, pics er skudt med mobilos):
...


Det ser dælme godt ud! Glæder mig til at se den IRL.
... og lækkert cover, mums!

Er det den originale windstopper du har monteret?
Jeg vidste ikke de var forskellige i NB'erne.
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » lør 5. nov 2011 21:33

KimT skrev:Det ser dælme godt ud! Glæder mig til at se den IRL.
... og lækkert cover, mums!

Er det den originale windstopper du har monteret?
Jeg vidste ikke de var forskellige i NB'erne.

Ja, cover er rigtigt lækkert!
Ja, det er original windstopper - på de sidste årgange af NB-FL har den højttalere indbygget (de er dog fuldstændigt værdiløse).

Nu var det jo ikke meningen at denne tråd kun skulle handle om mine projekter - er der ikke andre der byder ind med deres??
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » lør 5. nov 2011 21:49

Well, jeg skal have lavet en forsikringsskade...

Jeg skal også have monteret de stålarmerede bremseslanger, jeg har liggende.

Har også opdaget, at jeg har en knækket wire i kalechen, så det kunne vel også passende blive et lille projekt.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Lars Z » søn 6. nov 2011 17:24

Jeg har fået nok af vand der pisser ud af møre slanger overalt i motorrummet. Så nu bliver det hele rykket fra hinanden og udskiftet med silikone.
Kan jeg ikke samle dyret igen vender jeg tilbage med en salgsannonce med diverse MX5 NA stumper. :twisted:
Forbandede gamle lort. :roll:
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 13:17
Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf one-niner » søn 6. nov 2011 17:28

Lars Z skrev:Jeg har fået nok af vand der pisser ud af møre slanger overalt i motorrummet. Så nu bliver det hele rykket fra hinanden og udskiftet med silikone.
Kan jeg ikke samle dyret igen vender jeg tilbage med en salgsannonce med diverse MX5 NA stumper. :twisted:
Forbandede gamle lort. :roll:

Jeg er selv i gang med processen. Når jeg lige har tid og lyst, så bliver der skiftet en slange af gangen. Jeg tager vakuumslangerne med, når jeg nu er i gang.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Lars Z » søn 6. nov 2011 17:33

one-niner skrev:Jeg er selv i gang med processen. Når jeg lige har tid og lyst, så bliver der skiftet en slange af gangen. Jeg tager vakuumslangerne med, når jeg nu er i gang.
- Tom


Jeg regner bare med at tage hele skraldet på en gang, så jeg i det mindste kan udelukke at der sker mere på den front foreløbigt.
Jeg regner med at de slanger de har her http://stores.ebay.co.uk/Venair-Performance-Silicone-Hoses/_i.html?_fsub=3636638&_sc=1&_sop=1 er gode nok?

Mazdaen er den mindst stabile vogn jeg har haft, selv min Ascona diesel gav færre problemer. :roll: Det er selvfølgelig glemt når den så kører. :lol:
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 13:17
Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf Viggoman » søn 6. nov 2011 19:52

NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Bent » søn 6. nov 2011 21:14

Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Kuksi » fre 11. nov 2011 00:01

Jeppe du ringer bare hvis du ever overvejer at skille dig af med bilen. 8)
Det ser bare godt ud!

Og så må mx5parts ellers godt se at få de manglende manchetter på lager igen.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Bent » fre 11. nov 2011 09:54

Skal ha' lavet et nyt beslag til Minikompressoren, det andet gjorde at kompressoren sad for højt, så der ikke var plads til slangerne.

Første beslag; købt i England, til bilen og kompressoren, passede slet ikke..1200kr bye bye.

Lars Z: Med dine \"gummiproblemer\" hvordan har din tandrem det??
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Lars Z » fre 11. nov 2011 18:44

Bent skrev:Lars Z: Med dine "gummiproblemer" hvordan har din tandrem det??


Joeh tak, den snurrer da med rundt endnu, men skal skiftes til foråret hos Andreas. :P Der er ingen indikation af hvornår den er blevet skiftet.

Det forudsætter selvfølgelig, at dyret står i garagen når den tid kommer.
Kommer der en og vifter 45-50000 foran mig, så er jeg bange for at den er væk. Der er bare alt alt for meget bøvl med den, i forhold til den køretid jeg har i bilen.

Mvh Lars
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 13:17
Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf jepperimmen » tirs 13. dec 2011 20:33

Så landede der lige en Cusco tårnstiver, der kan monteres sammen med Rotrex-kittet. Den opmærksomme vil opdage at der ligger 5 kasser, så 4 andre ejere kommer nok snart og henter deres eksemplar :wink:

Billede Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » tors 29. dec 2011 21:38

SÃ¥ er den kommet i bilen og passer perfekt med CCR/Rotrex kittet:

Billede Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf KjaLLe » tors 29. dec 2011 21:44

Ser sku godt ud Jeppe 8)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Bech » fre 30. dec 2011 08:40

jepperimmen: pris på din 6 trins kasse?
Brugeravatar
Bech
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 13:55

ForegåendeNæste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster