Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 2011/2012?

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf And » lør 22. okt 2011 11:57

AS DK skrev:Jeg har også fået IL Motorsports forstærkede motorophæng på. Nu kikser jeg ikke gear skiftet mellem 2 og 3. gear mere.

Det lyder som en god deal, det er lidt træls at kikse det gearskifte! Har det givet mere vibration i bilen eller mærker du ikke forskel?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf AS DK » lør 22. okt 2011 13:44

Har det givet mere vibration i bilen eller mærker du ikke forskel?


Jeg kan ikke mærke nogen ulemper, hverken støj eller vibrationer.

SÃ¥ jeg er glad for dette lille indgreb :lol:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Kuksi » lør 22. okt 2011 14:08

Her helt den samme oplevelse som AS.
Har ikke kikset et gearskift (skete før af og til på bane, men aldrig på oftenlig vej) efter disse er monteret. Kan intet negativt sige om dem, heller ikke øget støj.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf jepperimmen » tors 3. nov 2011 23:17

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES det kører fand... bare pi... GODT!!! Very happy :D :D

Hentede bilen i morges hos Andreas (der vist ikke har sovet så meget i nat, da der var et par stumper der drillede ham lidt :D) der som vanligt har gjort et godt stykke arbejde med monteringen. Alle stumperne fra FM + Hard Dog er nu monteret. Fik jeg sagt at det bare spiller??

Koblingen føles som en standardkobling, den er meget letkørt (tror ikke fruen bemærker noget..). Svinghjul har givet en bedre respons og selvom det måske mere er en fornemmelse end målbart, så føles den kvikkere. Jeg var meget i tvivl om jeg ville skifte min 6-trins til en 5-trins, men må konkludere at 5-trins simpelthen er en bedre gearkasse, så det valg er jeg glad for.

Jeg havde heldigvis mulighed for at være nogle timer på et køretekniskanlæg her i eftermiddag og bilen er simpelthen blevet sjovere på en bane! Motorophæng og diff.bøsninger har fuldstændig elimineret risko for fejl-gearskift. Endelig har styrtbøjlen helt sikkert gjort bilen mere vridningsstabil.

Jeg har virkelig lyst til at få kørt noget mere i bilen, men det bliver først til foråret - den kommer i vinterhi i morgen. Til den tid ligger der også et sæt nye hjul klar med R-dæk. Jeg håber det bliver forår rigtigt snart :P
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf KjaLLe » fre 4. nov 2011 00:16

jepperimmen skrev:Jeg var meget i tvivl om jeg ville skifte min 6-trins til en 5-trins, men må konkludere at 5-trins simpelthen er en bedre gearkasse, så det valg er jeg glad for.


Billede

- Syntes bare ikke dit lille profil billede passer så godt nu ;)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf jepperimmen » fre 4. nov 2011 00:31

KjaLLe skrev:- Syntes bare ikke dit lille profil billede passer så godt nu ;)

Nej, det er noget skidt! Og den gearknop var jeg ellers rigtigt godt tilfreds med og den har kostet kassen :cry:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf And » fre 4. nov 2011 12:16

jepperimmen skrev:Koblingen føles som en standardkobling, den er meget letkørt (tror ikke fruen bemærker noget..). Svinghjul har givet en bedre respons og selvom det måske mere er en fornemmelse end målbart, så føles den kvikkere. Jeg var meget i tvivl om jeg ville skifte min 6-trins til en 5-trins, men må konkludere at 5-trins simpelthen er en bedre gearkasse, så det valg er jeg glad for.

Først og fremmest tillykke med det vellykkede resultat. I øvrigt tror jeg nærmest ikke at du skal være bange for at fruen klager over en ændret kobling... det er nok mere sandsynligt at hun bemærker din styrtbøjle!!! Du bør nok også lige synge en lille sang om at der nu IKKE skal skiftes til 6. gear når man er oppe i fart... det må unægteligt lyde grimt!

Dernæst, hvorfor summerer du ikke dine ting op i en projekttråd, bilen fortjener efterhånden en separat tråd hvor modifikationer, og i særdeleshed årsagen til dem, opsummeres.

Personligt undrer jeg mig meget over skiftet fra 6-trins til 5-trins?? Du har mere moment nu, men omvendt så elsker jeg at kunne vælge det optimale gear. På Sturup savnede jeg en tættere gearkasse i de snævre sving.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf AS DK » fre 4. nov 2011 19:56

På et tidspunkt hørte jeg denne kommentar fra et medlem, der skiftede fra NB 6 gears til NC 5 gears \"Jeg har sgu heller ikke tid til at skifte alle de gear \"
:lol: :lol: :lol:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf jepperimmen » fre 4. nov 2011 20:09

Selve skiftet er mere præcist, mere 'klik-klik'. 6-trins er en god gearkasse i sammenligning med de fleste andre ikke MX-5 gearkasser. Men den 5-trins er ubetinget bedre. Så må jeg leve med at der er mere sex-appeal i en six-speed..

Bilen er nu i vinterhi, så må jeg jo påstå at bøjlen er groet ud i løbet af vinteren når vi engang får den pakket ud til foråret..

Projekttråd, ja det må jeg få kikket på..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf KimT » lør 5. nov 2011 01:37

jepperimmen skrev:Bilen er nu i vinterhi, så må jeg jo påstå at bøjlen er groet ud i løbet af vinteren når vi engang får den pakket ud til foråret..

Projekttråd, ja det må jeg få kikket på..


Skal vi vente helt til foråret, før vi får vidunderet at se med styrtbøjlen?
Del et par billeder med os, please :D

Monterer du skum/gummi-dæmper på bøjlen af hensyn til sammenstød med hovedet?
Det har været min største bekymring i forbindelse med overvejelser om tilsvarende bøjle.
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kuksi » lør 5. nov 2011 11:35

Monterer du skum/gummi-dæmper på bøjlen af hensyn til sammenstød med hovedet?

Det er ikke noget problem, sidst jeg så Jeppe kørte han med hjelm. :)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » lør 5. nov 2011 13:31

KimT skrev:Monterer du skum/gummi-dæmper på bøjlen af hensyn til sammenstød med hovedet?
Det har været min største bekymring i forbindelse med overvejelser om tilsvarende bøjle.

Dette anser jeg faktisk som et meget seriøst spørgsmål

Ved kollisioner bliver kroppen "kastet" rundt i bilen, også med sele på. En bagfra kommende kollision vil medføre at krop og hoved ryger meget bagud og der kan kontakt med et (hårdt) element som en stålbøjle medføre voldsom hovedtraume. (Jeg ER fagskadet...)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jepperimmen » lør 5. nov 2011 14:02

Rolig drenge - der kommer godkendt padding på - jeg har det liggende, men havde ikke lige noget dobbeltklæbende tape. Skumgummi eller rørisolering har i øvrigt ingen virkning mod hovedskader, det skal være en race-godkendt padding. Bilen holder nu i vinterhi i svigerfars garage. Skal nok få postet et par billeder af bøjlen
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Bent » lør 5. nov 2011 19:25

jepperimmen skrev:
Bilen er nu i vinterhi, så må jeg jo påstå at bøjlen er groet ud i løbet af vinteren når vi engang får den pakket ud til foråret..



Så er det på med JEM&FIX blikket :" jamen skat, det er et jimba ittai træ, de planter sig selv i alle åbne mazdaer" :)
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf jepperimmen » lør 5. nov 2011 20:56

Hard Dog M2 Sport, med dobbelt diagonal (\"Robbins Style\"). Padding og vinyl cover er endnu ikke monteret (sorry for kvali, pics er skudt med mobilos):
Billede Billede
Billede Billede
Billede Billede

Står nu inpakket i formsyet cover:
Billede Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster