Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf And » ons 26. okt 2011 18:30

Afledt af diskussionerne i andre tråde vil jeg her lægge op til at der kan skrives om hvorfor det er netop \"din\" variant der skal være den næste der godkendes med kompressor.

Da jeg ikke selv ved endnu om jeg har råd til et kit næste år, så vil jeg ikke presse hårdt på for en bestemt model - jeg kører selv en årgang 92 NA.

Men saml jeres indspark her og evt. forbehold, så kan der måske dannes et billede af hvilken model der potentielt er størst efterspørgsel efter.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf one-niner » ons 26. okt 2011 20:44

'99 1,8 NB

Jeg er ret lun på et sæt.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AS DK » tors 27. okt 2011 00:38

Har for længst meldt mig klar.

Er ked af at have \"forurenet\" diverse tråde, men hvor svært kan der være at få NB klar, når NB-FL allerede er på plads.
Jeg har 35k parat og venter bare på at papirerne er OK.
Jeg er så ikke verdensberømt for at hav e en lang tålmodighed :evil: :evil:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Lurendrejer » tors 27. okt 2011 05:47

Som AS DK har jeg efterhånden haft pengene stående i flere år...

Jeg må så indrømme at de er blevet brugt på andet gøjl for nyligt men sparepengene ryger stadig i CCR-fonden lige pt. :)

NB non-fl her
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf ccr-racing » tors 27. okt 2011 07:13

Tak til And for at oprette denne tråd.

Som i ved kan vi, i samarbejde med kraftwerks, allede levere godkendte kits til NB-FL - det har dog ikke været den helt store succes indtil videre, så derfor er det rart at få lidt tilkendegivelser omkring de øvrige modeller.

PT kan vi levere vores egetproduceret kit til 1,6 NA indtil 10 måned 1990 godkendt til 140hk. Pris 20.000 + moms og montering. De øvrige 1,6 NA årgange er på vej gennem systemet også.

Vi har netop indkøbt en NB non FL og er gået i gang med at montere/udvikle kit til den. Dette kit bliver 100% produceret hos CCR også og derfor vil det ikke blive helt magen til non-fl kittet. Blandt andet er der lavet en optimeret rørføring, den originale ecu bliver reprogrammeret og derfor kan vi spare \"powercardet\" som bruges i kraftwerks kittet. Derudover kommer der en række andre små ændringer. På denne baggrund forventer vi at kunne sælge non-fl NB kittet til ca 20.000 + moms og montering.

Vi skal forsøge at holde jer opdateret omkring NB kittet her i tråden og imellem tiden er i altid velkomne til at emaile med spørgsmål osv.

mvh
Christian
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf AS DK » tors 27. okt 2011 09:40

ccr-racing skrev:Som i ved kan vi, i samarbejde med kraftwerks, allede levere godkendte kits til NB-FL - det har dog ikke været den helt store succes indtil videre, så derfor er det rart at få lidt tilkendegivelser omkring de øvrige modeller.


Det overrasker mig virkeligt at salget ikke går særligt godt specielt når man ved at i CCR-racing samarbejder med IL Motorsport og at godkendelserne er indhentet i Tyskland. Det tyske tuningsmarked burde da være en sand guldgrube for dette produkt og IL Motorsport må da også være en god kanal at markedsføre sig gennem.

Anyway, hovedsagen er at I stadigt arbejder på sagen for NB. At det så samtidigt ser ud til at blive væsenligt billigere er et plus.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Dark Knight » tors 27. okt 2011 09:54

AS DK skrev: At det så samtidigt ser ud til at blive væsenligt billigere er et plus.


... og så er det jo lige, at vi med NB-FL'ere, der endnu ikke har fået et kit, bliver lidt groggy over tanken om at kaste 35.000 efter et rotrex-kit, når CCR nu udvikler et optimeret et til 20.000 ex moms til søstermodellen :?

Det djævelske spørgsmål: Mon der også kommer et optimeret kit den prisklasse til NB-FL'eren? :twisted:
2001 NB-FL 1,8 Sport - Brilliant Black - K&N Typhoon - IL Motorsport Twin Exit - 17\" OZ Superleggera
Brugeravatar
Dark Knight
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: søn 18. apr 2010 22:51
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf ccr-racing » tors 27. okt 2011 10:07

@Dark knight

jeg kan godt forstå din forundring omkinrg priserne. Der er desværre lidt forskelle mellem de 2 typer som gør at det er nødvendigt at montere nogle ekstra komponenter på NB-FL modellerne. Derudover er NB-FL kittet et samarbejde mellem Kraftwerks, IL og CCR, hvorimod NB og NA er 100% CCR's egen produktion.

Når det så er sagt, så arbejder vi på at om vi kan lave en version af NB-FL kittet, hvor vi kan slippe for vandindsprøjtningen mod at reducere effekten lidt. Derved kan prisen på kittet reduceres, men selvfølgelig er effekten også lidt lavere, men så kan man jo altid opgradere senere hen hvis man ønsker det.

Endelig er de 35.800 for NB-FL kittet jo incl moms og montering - bare lige så sammenligningen med de angivne ca priser for Na og NB kit's bliver reel

mvh
Christian
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf AS DK » tors 27. okt 2011 11:38

[quote="ccr-racing]
Endelig er de 35.800 for NB-FL kittet jo incl moms og montering - bare lige så sammenligningen med de angivne ca priser for Na og NB kit's bliver reel
[/quote]

....og bare for lige at bukke det i neon.
Pris for NB 20.000 + 5.000 moms + montering = ????
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf ccr-racing » tors 27. okt 2011 12:34

formentlig 1500-2000 kr, men som sagt så er det estimerede priser indtil videre, da vi ikke har de endelige priser fra alle leverandører endnu.
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf BB » tors 27. okt 2011 12:41

AS DK skrev:Det overrasker mig virkeligt at salget ikke går særligt godt specielt når man ved at i CCR-racing samarbejder med IL Motorsport og at godkendelserne er indhentet i Tyskland. Det tyske tuningsmarked burde da være en sand guldgrube for dette produkt og IL Motorsport må da også være en god kanal at markedsføre sig gennem.


Som med alt andet er der sikkert mange der holder igen både her og syd for grænsen for tiden, se bare hvordan at alt hvad der lugter af luksus/legetøj er på tilbud (se eksempelvis udbudet af MX-5'ere på Bilbasen).
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf jepperimmen » søn 30. okt 2011 21:42

Kunne ikke modstå fristelsen af at saxe dette link fra Rotrex hjemmeside med billede af en nydelig NA'er: http://rotrex.com/Home/Supercharger_Experience/Details.aspx?kit_id=ae04aa4a-c94e-48ea-9c57-30214188065a
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » man 31. okt 2011 00:04

CCR-Racing skriver i indlæg fra 27. okt. bl.a. om kittet til 1.6 NA 1990
\"....godkendt til 140hk.....\"

Det synes JEG er tankevækkende. Det svarer nogenlunde til stock 117 +20%.

Men den 20% regel gælder åbenbart ikke for de andre kit??????
Og hvis ikke: Hvorfor ikke?

Et eller andet sted er der noget, der ikke stemmer....synes jeg....igen.

Tilføjelse:
Og den NA'er der henvises til ovenfor på Rotrex's hjemmeside opføres til hp 166!!!!

Skal jeg være lidt grov? Ok.

Det lugter lidt i retning af \"vi får den gennem syn og registrering. Så kan vi altid pille ved den bagefter\".
Senest rettet af hasse man 31. okt 2011 00:45, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Mogenz » man 31. okt 2011 00:17

Jeg er klar på et sæt til min NB jubii model men .....og der er altid et men...

Det kræver at der er et kvalificeret hoved der siger god for at motoren holder (ikke pga af kittet men bare generelt) den har trods alt 280k på tælleren inden kittet kommer og har en lidt sørgelig lyd fra motoren når den starter.

Pengene er ikke det store problem men det kan være de skal bruges på en ny motor først og så kan det godt være at legetøjet bliver udskudt 1 år for mig, sørgeligt nok.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf jepperimmen » man 31. okt 2011 06:32

Mogenz skrev:Det kræver at der er et kvalificeret hoved der siger god for at motoren holder (ikke pga af kittet men bare generelt) den har trods alt 280k på tælleren inden kittet kommer og har en lidt sørgelig lyd fra motoren når den starter.

Det var da en god ide at få den tjekket i en fart - uanset om den skal tunes eller ej..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Næste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron