Gruppekøb: MegaSquirt motorstyring

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Gruppekøb: MegaSquirt motorstyring

Indlægaf one-niner » tirs 10. maj 2011 20:39

Den korte historie: Jeg vil montere coil-on-plugs på min NB, og har derfor besluttet at installere en stand-alone motorstyring ved samme lejlighed. Valget er faldet på DIYPNP forbedret og samlet af Reverant fra miata.net og turbomiata.net.

DIYPNP er i princippet en MegaSquirt 2 tilpasset en specifik bilmodel. Man skal så selv lodde, samle og installere. Reverant har lavet en række forbedringer, og kan tilpasse og samle motorstyringen, så der er taget højde for, om man har aircondition, servostyring, coil-on-plugs osv. osv. Hans version understøtter endvidere sequential injection/ignition og tomgangsstyring. Hele pakken skulle byde på flere/bedre options end MegaSquirt 3, og er plug-and-play - dvs. ud med OEM ECU'en, i med DIYPNP'en og drej nøglen.

Tuning foretages med en bærbar og et af de gratis programmer, der findes til MegaSquirt. Hvis man vil i gang med dette, skal man som minimum også huske at anskaffe en wideband O2-sensor (lamdasonde).

Jeg har fået en pris på et stk. til 580 Euro plus fragt (fra Grækenland), men Reverant har tidligere lavet nogle gode tilbud, hvis man bestiller mindst 3 stk., så kom frisk :)

Læs mere her: http://www.miataturbo.net/showthread.ph ... 91&page=29

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

MS

Indlægaf Christian S » tirs 10. maj 2011 21:14

Jeg har en ny MSPNP til NA fra 91-94 liggende, hvis det kan have interesse.
Den har aldrig været monteret. Har desværre solgt bilen.
Brugeravatar
Christian S
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 5. maj 2008 22:29

Indlægaf one-niner » tors 12. maj 2011 21:18

Hmm... Det var ikke den store interesse (trods de 64 visninger).

Er der i det mindste nogen, der er i tænkeboks, eller skal jeg bare bide i det sure æble og købe selv?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf And » tors 12. maj 2011 21:49

Tænkeboks!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf crv » tors 12. maj 2011 21:59

Man skal selv samle delene eller tager jeg helt fejl
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Kuksi » tors 12. maj 2011 23:18

Hvis du bestiller den \"normalt\" så er DIYPNP MS, en der skal loddes og samles.
Men her er der tale om at det hele er samlet (og b.la modificeret til bedere tomgangs styring), og software downloadet. SÃ¥ den kan sammenlignes med den normale MSPNP.

Mht. interesse, så er jeg også i tænke boks. for DIYPNP (som jeg selv samler) kan jeg købe ALLE dele incl. temp.føler for under 500$. Men kan godt se at med moms, told og forsendelse, så er der ikke så meget tilbage inden det ender på samme pris som den færdige udgave fra Grækenland.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » fre 13. maj 2011 08:06

Kuksi skrev:Mht. interesse, så er jeg også i tænke boks. for DIYPNP (som jeg selv samler) kan jeg købe ALLE dele incl. temp.føler for under 500$. Men kan godt se at med moms, told og forsendelse, så er der ikke så meget tilbage inden det ender på samme pris som den færdige udgave fra Grækenland.

Det er de samme tanker jeg går med - det er en stærk pris i forhold til at du skal forvente et tillæg af moms, afgift og fragt fra US.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf mureren » ons 18. maj 2011 21:25

Hvilke COP's vil du installere?
Kan man fjerne luftmassemåleren ved at installere Reverants styring?
(eller forveksler jeg det sidste med noget helt andet?)

Det er sgu' ikke nemt at være mekanikmongol...især ikke når man gerne ville lave samme opgradering som dig :cry:
Mvh.
Mureren

1998 NB, Emerald Mica
K&N Typhoon kit, Cobalt exhaust, 17'' Zito Le Mans med Continental SportContact 3, Sonnenland kalesche med el-glas bagrude m.m.m. :-)
Brugeravatar
mureren
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: tirs 8. jun 2010 07:15
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf one-niner » ons 18. maj 2011 21:47

mureren skrev:Hvilke COP's vil du installere?

http://trackspeedengineering.com/store/ ... -p-28.html

mureren skrev:Kan man fjerne luftmassemåleren ved at installere Reverants styring?
(eller forveksler jeg det sidste med noget helt andet?)

Jeg ved ikke så meget om det, og havde egentlig ikke overvejet det (før nu). Som man kan se i linket herunder, så kræver det yderligere en temperaturmåler på indsugningsluften at kunne fjerne MAF'en:
http://www.diyautotune.com/diypnp/apps/ ... bp-mt.html
Jeg pønser jo på at skulle have et Rotrex-kit på et tidspunkt, hvilket jeg fortalte Reverant, og så ville han sælge mig en IAT-sensor ved samme lejlighed og forberede ECU'en til det. Jeg vil dog sige, at der er delte meninger i communitiet omkring hvor meget det giver. Under alle omstændigheder giver det mindre end på en 1,6 NA.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf mureren » ons 18. maj 2011 22:58

Jeg havde på fornemmelsen det var COP's fra www.boundaryengineering.com du ville bruge, men de kom vist aldrig på markedet for alvor.

Jeg ville nu egentlig også helst bare have fjernet MAF'en fordi den er en potentielt større fejlkilde end en ny temperaturmåler, ikke så meget fordi det kunne give lidt effekt.
Mvh.
Mureren

1998 NB, Emerald Mica
K&N Typhoon kit, Cobalt exhaust, 17'' Zito Le Mans med Continental SportContact 3, Sonnenland kalesche med el-glas bagrude m.m.m. :-)
Brugeravatar
mureren
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: tirs 8. jun 2010 07:15
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Mogenz » ons 18. maj 2011 23:35

Har overvejet det, men mener ikke den går igennem syn med en anden boks på ?
Men man kan mappe en standard config så det ikke kan ses, når den skal til syn, eller skifte tilbage til standard boksen igen.
Det gør det klart nok ikke mere lovligt, ud over det ikke kan ses.

Vi har jo ofte det her og andre tunings emner oppe og vende. Men CCR er vist det eneste der må monteres og der er kun til NB FL lige nu.

Vi har nok alle haft føkgende i tankerne: mspnp, dyipnp, stroker kit, turbo, kompressor osv. men intet af det må monteres som reglerne er for dansk indregistrerede mx-5´er idag. Men der er så meget man ikke må som folk gør alligevel, så \"go for it\" jeg siger ikke noget til nogen. Jeg kan bare ikke få mig selv til det.

Hvis jeg tager fejl og det er lovligt så kan det være jeg er med på noget fælles.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf ccr-racing » tors 19. maj 2011 06:58

hej

Sorry for at jeg lige bryder ind i denne tråd.

Men har lige et par kommentarer omkring lovlighed osv.

Vi arbejder på at få godkendelse i hus til NB (ikke facelift) og NA (og det skrider fornuftig fremad), men i givet fald så vil det kun være med vores software i den originale styreboks. Dvs at har man monteret en eller anden stand alone styring, gælder godkendelsen ikke. Så hvis man overvejer at få monteret et CCR kompressor kit senere, så skal man lige overveje om det er pengene værd at købe en Stand alone styring nu.

mvh
CCR
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf ccr-racing » tors 19. maj 2011 06:59

hej

Sorry for at jeg lige bryder ind i denne tråd.

Men har lige et par kommentarer omkring lovlighed osv.

Vi arbejder på at få godkendelse i hus til NB (ikke facelift) og NA (og det skrider fornuftig fremad), men i givet fald så vil det kun være med vores software i den originale styreboks. Dvs at har man monteret en eller anden stand alone styring, gælder godkendelsen ikke. Så hvis man overvejer at få monteret et CCR kompressor kit senere, så skal man lige overveje om det er pengene værd at købe en Stand alone styring nu.

mvh
CCR
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf one-niner » tors 19. maj 2011 07:12

ccr-racing skrev:Vi arbejder på at få godkendelse i hus til NB (ikke facelift) og NA (og det skrider fornuftig fremad), men i givet fald så vil det kun være med vores software i den originale styreboks. Dvs at har man monteret en eller anden stand alone styring, gælder godkendelsen ikke.

Det er klart, men tak for reminderen alligevel.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » lør 28. maj 2011 22:26

SÃ¥ er vi vel 3 stk. der snart er klar til at handle....?
Tom, har du nogen idé om hvad vi mon kan komme ned på i pris?
Det bliver i så fald jo ikke 3 helt ens men til NA og NB.
Anvender han mon TPS i sin konfiguration? For det skal jeg helt klart have, og det er min NA jo ikke født med.
Og underligt nok kan jeg ikke længere se at det på www.diyautotune.com.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Næste

Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Google [Bot] og 4 gæster