Det var nok også den konklusion jeg i mit stille sind var nået frem til.... hvis en amerikansk forhandler har dem på lager..... så er de garanteret i orden..... et sæt svigtende hjulmøtrikker kunne uden tvivl medføre nogle heftige søgsmål i det amerikanke retssystem.
På den ene side ville det være prikken over i'et...... på den anden side.... så skal de bare på værkstedet en enkelt gang.... og de er maltrakteret med en luftnøgle.... hvis man glemmer at nævne det ved indskrivningen.
Herudover, ville jeg nok ikke være tryg ved at lade andre foretage montage/tilspænding.
Læste om en RX7 ejer, der ved en fejl havde fået udleveret alumøtrikker i 12 x 1,25 mod de korrekte 12x 1,5 af en forhandler..... han tabte stort set alle 4 hjul samtidig under kørsel.....
Er nok ikke umagen værd..... vægttabet i forhold til de originale møtrikker er trods alt begrænset.
Man kan så undre sig over, at når man køber et sæt OZ Alleggerita.... så følger der et sæt ekstremt tunge hjulmøtrikker med...... Det hænger sgu ikke rigtig sammen.....
Tom..... hvis du skal ud og købe nye dæk.... er der efter sigende en ikke ubetydelig vægtforskel mellem forskellige mærker og modeller. Min lokale dækmand har fremhævet Continental som nogle af de letteste..... måske er det et studie værd.

