Mellemrør istedetfor en kat

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Henrik N » fre 1. apr 2011 22:03

Jo jo.... placeboeffekt (halvlangt, småfint ord)..... skal man ikke afskrive. Det er da umiddelbart svært at skulle erkende, at dyrtkøbte dele eller en langvaring arbejdsproces med at fjerne dele ikke har haft den ringeste effekt.... :)

Havde jo lovet ikke at tale mere miljø.... men mht. vandløbene vil jeg blot nævne i flæng..... udover løsdelene i bagagerummet:

motorantenne, højttalere og headunit (Det kommer alligevel aldrig til at lyde som et ordentligt stereosetup i privaten.... men har dog ikke selv fået taget mig sammen til at pille det ud)

Bagklap i kulfiber (er på ønskelisten..... dog mest af kosmetiske årsager - smag og behag er jo forskellig :D )

lettere sæder (overvejes kraftigt når de nuværende er slidt op)

Solskærme (tjek)

Original windblocker (komplet ubrugelig) erstattet af en lettere i alu og med net (tjek)

Erstaning af forskærme i metal med ditto af kulfiber - denne mod er gennemført.... men primært som en radikal løsning på rust omkring blinklysene.

Lettere tårnstabilisator (tjek)

CAI i kulfiber (tjek)

Fjernelse af de forreste \"fortøjringskroge\" (tjek)

Under bilen kunne man kaste sig ud i at erstatte diverse afstivninger i stål med nogle i aluminium.

Fyld kun tank og sprinklerbeholder halvt.

Og der er sikkert mange flere muligheder...... men ovenstående burde ikke have nogen voldsom negativ indflydelse på brugsværdien i det daglige.

Ja det bliver næppe til en brusende elv.... meeeeeen..... med udskiftning af sæder kan det vel snildt løbe op i mere end 50 kg... og det giver næsten to tiendedele ifølge linket til din accelerationsberegner.... om det så er umagen værd.... tjaaa :D

NÃ¥ ja...... selv instruktionsbogen er fjernet fra handskerummet :lol:
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf hasse » fre 1. apr 2011 22:22

Der er bare det forbandede ved det..og det gælder alt, hvad jeg har lavet ved dytten:

Efter ganske kort tid har man vænnet sig til det:

\"Og så er man lige vidt\" :lol:

Og spekulerer videre:
\"Hva' fa'en ska' jeg nu lave ved den\"
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Mogenz » fre 1. apr 2011 22:22

nogle gode ting du er inde på med hensyn til fjernelse af vægt :D

har dog lige sat en 2xdin headunit i med 30GB harddisk for under 1 år siden og den vil jeg ikke af med igen. Har dog fået fixet at antennen ikke køre op med mindre jeg ønsker at bruge radiodelen. Har ingen rust omkring blinklysene ellers en god undskyldning.

Krogene er en mulighed, synes ikke der er noget galt med windblockeren men jeg stikker heller ikke en ½ meter over nakke støtten.
Sæderne er en kende medtagede og kunne godt skiftes til nogle lettere eller mere sportige.

Er glad nok for tårnstabilisatorene der på jubii´en. Skifter dem ikke når de virker.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Henrik N » fre 1. apr 2011 23:23

Hasse: Jamen det er jo det herlige ved en hobby..... man bliver aldrig helt færdig.... altid noget nyt at udforske, ændre, justere, polere, renovere, tune.... you name it...... nogle gange gør det en forskel til det bedre..... og andre gange bliver det i bedste fald ikke ringere :lol:

Hvorfor tror du jeg har sendt en bestilling til CCR..... rent objektivt ændrer en kompressor jo ikke ved, at bilen forhåbentlig stadig kan transportere mig fra A til B. Men smilet bliver måske en anelse bredere.... om ikke andet for at kompensere for den kraftigere nakketræk :D

Mogenz: Du tilbringer helt sikkert mere tid i bilen end undertegnede.... og så kan musik på rejsen hjælpe gevaldigt på humøret en kold og trist vintermorgen..... lyder som en rigtig fed løsning du har lavet. Selv foretrækker jeg lænestolen og et hovedtelefonsetup :)

Ville nok være synd med kulfiberskærme på din jubii... medmindre de bliver lakeret i samme farve som resten af bilen. Min er rød..... så det går an. Rusten skyldes den tidligere ejers lemfældige omgang med en skruetrækker, da han monterede hvide blinklys. Fit er helt god..... har jeg ladet mig fortælle..... men det giver næppe søvnløse nætter hos ingeniørstaben hos Porche. :D

Nu ved jeg ikke, hvor høj du er Mogenz..... længden af overkroppen er vel egentlig det afgørende.... men jeg er 183 cm.... og lagde stort set ikke mærke til jeg havde fjernet den (en af de kedelige mods :) ) Tilgengæld har jeg meget glæde af min nuværende windblocker.... især på motorvej.

Tårnstiveren var egentlig mere et tilfælde...... købte den hos MX5parts som værende en stiver til de bagerste fjedertårne.... den lod sig dog ikke sådan umiddelbart montere. Nå.... jeg havde lidt travlt på daværende tidspunkt.... så den røg på loftet i et års tid.... da jeg så skal have monteret kulfiberskærmene.... smed jeg den i bagagerummet og bad værkstedet sætte den på. Stor var min forbløffelse, da jeg hentede bilen og kunne konstatere tårnstiveren sad i motorrummet...... :o De havde ikke lige fanget den skulle monteres bagi..... og gik ud fra det måtte være en erstatning for den jeg havde... så tror da f..... jeg ikke kunne få den til at passe.

Hvis du går helt bersærk mht. sæder..... så har Axxis power racing nogle seriøst lette kulfibersæder...... meeeeeen..... på de hullede danske veje..... kræver de nok brug af nyrebælte og et titurskort til kiropraktoren.
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Mogenz » lør 2. apr 2011 10:39

jeg er vel 178cm ....men gemmer mig nu fint i sædet alligevel.

Ja jeg bruger en del tid i bilen, og ikke på bilen. 90.000km på 3½ år så det bliver til noget tid. Men da jeg har headsæt på derhjemme ved PC´en og headsæt på på arbejdet har jeg ikke lyst til at have Ipod/iphone/mp3 afspiller med headphones på i bilen. men jeg er også imod \"I\" produkter men der findes jo alternativer.

Men har så valgt en løsning med 2xdin, mp3, navigation, DVD, 30gb harddisk i en enhed og pillet den hulkasse ud i midterkonsollen da den alligevel var ubrugelig med uret, i mine øjne.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Henrik N » lør 2. apr 2011 19:45

Det er en del kilometer...... bliver helt misundelig..... men kører egentlig sjældent rundt bare for turens skyld..... så kører maks. det halve antal km årligt i forhold til dig.

Lyder som et spændende anlæg, du har fået bygget op.... bilernes svar på et multimediecenter.

Jeg er heller ikke blevet \"appleficeret\"..... endnu :D

Et godt alternativ til i produkter..... hvis det drejer sig om mp3 afspillere.... kommer fra sydkorea..... og hedder COWON.

Jeg tror ikke det er direkte ulovligt.... men at køre bil, mens man lytter til musik i hovedtelefoner er nok ikke en god cocktail. Gør det svært at opdage udrykningskøretøjer mv.

Gamer du en del siden du bruger headset hjemme ved pc'en??? Eller bruger du det til at lytte til musik??? I så fald skal vi måske have en snak om brug af eksterne lydkort/hovedtelefonforstærker og gode hovedtelefoner..... det giver en dramatisk forbedring i forhold til lydkortet i de fleste computere..... På den anden side..... så er det nok ikke bare i en anden tråd.... men et helt andet forum.... vi skal slå vores folder :)
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Mogenz » søn 3. apr 2011 19:51

Gamer slet ikke nok haha. Det er nu mest fordi min kæreste ikke gider høre på det samme som mig når hun ser noget i tv.

Desværre er jeg ikke kritisk med lydkort i min PC. Bruger et standard der sidder på bundkortet.

Jeg går dog lidt op i PC, generelt fordi at jeg ikke kan finde tid og funktionalitet nok f.eks PS3, 360, nintendoer eller hvad de hedder nu om dage (spillekonsoller).

men har da skrabet et fin lille maskine sammen

I7-k2600-processor (netop den for muligheden for overclocking)
12gb ram
2x 9800 gtx 1024 grafikkort i SLI
2x Western Digital VelociRaptor 10,000RPM (de går højere end mazda´en)
og et MSI midrange bundkort til omkring 1500kr ...kan ikke huske hvad det hedder.

Med hensyn til bilanlægget er det bedste harddisken da man ikke skal slæbe ens CD´er i bilen mere end en gang så kopiere den selv hele indholdet. Og jeg er af den gamle skole der ikke downloader ulovlig musik, film eller spil. Jeg er ikke hellig, da andre må selv om hvad de gør uden jeg dømmer dem. Det har vi andre folk til.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Henrik N » søn 3. apr 2011 20:36

Hej Mogenz,

Har ikke rigtig fulgt udviklingen på pc hardware i en årrække...... men det lyder som en solid gamer pc du har fået sat sammen :D

Hmmmmn....... du siger du ikke gamer nok..... måske er det fordi du liiiiige mangler det sidste...... nu har du jo helt klar styr på maskinkraften.... men hvad med \"peripherals\"..... Har du set Kuksi's tråd...... sådan et rat med tilhørende sæde må da være det der sætter prikken over i'et??? Kan godt være du må spendere en buket på kæsten, inden du lader bomben falde :D

Vi er godt nok kommet lidt på afveje i denne tråd..... måske er det på tide at starte en ny om bilstereo??

Jeg downloader heller ikke ulovligt materiale........ For det første er det..... ja ulovligt..... og for det andet er kvaliteten som ofte for ringe (har jeg ladet mig fortælle :D ) Selv sværger jeg til FLAC formatet, da det er tabsfrit og dermed på samme niveau som cd.

Men er sgu smart, når man kan have hele musiksamlingen med på en ekstern harddisk.
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf hasse » tors 27. sep 2012 14:19

Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Star » tirs 2. okt 2012 08:42

Mogenz skrev:Jeg går dog lidt op i PC, generelt fordi at jeg ikke kan finde tid og funktionalitet nok f.eks PS3, 360, nintendoer eller hvad de hedder nu om dage (spillekonsoller).

men har da skrabet et fin lille maskine sammen

I7-k2600-processor (netop den for muligheden for overclocking)
12gb ram
2x 9800 gtx 1024 grafikkort i SLI
2x Western Digital VelociRaptor 10,000RPM (de går højere end mazda´en)
og et MSI midrange bundkort til omkring 1500kr ...kan ikke huske hvad det hedder.



hehe, ja tråden er gammel og dette var off topic, men fik gennemlæst den med hasse's nye link.

Mogenz - der kan man se hvor hurtigt det går...

købte forleden en 34 GB usb stick i Aldi for 119 kr (ca) - og min pc kører med en 120 GB SSD disk for større arbejdshastighed og en 1,5 TB lager harddisk... :wink:
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf hasse » tirs 2. okt 2012 14:45

Star: \"..der kan man se hvor hurtigt det går.....\".

Og så tænk på en Rotrex :-)

NÃ¥ den var vist lidt ved siden af.
DET, jeg ville:

MossMiata er gået på YouTube:

http://www.youtube.com/user/mossmiatama ... hMovies224
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Mogenz » lør 6. okt 2012 12:41

Jeg også skiftet igen igen til 2x120 gb intel ssd jeg tog dem med fra hong kong. i raid 0 :D hastigheden er god og de 2x9800 kort er skiftet til et 680 gtx twinfrozer :D
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster

cron