mx5parts.co.uk og EBC Ultimax bremseklodser

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

mx5parts.co.uk og EBC Ultimax bremseklodser

Indlægaf KimT » lør 12. mar 2011 09:25

http://www.mx5parts.co.uk har gode tilbud på skiver+klodser.

Det er EBC Ultimax (de røde) som er i sættet. Eks.:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1611

Har I erfaringer med de klodser og kan de anbefales :?:
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Danny » lør 12. mar 2011 12:03

Da det er super-billigt for et komplet sæt bremser, har jeg købt sættet to gange før.

Men jeg er blevet utilfreds med sættet, så jeg har bestilt et andet i håb om at det er bedre. Jeg ved ikke om det er skiverne, klodserne eller begge dele den er gal med, men hvis bilen får lov at stå et stykke tid uden at blive rørt (2 uger var nok i mit tilfælde) sker der et eller andet dernede. Der kommer en eller anden belægning på skiverne, som gør at de føles som om de var blevet slået skæve. \"Det er bare overfladerust, det forsvinder efter brug\" tænkte jeg først, men nej det bliver siddende uanset hvor meget jeg motionerer bremserne. Og nu har jeg oplevet dette med begge sæt jeg har haft af disse bremser.

Desuden er klodserne i sættet dem med det dårligste bid af dem jeg har prøvet.

Jeg aner ikke om jeg er den eneste med disse oplevelser, men jeg gider ikke købe dem mere. Det er det billigste sæt jeg har set til nogen bil overhovedet, meeen jeg synes ikke man bør skifte kloder/skiver 1 gang om året.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Ken » søn 13. mar 2011 03:29

Billige skiver...

Bremseskiver kan købes for billigt. Hvis stållegeringen er sårbar over for let rust, holder de ikke længe. Har set det på andre billige sæt.

Køb et sæt originale, de er billige i forhold til Mazda-DK priser.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf And » søn 13. mar 2011 10:49

Ken skrev:Billige skiver...

Bremseskiver kan købes for billigt. Hvis stållegeringen er sårbar over for let rust, holder de ikke længe. Har set det på andre billige sæt.

Køb et sæt originale, de er billige i forhold til Mazda-DK priser.

Enig - de originale Mazda skiver performer faktisk ganske godt, og holder fint. (Det samme kan jeg ikke sige om det EBC klodser jeg købte sammen med...)

Alternativt ville jeg foreslå Brembo's almindelige skiver. De er rimeligt billige og holder super godt, kan købes bl.a. hos Merkonomen autodele. Brug dem sammen med ATE klodser og så har man en kombo der fungerer rigtigt harmonisk sammen. De holder til kørsel med udrykningskøretøjer i den lokale afdeling af et større dansk redningskorps hvor jeg er ansat i min fritid ;)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf KimT » søn 13. mar 2011 19:38

Tak for tilbagemeldingerne!
Jeg sparer kronerne og køber originalt.
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » søn 13. mar 2011 22:29

Er lidt uenige med jer drenge. Jeg har kørt med dette sæt i næsten 2 år nu.. Inden jeg monterede dem blev skiverne malet, hvor klodserne ikke rørte belægningen på skiverne. Først blev de \"kørt til\" stille og rolig. Derefter fuld knald på. Har aldrig fortrudt det, virker fint her.

Skiverne vil altid ruste lidt når vognen står stille, men det bremser jeg af. Ellers er jeg super glad for dem.

Dog skal man være obs. på at de røde klodser skal \"varmes\" op før de bremser 100%.. er man mere morfar vil jeg hellere anbefale greenstuff. eller bare std. klodser.

Hvert sit behov... For mig fungerer det ihvertfald super fint. :D
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Ken » man 14. mar 2011 00:32

Jeg kører med Greenstuff, og jeg er ikke imponeret over dem. Det næste sæt jeg køber bliver org.

Jeg høvler ALTID bremseskiverne rene / bremser meget kraftigt op inden jeg sætter den i garage. Så holder skiverne sig rene og pæne på trædefladen, og undertegnede kender vogntøjets bremseeffekt.

De originale klodser bremser mærkbart bedre.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Star » man 14. mar 2011 09:23

Det var for sent at jeg fik øje på denne tråd, jeg havde allerede fået bestilt og betalt, for mine skulle skiftes under alle omstændigheder.

Så jeg håber da virkelig ikke de er så dårlige som i skriver ( bortset fra Ozan) - og tilbagemeldingerne på MX5 part hjemmeside er jo super. Jeg ved ikke hvor meget de manipulerer med dette, men ellers burde der vel have været dårlige anmeldelser??

Det var godt nok billigt, knap 800kr incl forsendelse for hele vejen rundt skiver og klodser... :)

Men hvad, der er ikke så meget bremsepower tilbage nu, så det kan vel kun blive bedre.. :?
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf one-niner » man 14. mar 2011 14:34

Der ryger Redstuff på næste gang - nu vil jeg simpelthen vide, om den nyeste udgave er alt det, den giver sig ud for at være: Støver ikke meget, god bremseevne fra kold, fremragende når den bliver varm.

Jeg oplevede fading sidste år i Skive med de nuværende OEM, og det var ikke en rar oplevelse. Tror også, at jeg prøver med stålarmerede bremseslanger, for jeg synes stadig, at bremsepedalen i en MX-5'er er lidt som at træde på en svamp.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Danny » man 14. mar 2011 15:05

>Ozan

Redstuff-klodserne skal jeg ikke udtale mig om. Det var ikke dem jeg fik da jeg købte sættet. Det er Ultimax-klodserne jeg pylrer over :)

Men jeg kender godt den med, at der lige er lidt rust på som forsvinder efter en opbremsning eller to. Men mine forreste skiver er nærmest som om de er en smule skæve eller ru, det kan tilsyneladende ikke slides væk. Og kaliber/glidepinde virker ellers som de skal.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Ozan Yücelbas » man 14. mar 2011 19:31

Danny skrev:>Ozan

Redstuff-klodserne skal jeg ikke udtale mig om. Det var ikke dem jeg fik da jeg købte sættet. Det er Ultimax-klodserne jeg pylrer over :)

Men jeg kender godt den med, at der lige er lidt rust på som forsvinder efter en opbremsning eller to. Men mine forreste skiver er nærmest som om de er en smule skæve eller ru, det kan tilsyneladende ikke slides væk. Og kaliber/glidepinde virker ellers som de skal.


Hehe. Nu er det også Ultimax klodser jeg bruger.. Det er nu også røde :D Ihvertfald indtil de er brugt :)
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Google [Bot] og 5 gæster