feddersen skrev:Hej Lars
Prøv endelig rigtig mange inden du beslutter dig. Da vi købte vores havde vi prøvet nogle ikke klargjorte som kørte bedre end "Super velholdt, kun sommerkørt af passioneret ejer som kælede for detaljerne"-bilen. Der er himmelvid forskel og selvom en MX5 er en vidunderlig bil, så er det ikke alle MX5'ere der er vidunderlige

Og det er bare SÃ… sandt!
Jeg prøvede kun tre forskellige biler før jeg var solgt, men der var himmelvid forskel mellem disse. Den jeg købte var flottest, men også klart dyrest. Jeg var også forelsket i en hvid model jeg prøvede først, ved første øjekast så den mere træt ud og trængte til lidt omsorg for detaljerne, men selve bilen kørte ganske simpelt super og var rigtigt skarp!
Kig dig omkring og giv dig tid - godtnok er det ved at blive sommertid og cabrio tid, men der er nok biler til salg til at du kan tillade dig at være kræsen!
I mine øjne er det vigtigste kun RUST, RUST og så RUST - det er et irritataionsmoment som er dyrt at få lavet når pladearbejde, stumper og lakarbejde skal lægges sammen. Alt det andet (næsten alt) kan fikses og klares gennem udskiftning af stumper, som ofte kan findes billigt.
I øvrigt er jeg også forsikret ved Codan til en tilsvarende fin pris - de er ikke bange for en MX-5. GF gav mig et tilsvarende svar... den ville de på ingen måde kaskoforsikre.