Mazda MX-5 NA 1,8 (1994) til salg

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

Mazda MX-5 NA 1,8 (1994) til salg

Indlægaf BNI » tors 14. jan 2016 14:50

Hej MX-5 folk

Hvis der er nogle der godt kunne tænke sig en en fin NA har jeg sådan en til salg.
Se annonce her.
http://www.guloggratis.dk/biler/personb ... 94-saelges.

Pga. ændret kørselsbehov sælger jeg denne Mazda MX-5 NA (1994) som jeg har haft i 7 år. Bilen har den ”store” og sjældne motor på 1,8 liter og den rigtige farve til modellen (British Racing Green) – denne årgang har også Torsen limited slip for forbedrede køreegenskaber. Bilen har stofindtræk i pæn stand og airbag i førersiden. Bilen har fået eftermonteret Koni-kittet med nye støddæmpere og fjedre. Støddæmperne kan indstilles i hårdhed. De nye fjedre sænker bilen ca. 35 mm, hvilket er et fint kompromis mellem anvendelighed og udseende. De originale fjedre medfølger ved køb. Derudover er der eftermonteret en sportsudstødning (BBKperformance) der giver lidt mere lyd end original – samt ny radio med USB/Bluetooth/bedre højtalere. Bilen er primært blevet anvendt som sommer/feriebil i mit ejerskab, og er derfor ikke ramt af rust. Jeg har løbende selv serviceret bilen med olie/filtre – regninger kan findes på dette. Derudover er der en udfyldt servicebog op til ca. 100.000 km fra den tidligere (kvindelige) ejer. Kalechen er en eftermonteret 3-lags Sonneland der er i fin stand – med glasbagrude og varme. Af negative ting kan både læderrattet og alufælg så småt godt trænge til en kærlig hånd – men jeg vil lade næste ejer bestemme her. Jeg er 3 ejer af bilen der tidligere er importeret fra Tyskland. Bilen er strøget igennem de sidste 4 syn (nummerplade ye35955) og der medfølger vinterdæk (kan ses på billederne). Derudover er der for nyligt kommet nye skiver/klodser/renoveret kalibre hele vejen rundt. Bilen har været en særdeles problemfri oplevelse, og på en snoet landevej og med nogle gode sommerdæk på bilen skal du op i noget halvseriøst grej, hvis du skal have det sjovere:-) Da bilen er fra før 1997 slipper man også med ca. 1500 kr. i halvårlig ejerafgift. (Flere billeder kommer snart).
1994 NA BRG - 1,8
BNI
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 9. mar 2009 19:16
Geografisk sted: København

Re: Mazda MX-5 NA 1,8 (1994) til salg

Indlægaf BNI » tors 21. apr 2016 09:12

Hej eksperter

En mulig køber ville høre mig, om det er originalt fra Mazda, at påføre sådan noget nubret maling (gummihud tror jeg man kalder det) på nederste 1/4 del af bilen.
Jeg har altid tænkt det var originalt, og noget der var sat på for at beskytte fra stenslag mv.
Hvad siger eksperterne?

Vh Benjamin
1994 NA BRG - 1,8
BNI
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 9. mar 2009 19:16
Geografisk sted: København


Tilbage til Køb, salg og bytte

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron