S: MEGET FLOT RX-7 FD 1994

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

S: MEGET FLOT RX-7 FD 1994

Indlægaf jepperimmen » tirs 26. jul 2011 18:17

Under planlægningen af Five Tour 2011 har jeg fået nogle kontakter til RX miljøet og fået øjnene op for de fede wankel biler. Særligt RX-7'erne model FD3S.

Jeg har set og kørt en tur i måske DK's flottese, der er til salg hos en meget sympatisk ejer i Randers, der har passet og plejet den i de seneste 11 år. Bilen er meget velholdt, har kørt få kilometer og står i show stand. Den har fået de rigtige opgraderinger og er IKKE en voldstunet \"Brian-bil\" (ejeren er familiefar på 47 år). Jeg nåede så langt at jeg seriøst har overvejet at sælge min MX'er til fordel for denne bil og havde jeg budget og plads til begge biler havde jeg købt den!

For god ordens skyld: Jeg har ingen relationer til sælger, men bilen fortjener et godt hjem, så er der nogen der er interesseret eller kender en kommende ejer... :wink:

Læs mere om bilen her: http://fd3s.dk/sites/rides/oliver.htm og http://fd3s.dk/sites/artikler/artikler_oliver.htm

Billede Billede Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Danny » ons 27. jul 2011 14:12

Jamen det ER også en rigtig lækker bil, der har Mazda altså ramt plet. Det er dog en økonomiklasse over mig :(

Hvordan kørte den så, sammenlignet med MX'eren?
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf jepperimmen » ons 27. jul 2011 19:39

Danny skrev:Hvordan kørte den så, sammenlignet med MX'eren?

Den føles som en større bil, mere power (325 hk), kører super i sving, men ikke bedre end MX-5. På motorvej bliver det hurtigt kriminelt..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf And » ons 27. jul 2011 19:50

Den er i mine øjne \"über-lækker\" virkeligt en sportsvogn der skiller sig ud.
Den fortjener et rigtigt entusiast hjem!

Personligt synes jeg ikke at den virker vulgær, som f.eks. en Supra kan gøre det.

Økonomien herhjemme sætter vist også en begrænsning for den, konen har allerede proklameret at jeg IKKE skal have mig en MX-5 mere(og dermed heller ikke en RX)! Så skal en bil ud... og det blev ikke familiebilen. :lol:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jepperimmen » ons 27. jul 2011 20:01

And skrev:Den er i mine øjne "über-lækker" virkeligt en sportsvogn der skiller sig ud.
Den fortjener et rigtigt entusiast hjem!

Personligt synes jeg ikke at den virker vulgær, som f.eks. en Supra kan gøre det.

ENIG - og så vil den gerne have mange omdrejninger :twisted:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lurendrejer » tors 28. jul 2011 09:20

I mine øjne en muskelbil lige så vel som supra og lign. Den gør det måske lidt dårligt da der også har været fokus på 'handling'.

Dog klart den pæneste og mest specielle i klassen, men lets face it - wankel er noget bras, uanset hvor kært det så end er. Jeg elsker specielle ting, men kunne heller aldrig drømme om at købe en Renault 5turbo.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Re: S: MEGET FLOT RX-7 FD 1994

Indlægaf BB » tors 28. jul 2011 09:25

jepperimmen skrev:Jeg har set og kørt en tur i måske DK's flottese, der er til salg hos en meget sympatisk ejer i Randers, der har passet og plejet den i de seneste 11 år. Bilen er meget velholdt, har kørt få kilometer og står i show stand. Den har fået de rigtige opgraderinger og er IKKE en voldstunet "Brian-bil" (ejeren er familiefar på 47 år). Jeg nåede så langt at jeg seriøst har overvejet at sælge min MX'er til fordel for denne bil og havde jeg budget og plads til begge biler havde jeg købt den!


Jeg har savlet over netop den bil i nogen tid. RX7 FD'eren er i mine øjne en både spændende og meget smuk bil - og i øvrigt med utallige muligheder for tuning. Skal man tro de mange historier på nettet, er det desværre samtidig en bil der kræver megen ekspertise at vedligeholde og der er vist ikke mange værksteder der kan håndtere dette ordentligt.

Her er en god side med masser af info om det at købe og eje en FD: http://robrobinette.com/howtos.htm

Blandt tips til hvordan man holder sin FD sund er, at oileskift inkl. filter bør ske for hver 2.000 miles :!:
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf altid6 » tors 28. jul 2011 17:50

Klart en af de fedeste Japaner slæder der er lavet. Langt federe end Supra og Skyline :D .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Ozan Yücelbas » tors 28. jul 2011 19:23

Det er sku en dejlig vogn.. Har kørt denne model, og en RX8.. det er nu en sjov motorlyd.. :D

Kunne egentlig godt finde på det. Men dog er de dyre i afgift iforhold til hvad du kan få for samme pris..

Må ærlig indrømme har sat min mx`er tilsalg... :) Bliver den solgt, kunne det være en af de 4 modeller jeg hælder til :)
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf jepperimmen » tors 28. jul 2011 20:42

Lurendrejer skrev: men lets face it - wankel er noget bras, uanset hvor kært det så end er. Jeg elsker specielle ting, men kunne heller aldrig drømme om at købe en Renault 5turbo.

Vrøvl - wankel bliver kun problematisk, hvis den ikke får den rigtige behandling: Må aldrig køres for varm, skal have hyppige olieskift, efterfyldes med olie da den bruger olie (det skal den), hvis den tunes skal det som med alle biler gøres rigtigt. Et staldtip er i øvrigt at tilsætte en slat 2-taktolie i benzinen ved hver tankning.

Det er rigtigt at der er få personer i DK, der ved noget om wankelmotorer. Ejeren af denne er en af dem der ved mest :wink:

God buyer's guide: http://rotarygod.com/index.php?title=FD ... er's_Guide
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lurendrejer » tors 28. jul 2011 23:14

jepperimmen skrev:
Lurendrejer skrev: men lets face it - wankel er noget bras, uanset hvor kært det så end er. Jeg elsker specielle ting, men kunne heller aldrig drømme om at købe en Renault 5turbo.

Vrøvl - wankel bliver kun problematisk, hvis den ikke får den rigtige behandling: Må aldrig køres for varm, skal have hyppige olieskift, efterfyldes med olie da den bruger olie (det skal den), hvis den tunes skal det som med alle biler gøres rigtigt. Et staldtip er i øvrigt at tilsætte en slat 2-taktolie i benzinen ved hver tankning.

Det er rigtigt at der er få personer i DK, der ved noget om wankelmotorer. Ejeren af denne er en af dem der ved mest :wink:

God buyer's guide: http://rotarygod.com/index.php?title=FD ... er's_Guide


Ikke vrøvl og spurgte du hvor meget sprit han har i tanken for at bilen lige kan klare et syn?
Jeg har haft en del med wankel at gøre. De holder ikke til de 200 heste de burde have (2,6l turbo). Bruger benzin som en v8'er, kan ikke smørre korrekt, flere får skiftet motorer som vi andre skifter sko. Så uanset hvor chamerende det er, og det er kært, så er det slet ikke på højde med hvad der findes i mx5'eren.

Jeg elsker wankel - men som enhver anden kvinde er man helst fri for dem fra mandag til fredag. Supra er dorsk i forhold til, men jeg erkender stadig storheden i at den efter sigende har verdens mest økonomiske motor (1000 heste kan gøres mens den kører 5-7 km/l)

/ forbandede iPhone ordbog !
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Webmaster » fre 29. jul 2011 08:47

Den her video viser da lidt om potentialet... Ikke ligefrem langsomme øser den kæmper imod

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... b40#at=577
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Lurendrejer » fre 29. jul 2011 09:56

Potentialet er næsten uendeligt, hvis økonomien er lige så.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » fre 29. jul 2011 11:34

Lurendrejer skrev:Ikke vrøvl og spurgte du hvor meget sprit han har i tanken for at bilen lige kan klare et syn?
Jeg har haft en del med wankel at gøre. De holder ikke til de 200 heste de burde have (2,6l turbo). Bruger benzin som en v8'er, kan ikke smørre korrekt, flere får skiftet motorer som vi andre skifter sko. Så uanset hvor chamerende det er, og det er kært, så er det slet ikke på højde med hvad der findes i mx5'eren.

Jeg er enig hvis motoren ikke er passet og plejet af en der ved hvad den kræver. Hvis den har fået tilstrækkeligt TLC så ville jeg ikke være bange for at købe en :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » fre 29. jul 2011 11:45

http://www.youtube.com/watch?v=uZ2z42pW ... re=related
Søg også på youtube efter \"RX-7 Battle History\" der er 7 afsnit (på japansk)
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland


Tilbage til Køb, salg og bytte

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron