fu... hvor siden kører langsomt...

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

fu... hvor siden kører langsomt...

Indlægaf Star » fre 13. maj 2011 07:50

Man skal da godt nok være tålmodig på five-speed i øjeblikket, den sidste uge har det kørt monster langsomt, hver gang man skifter side o.l.....

webmaster?? -hvad sker der?
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf MrT » ons 1. jun 2011 09:44

Mon ikke serveren FS ligger på, bare har været lidt belastet fra de andre sites der har lagt der?

Jeg oplever hvertfald ingen problemer nu, hvor jeg surfer gennem de forskellige tråde - det er kun det sædvanlige med at den kan gå helt død (hvid skærm med 2-3 ord i sort, har glemt hvad der står), hvis man forsøger at redigere sit indlæg.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Star » ons 1. jun 2011 09:56

check datoen for mit indlæg - jeg oplever ingen problemer nu, det er blevet \"normalt\" igen :)
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Lurendrejer » ons 1. jun 2011 09:59

Det har været oppe at vende før... sitet kører på en udtjent mdb-fil i stedet for en \"rigtig\" database. Tilmed er udstyret nok af samme karakter, hvilket ej heller hjælper på hastigheden. Uden indtægtskilde til driften er det svært at drive et site af denne størrelse på en ordentlig måde.

Personligt havde jeg valgt at smide forumet hos en udbyder som kun kører dette. Gratis, hurtigt og smart. Og den kluntede del (billeder osv. i sit eget cms-system). Bagsiden er nu at fortidens synder gør det meget bøvlet at bibeholde historiken ved et skift af forum-syste, formoder jeg.

Mit største klagepunkt, hvis man kan tillade sig at klage over en fantastisk og gratis hjemmeside, er de manglende opdateringer. Folk har det med at genbruge passwords på hjemmesider og man kan uden at blinke hente samtlige passwords ud af FS' database, eller blot ændre pwd. på webadmins bruger og helt overtage sitet helt.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Lurendrejer » ons 1. jun 2011 10:02

NÃ¥r man snakker om solen.

Mens jeg postede ovenstående fik jeg faktisk et par \"service unavailable\" fejl. :D
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf MrT » ons 1. jun 2011 10:07

Ja det er \"service unavailable\"-fejlen der næsten altid kommer frem når man forsøger at redigere sit indlæg, men det virker som regel efter et par forsøg.

Hele \".mdb\" snakken har godt nok været oppe før, og ja, det er sikkert ikke nemt at flytte det over på et nyere system. Men i værste fald, kan man vel bibeholde indlæggene på en måde og så med en slags \"Arkiv-bruger\" som forfatter til de forskellige indlæg. Det vigtigste må være at der ikke går guldkorn tabt, om den rigtige forfatter så stadig står på indlæget, synes jeg er knap så vigtigt (omend det selvfølgelig stadig vil være en kæmpe fordel).

Vi er jo ikke så mange herinde, så det skulle undre mig meget om ikke hele forumet kan køre udmærket på en billig shared-hosting løsning hos en stabil udbyder, uden det koster det store.

Men det er jo op til webmaster om han vil bruge de (adskillige) timer på at flytte :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Webmaster » ons 1. jun 2011 17:04

Hej....

Har overvejet det... men har slet ikke haft tid... Hvis nogen ved hvordan man gør - modtager jeg gerne hjælp. Vil gerne have forum opdateret til SQL database og seneste PHPBB udgave.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Lurendrejer » tors 2. jun 2011 07:54

Har du adgang til en testbase og plads til at smide en ny phpbb?

Jeg vil gerne tage et kig på det men har selv kun en mysql stående i hjemmet. Det skal dog siges at konen har termin d. tiende, så det kan sagtens være at projektet ikke bliver tilendebragt :)
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf hasse » tors 2. jun 2011 13:55

Lurerendrejer:
\"\".... og man kan uden at blinke hente samtlige passwords ud af FS' database, eller blot ændre pwd. på webadmins bruger og helt overtage sitet helt....

Jamen det var da en god oplysning :o :roll:
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Lurendrejer » tors 2. jun 2011 23:41

Jeg har lige opdaget hvor fantastisk usammenhængende min sidste post er. Der mangler simpelthen overblik når man poster fra en telefon :)

Men, Hasse, genbrug af passwords er det farligste i verden. Jeg kunne lave et forum hvor man skulle registrere sig med e-mail adresse og kode. Ud af dem der registrerede sig ville over 95 procent bruge deres e-mail adresse og adgangskoden til denne. Med adgang til en persons e-mail adresse kan man oftest få tilsendt konto-oplysninger fra alle steder registreret til denne.

Personligt har jeg en kode til services jeg stoler på, fx. Netbank, microsoft passport (xblive, hotmail, etc.), og min konto hos google. Og en kode som jeg benytter til fx. FS, lfsforum, neowin, etc. Da disse alle er uden ansvar og meget nemme mål.

/phone
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf hasse » tors 2. jun 2011 23:47

Lurendrejer:
Jeg er enig med dig.
Det er DERFOR, \"man\" skal lade være med at beskrive, hvordan det kan gøres!!!!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Lurendrejer » fre 3. jun 2011 07:28

Du har såmen helt ret. Men, lige pt. Hviler brugerne af FS informationer trygt så længe man antager at folk ikke kan bruge google :D

Min pointe er, hvis nogen havde lysten til at misbruge dette forum, så var det gjort. Og det ville undre mig hvis der ikke allerede findes en tekstfil med brugernavne og koder fra dette site og andre gl. Phpbb forums placeret i internettets lidt mere mørke kroge.

For når vi taler om google.... At skrive en lille hjælpende hånd som googler phpbb version 2.?? Og efterfølgende angriber samtlige hits google returnerer er noget som enhver kan udtænke og udføre på en aften man ikke har andet at give sig til.

Jeg vil gerne lige understrege at jeg ikke troller eller mugger over dette. Emnet interesserer mig blot. :D
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron