Vinder TK på Le Mans i år? (Læs ikke før du har set Spa)

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Vinder TK på Le Mans i år? (Læs ikke før du har set Spa)

Indlægaf BB » søn 8. maj 2011 20:35

Det ser ikke alt for lovende ud!

Jeg har lige set Spa 1000 KM hvor Peugeot'erne kom ind på de første to pladser og Audi på 3-4-5 med Tom siddende i den forreste Audi, men ikke nok med at Løve-bilerne var en anelse hurtigere de kørte samtidig længere på en tankfuld og de var lige så hurtige som Audi med de enkelte pit-stop.

Resultat
#7 Peugeot 161 omgange.
#8 Peugeot +42.965s
#3 Audi +2 omgange
#4 Audi +3 omgange
#5 Audi +4 omgange
(En hurtig, men ikke fantom omgang er ca. 2:08 )

Der kan måske være tale om, at Audi kørte med rent Le Mans trim og dermed mere down force og det måske har sinket dem en anelse. I bedste fald ser det meget lige ud, men jeg tror Peugeot har en fordel (og de har nok sikret sig de ikke får motorproblemer som i 2010).

Den tredie af Peugot'erne ville i øvrigt været blevet treer hvis ikke det var for et knækket forhjulsophæng, noget der nok skyldes bakkerne på Spa og derfor ikke sikkert det er relevant i Le Mans sammenhæng.


TK var ikke den eneste dansker på Spa. Allan Simonsen kom ind som to'er i GT klassen. Det er lidt synd han altid bliver glemt i pressen.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf altid6 » man 9. maj 2011 19:13

Vil ikke sige at det ser så sort ud igen. Jeg sad også og så løbet.
Audi startede som nummer 1-2-3, efter kval. Dette var gode hurtige tider de havde sat, men ved godt at Peugoet blev forhindret i at sætte gode tider pga. af rødt flag.
Starten på løbet var jo heller ikke alt for god for Audi. Efter kun 1 minut vendte Mcnish TK´s bil 180 grader og røg et stykke ned i rækken.
Under selve løbet satte TK nogle rigtig hurtige tider og fik en flot 3 plads hjem, som kunne have blevet til en anden plads, hvis ikke han var blevet påkørt.
Peugeot er hurtige, men synes stadig at de viser lidt tegn på problemer med holdbarhed og dette var kun et 6 timers løb.
Tror at det bliver et rigtig spændene Le Mans i år og det er måske 55-45 til Peugeot, men at afskrive TK og Audi, vil jeg bestem ikke.

Der bliver også super spændene i GT klasse. BMW fabriks team, AF Corsa Ferrarierne, Allan Simonsens Ferrari også Jan Magnussen i Corvette. Det bliver tæt race.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron