FIVE TOUR 2012 - fredag d. 17/8

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Indlægaf Niels » ons 26. okt 2011 14:34

X
Er sat i kalenderen :D
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf altid6 » fre 28. okt 2011 17:21

Jyllandsringen :o . Det er da for vildt at du har skaffet den. Somregl så er Jyllandsringen, Ring Djursland og Sjællands Ringen total lukket land, med mindre man er på glatføre kursus eller deltager i en race serie. Det bliver fedt, så den lille sorte er klar til at give gas igen også med en debut på Jyllandsringen, det bliver stort :D .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Ken » lør 29. okt 2011 09:04

Middag og overnatning til søndag lyder rigtigt godt. Det vil gøre det lidt nemmere for os der skal hjem til Sjælland.

Vi er klar!
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf jepperimmen » lør 29. okt 2011 10:51

altid6 skrev:Jyllandsringen :o . Det er da for vildt at du har skaffet den. Somregl så er Jyllandsringen, Ring Djursland og Sjællands Ringen total lukket land, med mindre man er på glatføre kursus eller deltager i en race serie.

Det hjælper med de rigtige kontakter..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Piphest » man 31. okt 2011 09:26

Fedt :!:

Jeg har også sat X i kalenderen :!:

Til den tid skulle min 5'er gerne være køreklar igen :wink:

Sig til hvis du skal have hjælp til noget. :)
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf jepperimmen » ons 16. nov 2011 15:24

Første indlæg i tråden er opdateret: Jeg har været på Jyllands-Ringen i dag for at holde planlægningsmøde, hvilket betyder at detaljerne begynder at falde på plads :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » ons 16. nov 2011 21:45

Jeg ved at Webmaster kommer til at fortælle om hæl/tå nedgearing når vi mødes på Jyllands-Ringen :wink: Men hvis man aldrig har prøvet det før, er det måske lidt upraktisk først at begynde træningen, når man står på en racerbane.. Tekniken kan øves hver gang man kører i bilen - også på offentlig vej. Der findes mange videoer på youtube - søg på \"heel toe driving\". Her en enkelt der kort viser teknikken: http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4

Teknikken gør at man får tilpasset omdrejningerne når man gearer ned ved nedbremsning. Og hvorfor er det så smart? Gør man det ikke riskikerer man at baghjulene låser og det er ikke så smart hvis man samtidig er ved at dreje ind i et sving :twisted: Desuden skåner det også transmission og kobling.

Hvis man som jeg ikke er udformet så der er plads til at \"dreje\" højre fod, kan jeg anbefale simpelthen at trække speederen mod venstre, så den sidder tættere på bremsen - så er kan man ramme begge pedaler uden at skulle dreje foden. Happy training :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Niels » tors 17. nov 2011 13:08

jepperimmen skrev:Jeg ved at Webmaster kommer til at fortælle om hæl/tå nedgearing når vi mødes på Jyllands-Ringen :wink: Men hvis man aldrig har prøvet det før, er det måske lidt upraktisk først at begynde træningen, når man står på en racerbane.. Tekniken kan øves hver gang man kører i bilen - også på offentlig vej. Der findes mange videoer på youtube - søg på "heel toe driving". Her en enkelt der kort viser teknikken: http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4

Teknikken gør at man får tilpasset omdrejningerne når man gearer ned ved nedbremsning. Og hvorfor er det så smart? Gør man det ikke riskikerer man at baghjulene låser og det er ikke så smart hvis man samtidig er ved at dreje ind i et sving :twisted: Desuden skåner det også transmission og kobling.

Hvis man som jeg ikke er udformet så der er plads til at "dreje" højre fod, kan jeg anbefale simpelthen at trække speederen mod venstre, så den sidder tættere på bremsen - så er kan man ramme begge pedaler uden at skulle dreje foden. Happy training :wink:


Tak for tippet, men mine mine str. 47 er jeg tæt ved at træde på alle 3 pedaler synkront :o
Så det med at "låse" i sving er prøvet adskillinge gange på Sturup :D :D :D
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf jepperimmen » tors 1. dec 2011 21:28

Første indlæg er opdateret:

Der er nu Ã…BENT FOR TILMELDINGER!

Navn på chefinstruktør er offentliggjort!
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » tors 1. dec 2011 21:37

jepperimmen skrev:Navn på chefinstruktør er offentliggjort!

Niiice! :D
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Viggoman » tors 1. dec 2011 22:21

Fandme godt gået Jeppe :top:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf And » fre 2. dec 2011 09:13

Det kunne godt blive hyggeligt :D

Det værste er bare at arrangementets pris kun er udbetalingen... omkostningerne kommer fordi jeg skal have købt en masse \"gøgl\" til bilen inden dagen på bane ;)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf AS DK » fre 2. dec 2011 10:10

And skrev:Det værste er bare at arrangementets pris kun er udbetalingen... omkostningerne kommer fordi jeg skal have købt en masse "gøgl" til bilen inden dagen på bane ;)


And, du kan da bare gøre som Jeppe. Han har snart solgt halvdelen af MX5'eren som stumper.
Ikke at jeg som aftager skal klage, håber på endnu mere :lol:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf altid6 » fre 2. dec 2011 10:59

Bliver der igen mulighed for et lille løb sidst på dagen, for dem som har en racer mx-5 ? Hr Nielsen kunne jo måske låne en bil og deltage. Det ville være episk at køre et mx-5 race mod john Nielsen på jyllandsringen :o).
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf jepperimmen » fre 2. dec 2011 14:55

altid6 skrev:Bliver der igen mulighed for et lille løb sidst på dagen, for dem som har en racer mx-5 ? Hr Nielsen kunne jo måske låne en bil og deltage. Det ville være episk at køre et mx-5 race mod john Nielsen på jyllandsringen :o).

He he, du kan ikke nøjes med at have vundet over Flashlund?? Jeg arbejder på at finde et passende køretøj til John.. Men er ikke sikker på at vi får lov at køre race. Jeg har vist allerede udfordret Jyllands-Ringen nok ift. at få lov til Track Day :lol: Vi tager snakken på dagen.. :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster