FIVE-SPEED EVENT 2011 3. og 4. september

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Indlægaf altid6 » man 5. sep 2011 19:09

Tak for en hyggelig dag på Sturup. Kunne desværre ikke være med om lørdagen, men har kun hørt at det også var en super dag.

Fedt at så mange MX-5 ejer for øjne op for race og trackdays, så den lille 5ér kan blive fuldt udnyttet, til det den er bedst til, nemlig sportslig kørsel. Vores lille opvisningsløb til sidst var jo lige toppen af kransekagen. Det var skønt at vinde løbet, især foran Mazda Danmarks racerbil :D . Tror også at de andre deltagere havde fede 5 omgange. Race er bare noget andet en trackday kørsel, så ser frem til flere racer MX-5er i fremtiden :wink: .
Nå ja også slap jeg ikke helt fra dagen uden knups.
Tak til Andreas for et nyt sidespejl.
Tak til CCR Racing for en ny v-rem, da min knækkede og samtidig slog min servorem af.
Også flækkede min udstødningsmanifold :? .
Yes en ting er at købe opdraderinger til bilen, men der skal også påregnes reperationstid og penge til reservedele, når man presser bilen på banen.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf jepperimmen » man 5. sep 2011 19:13

Tak for de mange hilsner der er kommet ind, det gør det værd at bruge tid på at arrangere. Ris og ros samt forslag til forbedringer er velkomne. Her nogle stykker jeg tillader mig at gengive fra sms’er og e-mails:

Tak for turen, både i landskabet lørdag og på banen søndag.
Det var kanon, selv har jeg endnu ikke været i stand til at tørre smilet af mit ansigt.
Vi var lidt kede af, at der var så kort tid til road trip'et, vi kunne godt have tænkt os at se alt det, du havde fundet frem til os.
I Jylland og på Fyn var det nogle fantastisk sjove og idylliske steder, Sjælland måtte nøjes med at se os suse forbi.
Jeg skulle også hilse fra konen og spørge om der en anden gang måske kunne blive en lille tid på banen, hvor der kun er piger.
Hun har en fornemmelse af, at kørestilen vil være lidt anderledes og måske ikke skal blandes med os mænner, når vi skal køre :)
Ellers håber vi du vil være i stand til at lave flere arrangementer, det var ganske fantastisk!
Mange hilsner
Bodil og Henning


Tak for godt arrangement og det gode vejr;-)
Hvis man en gang skulle ønske at pille de fine klistermærker af - er det så med varmepistol eller?
Med venlig hilsen
Erik


Tak for en fantastisk fremragende tur. Imponerende forarbejde og planlægning af jer der har været involveret, og det gik jo nærmest uden uheld bortset fra lidt teknik!!
Så der er skabt racerminder, der mindst holder indtil næste gang :-)
Mange hilsner
Bo Fristed


Tak for en god dag, et godt arrangement, og for at du har taget maset med at være primus motor!
Jeg fik prøvet bilens og mine egne grænser godt af og lidt til uden uheld. Det er en god oplevelse.
Det bliver man ikke nogen dårligere bilist af!!
Hilsen Jørgen


Smil…. Hvad skal du nu i gang med? Fantastisk weekend…. Nøj hvor fik den gas…. :D

Tak for en fin tur. Det var godt lavet. Hilsen den matte

hej jeppe, tak for et godt arrangement

Tusind tak – jeg har jo oplevet og oplevet og fotograferet i en uendelighed – der er til en cool artikel. mvh MrCapri

Det var en sand fornøjelse, det gør vi gerne igen
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Viggoman » man 5. sep 2011 20:22

Et par roser mere til buketten. Selv om jeg kun kan udtale mig om søndagen er det et arrangement der bør gentages og blive et årligt tilbagevendende højdepunkt i vores lille MX5 verden.

Stort cadeau til Jeppe & Co for at trække et meget stort læs.

Eneste malurt i bægeret var en revnet vandpumpe der kun tillod 2 stints :cry:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Piphest » man 5. sep 2011 21:31

Det lyder som om det var en genial tur :!: :D
Jeg skal helt sikkert med næste år, hvis der også bliver en tur der og hvis der ikke som i år kommer noget i vejen..

Fedt initiativ Jeppe :!: :wink:

Nb: Jeg er også her lidt på afstand af det hele blevet inspireret og har besluttet mig for at få lavet lidt flere ting hen over vinteren, som fx bøjler, H seler, oliekøler og et par kosmetiske ting på bilen..
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf one-niner » tirs 6. sep 2011 07:22

Piphest skrev:Det lyder som om det var en genial tur :!: :D
Jeg skal helt sikkert med næste år, hvis der også bliver en tur der og hvis der ikke som i år kommer noget i vejen..

Fedt initiativ Jeppe :!: :wink:

Nb: Jeg er også her lidt på afstand af det hele blevet inspireret og har besluttet mig for at få lavet lidt flere ting hen over vinteren, som fx bøjler, H seler, oliekøler og et par kosmetiske ting på bilen..

Vi savnede dig :) Men der skal nok blive en chance igen næste år. Det skal der!

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf KjaLLe » tirs 6. sep 2011 15:55

Tak for en super fed weekend trodt vi ikke nåede andet end 4 omgange på banen :cry:

Vi håber at vende stærkere og hurtigere tilbage næste år :twisted:

Jeg er stadig helt kuller over turen med Frost i NC raceren - for dælen det var fedt :wink:
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf BNI » ons 7. sep 2011 11:56

Det var en super søndag i selvskab med alle jer andre MX-5 tosser.

Det her var min første tur på en rigtig bane, men det var godtnok ikke den sidste. Hvor lærte man meget om ens bil.. Hvordan reagere den på grænsen, hvordan opfører forskellige støddæmper-indstillinger sig osv.

Derudover enig med Kjalle. Turen i Ferrarien var voldsom, men turen med Frost var rablende sindssyg (jeg har et hul i min sko, fordi jeg stemmede imod bundpladen i bilen, hvor der åbenbart var en lille skrue :D )
1994 NA BRG - 1,8
BNI
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 9. mar 2009 19:16
Geografisk sted: København

Indlægaf And » ons 7. sep 2011 17:13

Niels skrev:
jepperimmen skrev:For dem der er blevet bidt af Track Day bacillen kan jeg fortælle at MS-Racing har et arrangement på Ring Knutstorp 21/9 og der er et par ledige pladser: http://www.ms-racing.dk/forum/viewthrea ... #post_2260

Må tilstå at jeg selv er blevet inficeret - så det er ikke sidste gang jeg er til Track Day :P

Sådan er det - når først man er blevet smittet :D
( 4. sæson på Sturup :wink: )


Ja og det kunne også ses på din kørsel - du havde godt fat i ørerne på den NB :D
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Tusind tak

Indlægaf brutalis » lør 10. sep 2011 07:10

Tusind tak til alle \"drengene\" for en fantastisk weekend! Tak til jer der blev ved at tro på idéen!

Tak til Ducatikøreren i Vejle for at holde fulle pulle op ad Munkebjerg. Havde vi lavet det stunt i U.s.a havde vi fået 20 år i den elektriske stol!

Tak til Anders for den sindsyge tur i Ferrarien! Troede faktisk at det ville være weekendens højdepunkt. Men en hvis Christian Frost i en eller anden tivolifarvet Mazda satte godt nok lige tingene på plads FUCK DET VAR FEDT!
Tak til Bo og Flemming for at bevare konkurrencegenet, var superhyggeligt! Var dog noget overrasket over at vi ku´ følge med!

Tak til min co-diver for at behandle \"den lille blå\" som et præcisionsinstrument af skarpeste kategori...! TUSIND TAK ALLESAMMEN!

Lægger noget video op når jeg får det lavet færdig! :D :D :D
brutalis
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 14. jul 2008 11:58
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf jepperimmen » tirs 13. sep 2011 09:50

Det er sgu ikke mange billeder vi ser - jeg mener ellers at arrangøren havde skrevet \"kamera\" på listen over nødvendigt udstyr der skulle medbringes :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Softtop » tirs 13. sep 2011 11:35

Der er håb - har lige afleveret en skive til webmaster.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf one-niner » tirs 13. sep 2011 15:08

Billeder fra Bogense og den gudesmukke NB Coupé:

Billede

Billede

Billede

Billede

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf jepperimmen » tirs 13. sep 2011 18:41

Softtop skrev:Der er håb - har lige afleveret en skive til webmaster.

René: TAK fordi du gad køre til Sturup og tage billeder :!: :!: Jeg glæder mig til at se resultatet af anstrængelserne. Håber du er med på banen næste år :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Webmaster » tirs 13. sep 2011 22:57

Fine billeder fra René Hedegaard Larsen her:

http://www.flickr.com/photos/lunding/se ... 0408/show/


Jeg har selv en masse billeder, men min computer er til rep - så jeg får ikke redigeret dem og lagt dem ud lige nu....
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf jepperimmen » ons 14. sep 2011 18:52

Webmaster skrev:Fine billeder fra René Hedegaard Larsen her

Ja, det må jeg sige - det ser godt ud :D Flemming Haslund har også lovet at sende sine billeder, men lige nu er han selvsagt i Frankfurt og sparke til helt nye dæk.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron