Five-Speed Event West 27/6

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Indlægaf Hunden » søn 28. jun 2009 20:41

Tusind Tak for en fed dag. Jeppe og Christian i har lavet den ultimative drengerøvs dag. Jeg har altid syntes at det var sjovt at køre mx 5 men, at det kunne være så sjovt :D :D :D (med tøj på) vidste jeg ikke. Håber at i laver en tur derop en anden gang,kommer 100. Kuksi håber at du kom godt hjem, og at bilen er ok. Tusind tak til jer alle sammen for den bedste dag med min mx 5 :D :D :D :D :D
18 Ã…r igen
Brugeravatar
Hunden
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 16. okt 2008 20:54
Geografisk sted: Midtjyland

Indlægaf Kuksi » søn 28. jun 2009 22:03

KjaLLe skrev
Kuksi: Hva' var nu det for noget med servo-væske over det hele?

Hvis ikke du har fundet ud af det, så var det servoolien der blev smidt ud i motorrummet. Den blev antændt i det varmemotorrum. Jeg blev heldigvis vinket ind til siden, for jeg kunne ikke selv se røgen når jeg var i fart. I samme øjeblik jeg kørte i \"pit\" var jeg dog ikke i tivel om at det var helt galt. Vi undgik heldigvis at fyre brændslukkere af (det gik selv ud), selv om web's søde og hurtige kærste havde trukket splitten :)
Efter lidt afkøling, fik den en afvaskning, af den olie der var sprøjtet ud over det hele. Afmonterede remmen til servoen, og kørte bare forsigtigt hjem uden servostyring (m.m. :wink: ). Altid6 var så filnk at sørge for jeg havde en ildslukker med på turen hjem. Turen hjem forløb dog uden problemer. Bilen skulle jo alligevel forbi Andreas i ugen der kommer, så nu er der bare lige en ting mere han kan kikke på.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf motorbøllen » søn 28. jun 2009 22:17

Kuksi:

Ja det var godt nok heldigt at ilden ikke fik rigtigt fat.
Godt at høre at den holdt resten af vejen, efter at vi brød op.

Og prøv så lige at gætte hvem der lige er kommet hjem til en indkaldelse til periodisk syn.
Ikke fordi jeg tror det kommer til at koste alverden, men alligevel.

Jeg er forresten ved at forsøge mig igen med upload på youtube, så nu bliver det spændende om det gider virke denne gang. Lidt ærgeligt at man ikke er bedre til det her pc værk.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Webmaster » søn 28. jun 2009 22:54

Hej alle sammen...

Er lige kommet tilbage til Sjælland, efter en laaang dag på Jyllandsringen. Har lidt over 1000 billeder fra dagen jeg skal have kigget igennem.

Super cool at høre at alle havde en god dag.. Det vidner bare om at vi skal lave flere af den slags dage 8)

Godt at høre at alle kom godt hjem... Noget nyt med den hvide NA'er ??
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Webmaster » søn 28. jun 2009 23:26

Et par hurtige billeder fra dagen...

http://www.flickr.com/photos/lunding/se ... 1324/show/ (brug ikon nederst i højre hjørne for fuld skærm).

I løbet af ugen kommer der en ordenlig stribe :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf motorbøllen » søn 28. jun 2009 23:39

Webmaster skrev:Et par hurtige billeder fra dagen...

http://www.flickr.com/photos/lunding/se ... 1324/show/ (brug ikon nederst i højre hjørne for fuld skærm).

I løbet af ugen kommer der en ordenlig stribe :wink:




Det er lige før at de kræver deres helt egen tråd 8)
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Re: Five-Speed Event West 27/6

Indlægaf Stig » man 29. jun 2009 08:30

Tusind tak for en kanon fed dag med god køreinstruktion og masser af sjov ræs. Alt klappede jo bare som det skulle. Selv vejr guderne var med os. Ej heller skadede biler, så hvad mere kan man ønske sig.
Den hvide NAèr fejler ikke noget, årsagen til at der kom lidt olie ved pejlepinden er at returen fra turboen er koblet ind på pejlepindsrøret, dette er ikke godt når o-ringen på pejlepinden er dårlig sammenholdt med \"centrifugalkraften\" på olien i sumpen. Der kommer intet når den får kniven på lige vej !!
Det er ikke sidste gang dette skal prøves, er allerede så småt ved at undersøge hvilke muligheder der er for at leje et køreanlæg her på Fyn.
Tak for den fedeste drengerøvs dag med lugten af varme bremser og brændt gummi.
Stig
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 7. jan 2008 09:00
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf BNI » man 29. jun 2009 08:39

Jamen jeg vil da også lige benytte lejligheden til at sige tak for en af de fedeste dage i mit MX-5 liv. Kanon arrangement af web og Jeppe. Selvom 700 km er lidt smålangt i en mx-5, så tager jeg gerne turen igen for den oplevelse. Fik en masse køreteknik ud af dagen, og lært både at blive nogenlunde fortrolig med hæl/tå teknikken, samt se hvordan ens bil opfører sig på grænsen. Meget lærerigt, og helt sikkert godt (og skidesjovt) at få prøvet i ny og næ.
Som skrevet fik jeg heller ikke helt styr på folks navne, men når man endelig har samlet en flok mennesker med samme passion som en selv, ja så er det jo mere vigtig at høre om negativ camber, jacksonudstødning og konidæmpere end mindre detaljer som folks rigtige navn :D .

Tak til altid6 for en ordentlig tur i hans racer mx-5 med massere af røg og damp, og til jer andre for en hyggelig dag :)

PS: Kan godt være det var en billig tur, men den kan blive dyr i længden, for folk har da godt nok lagt nogle lækre dele i deres mx-5 som jeg rigtig gerne så på min. Der er vist en sparegris der skal kigges lidt på, når vintersæsonen er over os..
Senest rettet af BNI man 29. jun 2009 10:23, rettet i alt 1 gang.
1994 NA BRG - 1,8
BNI
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 9. mar 2009 19:16
Geografisk sted: København

Indlægaf altid6 » man 29. jun 2009 09:17

Webmaster skrev:Et par hurtige billeder fra dagen...

http://www.flickr.com/photos/lunding/se ... 1324/show/ (brug ikon nederst i højre hjørne for fuld skærm).

I løbet af ugen kommer der en ordenlig stribe :wink:


Ha ha fede billeder Christian. Måtte lige tage en tur ud på græsset for din kone, nu da hun var gået helt ned til det sving for at tage nogle action billeder :D .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf jepperimmen » man 29. jun 2009 09:37

Tak for de positive tilbagemeldinger, det gør det vær at bruge tid på at arrangere :D Jeg må tilstå at jeg også synnes vi havde en helt kanon dag! De sidste biler kørte fra Skive kl. 22.15, så vi må sige at have fået fuld valuta for pengene.

Jeg har allerede talt med kørelæreren (det er ham med racer 106'eren) og han er med på at vi kan låne anlæget igen næste år. Jeg behøver vist ikke at spørge om det er stemning for det, så jeg prøver bare at få det på plads når tiden nærmer sig. Næste gang skal jeg nok komme med datoen tidligere så folk kan planlægge.

Tak for godt humør og den sjoveste MX-5 tur jeg har haft!

Undervogns- OG interiørvask i én og samme proces, det er bedre end Quickvaken hos Q8:
Billede
Senest rettet af jepperimmen man 29. jun 2009 09:57, rettet i alt 1 gang.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » man 29. jun 2009 09:46

Bent skrev:...Tænk man kan ha' det så sjovt mæ tøj på...

Måske nogen bør arrangere køreteknik med dresscode: "Adam & Eva"?? hmmm, den tænker jeg lige lidt mere over.... Nej, det er vist ikke nødvendigt... Tror det vil være en fejl at kombinere - må være bedst at holde Adam & Eva ude af 5'erne!
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf motorbøllen » man 29. jun 2009 10:08

jepperimmen skrev:
Bent skrev:...Tænk man kan ha' det så sjovt mæ tøj på...

Måske nogen bør arrangere køreteknik med dresscode: "Adam & Eva"?? hmmm, den tænker jeg lige lidt mere over.... Nej, det er vist ikke nødvendigt... Tror det vil være en fejl at kombinere - må være bedst at holde Adam & Eva ude af 5'erne!



Ja tænk lige på at vi lige har fået vasket indtrækket, så skal der ikke sidde sådan en nøgen mand der ligner mig og grise mine sæder til :D
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf brutalis » tirs 30. jun 2009 09:09

Hej er meget interesseret i link til en masse billedmateriale fra vores fantastiske tur til skive! :D

Og så føles det altså som om min mx-5 er blevet en anelse mere sprød efter den sjove tur! Det er sikkert ren selvbedrag. men, er som om at den lige er blevet 5 % friskere på gassen ud af kurverne!???? :o
brutalis
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 14. jul 2008 11:58
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf jepperimmen » tirs 30. jun 2009 09:15

brutalis skrev:Hej er meget interesseret i link til en masse billedmateriale fra vores fantastiske tur til skive! :D

Web har taget billeder, fru Karina har taget billeder og de har fået mine billeder, så der kommer et link når web har hvilet ud efter weekendens bil-strabadser. Men der må da være andre som har billeder eller video?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Webmaster » tirs 30. jun 2009 10:44

brutalis skrev:Hej er meget interesseret i link til en masse billedmateriale fra vores fantastiske tur til skive! :D

Og så føles det altså som om min mx-5 er blevet en anelse mere sprød efter den sjove tur! Det er sikkert ren selvbedrag. men, er som om at den lige er blevet 5 % friskere på gassen ud af kurverne!???? :o
Ja, det kan sagtens passe. Du har kørt motoren ren for koks... Det betyder bare at den nissekøres til dagligt :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron