Ungt blod

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Ungt blod

Indlægaf jepperimmen » man 18. maj 2009 15:11

Jeg tillader mig lige at lave en henvisning til mit indlæg på klubbens hjemmeside, da jeg har indtryk af at mange af de yngre mx-5 ejere er nemmere at træffe på Five-Speed :wink:

http://www.mx5club.dk/Default.aspx?TabId=30&dnnbbfid=3&dnnbbtid=1309

Hvad skal der til for at få jer med til klubbens arrangementer i det jysk/fynske??
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ungt blod

Indlægaf Webmaster » man 18. maj 2009 16:11

jepperimmen skrev:Hvad skal der til for at få jer med til klubbens arrangementer i det jysk/fynske??
Damer, sprut og race ???
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Ken » man 18. maj 2009 16:48

Gratis veksle gebyr :D
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Kuksi » man 18. maj 2009 17:23

Selv om dåbsattesten ikke er helt ny længere, så betragter jeg mig stadig som \"yngre\" (hvilket min front på bilen vel også berettiger til :wink:)
For mit vedkommende er det at skrue i bilen en mindst lige så stor fornøjelse som at køre i den efterfølgende. Så ofte er det et spørgsmål om manglende tid. Det er ikke nemt at rykke det meste af en dag ud til en klubtur, når man også har kone, børn, hus, have og 3 biler der skal passes. F.eks har jeg stadig 50 undervogns bøsninger, og 4 Koni dæmpere med fjedre, der ligger og skriger efter at blive monteret. Så når der bliver lidt luft, var det dette jeg ville priotere højest.
Kunne da også godt tænke mig lige at byde på en \"sodavand\", og lidt dæk spark i carporten igen i år. 8).
Så for mit vedkommende er det bestemt ikke den tur jeg har været med på i klub regi der har fejlet noget ( i løbet af 2 år). Et par gange har det dog også kolideret med andre ting i kalenderen.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Ungt blod

Indlægaf altid6 » man 18. maj 2009 17:33

Damer, sprut og race ???


NEMLIG :D .

Synes ikke rigtig at mx-5 klubben appelere til mig og den måde jeg bruger min mx-5 på. Gutterne fra Five-speed er mere min kop the :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » man 18. maj 2009 19:40

Enig med Kuksi, det er ikke alderen der skiller vandene. MX5 klubben er for meget vogn og for lidt sport. Har set et sted at MX5 klubben har en ansvarlig for baneaktiviteter. Er det i DSB han slår sine folder?

Det er synd og skam at MX5 klubben ikke er det naturlige tilhørssted for os alle sammen. Det kan man jo finde ud af i andre lande.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Tore » man 18. maj 2009 20:59

Faktisk synes jeg, at de mx5club arrangementer jeg har været med til har været hyggelige, sjove og gode. Det har ikke handlet så meget om motorsport, tuning og performance - men det var været en god oplevelse hver gang. Desværre kan det bare være svært lige at finde tiden som fuldtidsfar i en småbørnsfamilie. :wink:

Desuden er jeg sikker på, at det står mx5club medlemmer frit for at arrangere noget mere sports-orienteret i klub-regi - det ville jeg også selv være interesseret i at deltage i.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Mogenz » tirs 19. maj 2009 00:09

Jeg er ikke medlem af mx5 klubben, og ville gerne være med. Men var lige oppe og titte på kronborg, men kunne ikke køre med hele vejen rundt. og selv om jeg læser hvornpr arrangementer er, skal jeg næsten altid på job i weeknden så det passer pænt dårligt da jeg næsten altid har fri når i andre arbejder og omvendt. Og når jeg ikke skal arbejde er jeg næsten altid indlagt til svigerfamilien eller min egen familie i disse \"fri\" weekender. Den eneste jeg ser er Hasse.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf altid6 » tirs 19. maj 2009 08:35

Et MX-5 træf med Five-speed medlemmer ville være fedt. Ellers er det rigtig godt at møde andre MX-5 kører til trackdays, for her går snakken om sport, tuning og race. Fælles kørsel og kaffe er bare ikke mig. Næ duften af varme bremser og en Faxe kondi er mere mig 8)
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Softtop » tirs 19. maj 2009 08:41

Viggoman skrev: MX5 klubben er for meget vogn og for lidt sport. Har set et sted at MX5 klubben har en ansvarlig for baneaktiviteter. Er det i DSB han slår sine folder?



D.I.Y.! :wink:

Undertegnede har den enormt attraktive position i MX-5 klubben.
Jeg var ellers fjernet fra posten af tidligere bestyrelse, men er underligt nok (og uden at ønske det) sat på siden igen.
However! Jeg tror jeg med sikkerhed kan sige at der ikke er andre der nogensinde har gjort så meget for den del af klubben end jeg. Det ligger bare nok før din tid med kørekort.
Jeg er absolut ikke længere aktiv, og dette af af flere grunde. Det ansvar der følger med at arrangere trackdays er jeg ikke sikker på at diverse arrangører har taget alvorligt
og det er ihvertfald ikke noget en "anerkendt" bilklub vil sjuske med. Jeg vil ikke være den der ligger navn til en simpel ansvarsfraskrivelse, i stil med det der er almindelig praksis.
En anden grund er at mit privatliv har ændret sig betragteligt, og mit fokus har flyttet sig. Desuden er behovet for at arrangere trackdays ikke just enormt, der er nærmest kappestrid
om at etablere firmaer og organisationer der tilbyder dette, hvilket er fedt for dem der vil ud på banerne. Hvis man har en computer og gider google lidt, så vil man hurtigt finde ud af dette!
D.I.Y.? Do It Yourself! Stop med at pive, og stop med at pive på fremmede sites, hvor du kan være sikker på at folk vil stryge dig med hårene. Det er ærligt talt ikke særligt konstruktivt - få selv fingeren ud...

Mvh
René
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Webmaster » tirs 19. maj 2009 10:21

Godt ord igen...! Det er korrekt at Softtop har trukket læsset i flere år i klubben. Og en stor tak for det...

Jeg mener heller ikke at track days i MX-5 club DK i øjeblikket giver stor mening. Der findes et hav af muligheder for track days, hvoraf nogle af dem flere gange har været annonceret her på siden...

Se eksempelvis oversigten her:

http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=2109

Så i princippet er det bare at springe på. Ofte er vi flere MX-5 som er tilmeldt samme track day!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Claus » tirs 19. maj 2009 12:39

Ja, der er helt klart en forskel...

Jeg har tidligere stillet det spørgsmål og må indrømme at jeg blev slagtet levende på MX5 hjemmesiden - det har aldrig været meningen at svine andre til, men blot sige at der er forskel og jeg deler ikke klubbens holdninger.

http://five-speed.dk/Forum3/viewtopic.p ... ke+klubben

Dette er IKKE en joke...men efter der kom en fuld beskrivelse på hvordan man selv kunne strikke en te varmer hue, med fuld beskrivelse af ret og vrang og strikkepinde størrelser, ja der blev jeg igen bekræftet at det er 2 forskellige persontyper som five-speed og MX5 klubben henvender sig til - det er sandt.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Ture

Indlægaf Marquien » tirs 19. maj 2009 13:40

Hejsa.

Behøves vel ikke være Webmaster der skal arangere, møder/ture,
det står vel enhver frit for, at lave et indlæg her, med sted og tidspunkt.
Det gøres herovre i den vestlige, del af MX5 Klubben, så kan det vel
også gøres af unge påFive-speed.
Rotrex kompressor by CCR-Racing
Marquien
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 4. aug 2008 18:01
Geografisk sted: Hasselager

Re: Ture

Indlægaf altid6 » tirs 19. maj 2009 14:28

Marquien skrev:, så kan det vel
også gøres af unge påFive-speed.


Hehe synes at det er en sjov holdning at dem på Five-speed er unge mennesker, der kun tænker på fart. Jeg tør godt sige at jeg tror at jeg er en af de yngste og jeg runder da snart de 32 :wink: . Tror ikke at der er mange her på Five-speed som er prototypen på en ung mand på 18-19 år, der bare skal ud og skyde bilen af.

Men så kan jeg jo skyde en fordom tilbage, for de fleste af os på five-speed er nok mellem 30-60 år, men det er jo også væsentlig yngre end dem hos MX-5 klubben :twisted:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » tirs 19. maj 2009 14:38

Wow, der blev da ramt en øm tå :o

At Softtops indsats skulle ligge før jeg fik kørekort er nok en overdrivelse. Det fik jeg 12 år før MX5'eren blev opfundet......

Men ret skal være ret, D.I.Y, gider man ikke gøre det selv skal man ikke beklage sig. Og jeg kan sagtens finde de trackdays jeg har lyst til at køre i andre sammenhænge.

Men det er da lidt tankevækkende, at en klub der organiserer ejere af verdens bedste sportsvogn gennem tiderne ikke har mere fokus på det bilen er skabt til. Ture i landskabet og socialt samværd skal ikke ringeagtes og bør selvføægelig være en central del af klublivet, men det sportslige og teknikken finder jeg er næsten helt fraværende.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Næste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron