Ungt blod

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Indlægaf Softtop » tirs 19. maj 2009 15:11

Viggoman skrev:Wow, der blev da ramt en øm tå :o

At Softtops indsats skulle ligge før jeg fik kørekort er nok en overdrivelse. Det fik jeg 12 år før MX5'eren blev opfundet......



Nu blev Miata'en jo opfundet af Tom Matano under hans studieophold i San Fransisco 1967.
Der blev eksperimenteret en del med LSD og frie forhold og man kan derfor sige at Miata'en nærmest var én af frugterne af den tid.
Så det med dit kørekort ved jeg ikke lige?

Resten af dit indlæg er jeg rørende enig i!
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Webmaster » tirs 19. maj 2009 15:14

Jeg har mange track day km i hjulene (eller hvordan man nu skriver det), men jeg nyder altså også en gang imellem at bare køre en hyggelig tur med andre MX-5'ere. Desuden kan det sociale i MX-5 klubben være ganske hyggeligt. Så min konklusion er nok at MX-5'eren også på dette punkt er helt unik. Den rummer både mulighed for gode sociale oplevelser og mulighed for masser af race!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf jepperimmen » tirs 19. maj 2009 15:35

nå, det er da i hvert tilfælde et emne der har interesse :lol:

Det konkrete er ikke på plads endnu, men webmaster og undertegnede er ved at pønse på en uformel five-speed sammenkomst. Vi pønser lidt videre og så kommer der et opslag på forsiden.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf AS DK » tirs 19. maj 2009 16:34

Havde egenligt bestemt mig til ikke at deltage i denne diskussion.
Dels fordi jeg nærmer mig 50 (men føler mig som i tyverne :lol: ) dels fordi jeg hele tiden har syntes at opdelingen mellem Five-Speed og Mx5Club har været fornuftig.

Jeg kan godt lide lidt teknik-snak = five-speed
men jeg kan også lide en stille køretur med snak om alt andet end vægt på fælge, afdrejede svinghjul m.m. = mx5club.

Når jeg ser tilbage på de arrangementer, der har været det seneste år har en del af dem da været rimeligt spontane, herunder trackdays m.m.
Når jeg ser billeder af hvem der kører lidt ræs får jeg da heller ikke indtryk af at det er særligt aldersrelateret.

Kan godt undre mig lidt over at der skulle være noget særligt skel mellem Five-speed og mx5clubs publikum, da rigtig mange forfattere til indlægene er de samme på begge fora.

Kort og godt, hvis nogen vil lave lidt mere end det der er programsat, så er det vel bare op til dem at gøre det. Så meget rocket-science er det vel heller ikke.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf motorbøllen » tirs 19. maj 2009 16:49

Jeg er af den opfattelse at der for mit vedkommende, er fundet en gylden mellemvej.

Jeg kan godt lide det hyggelige aspekt som der er i MX-5 klubben, hvor de arrangementer som jeg har deltaget i, har været helt iorden, og så er det også rart med alternativet der for mit vedkommende er det lidt mere motorsportsprægede Five-speed, der appellerer til min indre politiker, nemlig minister i bred kørestil :D .

Det giver en alsidighed som alligevel kan være lidt kryptisk at sammenligne men absolut 2 store plusser hvor den smølfeblå kommer til sin ret. Både som ulv og som får.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Hunden » tirs 19. maj 2009 17:41

Vil lige komme med et indlæg i denne debat ,sidste gang vi kørte fyn rundt kørte Munken og undertegnede sidelænds fyn rundt (Skøøøøn tur) :D . Så I kan jo bare komme og sparke dæk, som man nu kan på offentlig vej, uden at det bliver uforsvarligt. Nej, mx 5 klubben er kun så kedelig som man nu gør den til :lol:
18 Ã…r igen
Brugeravatar
Hunden
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 16. okt 2008 20:54
Geografisk sted: Midtjyland

Indlægaf Hunden » tirs 19. maj 2009 17:44

P.S. Husk nu på vi kører mx 5 allesammen :D :D :D :D :D
18 Ã…r igen
Brugeravatar
Hunden
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 16. okt 2008 20:54
Geografisk sted: Midtjyland

Indlægaf KimT » tirs 19. maj 2009 20:01

jepperimmen skrev:nå, det er da i hvert tilfælde et emne der har interesse :lol:

Det konkrete er ikke på plads endnu, men webmaster og undertegnede er ved at pønse på en uformel five-speed sammenkomst. Vi pønser lidt videre og så kommer der et opslag på forsiden.

Jeg glæder mig til at høre mere :D

... jeg krydser fingre for at det bliver Jylland/Fyn.
Men hvis der er lidt bane-sjov med i arrangementet kan jeg lokkes til Sjælland.

Edit: "Bane-sjov" behøver for mit vedkommende ikke nødvendigvis være en traditionel trackday. Det er også rigtig sjovt med forhindringsbane, evt. tidstagning gennem kegler og lidt bakkeøvelser også sådan. Kræver dog en parkeringsplads eller lign.
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Viggoman » tirs 19. maj 2009 23:32

Nu blev Miata'en jo opfundet af Tom Matano under hans studieophold i San Fransisco 1967.


Hvis den holder vand bør du da opdatere beskrivelsen på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf And » ons 20. maj 2009 06:57

Jeg er medlem i MX-5 klubben og også rimeligt aktiv her på five-speed. I mine øjne er klubben hvad man gør den til. Ønskes der mere \"ræs\" og sjov i gaden er det jo som i alle andre foreninger - grib bolden og vær med til at forme fremtiden!

Personligt er jeg lidt til det hele, når vejen drejer elsker jeg at udnytte bilens potentiale - indenfor rimelighedens grænser. Men min MX-5 er også købt for at nyde en rolig køretur hvor man nærmest bliver ét med naturen - dette dyrker jeg gerne i hyggeligt selskab med medlemmer fra MX-5 klubben. Når jeg er med på køreture med klubben må jeg da også sige at jeg synes tempoet til tider bliver for lavt, men oftest kan man kompensere rigeligt for dette ved at lægge sig som en af de sidste i feltet. Jeg er ikke i tvivl om at vi er nogle stykker der har moret os ganske meget med dette på nogle af klubturene.

Personligt prøver jeg så meget som muligt at komme med på klubturene, netop også for at vise andre at vi også er nogle \"unge\" der deltager. Den sidste tur var jeg desværre forhindret i at deltage i.

Ud over de officielle ture har jeg også været med på et par spontane ture der er blevet annonceret i klubbens forum, dem kan jeg også anbefale at man springer på hvis tiden er til det.

Vil man køre track-day (og det vil jeg også!) så er der nærmest så mange erfarne udbydere af disse, at det jo bare handler om at møde op og være med. På den måde kan vi også vise andre hvad vores biler kan! Jeg vil gerne være med til at arrangere ture for klubben eller andet - men jeg har også deltaget i nok track-days til at jeg IKKE vil stå med ansvaret for at få sådant en dag til at gå op i en (sikker) helhed.

Det tekniske indspark får jeg pt. til rigelighed herinde, næste skridt må så bare være at \"vi\" får os nosset sammen til at mødes en dag. Så kan vi snakke bremseskiver, MS-PnP og hjulvægte til solen går ned... :wink:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Softtop » ons 20. maj 2009 09:45

Viggoman skrev:
Nu blev Miata'en jo opfundet af Tom Matano under hans studieophold i San Fransisco 1967.


Hvis den holder vand bør du da opdatere beskrivelsen på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5


Mon ikke det var en tyk gang bullshit?
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf hasse » ons 20. maj 2009 10:20

Synes egentlig, at diskussionen ung><(?)ung er lidt mærkelig.

Det er vel et spørgsmål, hvor social/\"usocial\" man er, kombineret med interesser.

Ska' vi ta' McArthur afdød US general i 2. verdenskrig og koreakrigen (for de unge, der ikke ved det!!!):

INGEN BLIVER GAMMEL AF BARE AT LEVE ET VIST ANTAL Ã…R.

MENNESKET BLIVER GAMMELT, NÃ…R DET SVIGTER SINE IDEALER.


HUDEN FÅR RYNKER MED ÅRENE, MEN SJÆLEN FÅR RYNKER,

NÃ…R BEGEJSTRINGEN SYGNER BORT.


DET ER IKKE Ã…RENE, MEN BEKRYMNING,

TVIVL OG SVIGTENDE SELVTILID SAMT MISMOD,

DER STANDSER ÅNDENS VÆKST.


DU ER SÃ… UNG SOM DIN TRO,

SÃ… GAMMEL SOM DIN TVIVL,

SÃ… UNG SOM DIT HÃ…B,

SÅ GAMMEL SOM DIN HÅBLØSHED.


SÅ LÆNGE DU HAR DIT MODTAGEAPPARAT I ORDEN OG KAN TAGE IMOD

BUDSKAB FRA MENNESKER, FRA JORD OG HIMMEL OM SKØNHED,

STORSIND OG KRAFT, SÅ LÆNGE ER DU UNG.


NÅR ALLE USYNLIGE TELEGRAFTRÅDE ER BLÆST NED,

DA ER DU GAMMEL.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » ons 20. maj 2009 11:04

Amen, Hasse!

Livskloge ord, og så fra en gammel general
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Re: Ungt blod

Indlægaf MrT » fre 22. maj 2009 09:53

altid6 skrev:Synes ikke rigtig at mx-5 klubben appelere til mig og den måde jeg bruger min mx-5 på. Gutterne fra Five-speed er mere min kop the :wink:


+1.

Klublivet har jeg fået rigeligt af fra mine år med en Supra i SONID og Toyota Exreme, og det var da altid hyggelige sammenkomster, køreture osv. Men også for mit vedkommende, synes jeg five-speed er lidt mere mit "temperament", meget mere aktivitet i forum også (hvertfald de gange jeg har tjekket).

Dermed ikke sagt noget ond om MX-5 klubben :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf KjaLLe » tirs 26. maj 2009 17:10

Kuksi skrev:.....Kunne da også godt tænke mig lige at byde på en "sodavand", og lidt dæk spark i carporten igen i år. 8)


Jeg er klar :P
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron