Er der stemning for et Five-speed.dk træf??

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Skal vi afholde et 2008 Five-speed.dk træf ?

Afstemning sluttede fre 2. maj 2008 21:39

YEAAHH
28
100%
NAAAAJ
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 28

Indlægaf Lennart » tors 19. feb 2009 09:15

Det er som om der er flere kategorier af brugere her på siden.

Både dem der virkelig går op i det, og bruger meget energi i at hive de bedste præstationer ud af bilen.
De vil gerne prøve talenterne af på en bane, og gerne sammen med andre entusiaster. Al ære og respekt for det.

Så er der dem jeg nok hører til, vi har bilen fordi vi syntes den er dejlig at cruise lidt rundt i af og til, have lidt at gå op i, skrive lidt her på siden osv. Men er lidt ligeglad med om den har 116 HK eller 116,5 HK.

Man kan ikke sige at det ene er mere rigtigt eller forkert, men det er måske skyld i at der ikke hidtil har været et samlet træf.

Det med at det skulle være en klub var kun for at holde lidt styr på folk.
Så der ikke er nogen der står og bruger en masse tid på noget der ikke er opbakning til.

Det var bare forslag og ikke ment som at jeg ønsker det sådan.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf altid6 » tors 19. feb 2009 09:58

Forstår udemærket dit argument Lennart. Synes bare vi skal passe på ikke at lave en klub, som allerede eksistere. På denne side er der allerede en masse MX-5 ejere som også er medlem af MX-5 klubben og det er jo fint nok, at de har 2 forums de kan henvende sig til. Tror bare hvis Five-speed blev til en klub, så vil folk vælge side, da de ikke vil betale kontigent eller være medlem af 2 meget ens klubber. Derfor synes jeg at det er fint hvis Five-speed bare forbliver et forum, både for dem som vil snakke teknik, køre race eller cruise. Tror at vi alle, der ejer en MX-5 dele dit synspunkt med at det er noget vi kan gå op i og som vi kan cruise i. Vi er bare nogle som så også gerne vil udnytte en 3 ting som en MX-5 er god til, nemlig at køre på bane.

Et træf, skal heller ikke gå hen og blive en trackday. Dem er der allerede en del af, så os som køre trackday´s skal nok få vores lyst styrret. Men synes godt at et træf kan have et segment, hvor vi en time eller 2 har mulighed for at køre lidt. Også så jer som ikke bruger bilen til denne form for kørsel, kan komme med på en tur. Selvom at du ikke er til bane kørsel, så på et træf, hvor vi kun er MX-5, kunne du jo sagtens køre i det tempo, du nu mener er fint for dig og bilen. Det kunne jo være at du blev bidt af det :wink: . Så til et træf vil jeg nok hellere kalde det frisk kørsel, hvorimod til en rigtig trackday, der er det fuld gas hele tiden.

Et andet segment til et træf skal selvfølgelig være hyggeligt og socialt samvære. Det er da fedt at se hvad andre har gjort, eller ikke gjort ved deres biler og man kunne højst sandsynligt få en masse gode ideer og fif, ved en snak henover motorhjelmen.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Lennart » tors 19. feb 2009 10:31

Helt enig.

Man kunne jo godt lave en kombination. Altså både, burgersnask, guitarspil (læs et par bajere i hyggeligt lag) og så et par timer på bane.
Det er der slet intet i vejen for. Men kan man godt købe et par timer på en bane ??? Og hvad ville det så koste.

Jeg er stadig af den opfattelse at en eller anden bør tage ansvaret for sådan et arrangement, og at der bør forudbetales et større beløb for at holde på folk.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Webmaster » tors 19. feb 2009 11:08

HOLDT STOP... :D

Der skal ikke være nogen tvivl om at formålet med denne side er at samle alle med interesse for MX-5'ere... Siden skal ikke være en klub eller på anden måde involvere penge. Det har vi MX-5 Club DK til. Five-speed.dk er tiltænkt at alle skal kunne være med uanset hvordan man bruger sin MX-5.

Formålet med at lave et Five-speed.dk træf, er således blot muligheden for at mødes (hvilket nogle på siden da også har gjort før) på et aftalt tidspunkt. Det er helt frivilligt, kræver ingen tilmelding etc.. Og flere har givet udtrykt for at det kunne være sjovt. Min holdning er derfor at det skal være så simpelt et arrangement for som muligt... Så kan det altid udvikle sig derfra.

At jeg foreslår Jorden rundt er således blot rent egoistisk, eftersom jeg selv bor på Sjælland. Hvis det bliver en succes, tror jeg at et lign. træf i Jylland meget hurtig vil blive aktuelt. Og lur mig om ikke at er par os Ænder med Sjæl :wink: nok ville passere broen i dagens and..ledning (hø hø)..

Men eftersom siden er åben for alle, skal der heller ikke være tvivl om at alle som personligt vil lægge tid og resourcer i at lave et arrangement som annonceres på siden, skal være MEGET velkommen til det...!! Dette gælder naturligvis også træf i Jylland, Fyn, Sverige, Nürburgring etc....!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf altid6 » tors 19. feb 2009 11:19

At leje en bane er dyrt. Ved at det koster omkring 25 kilo at leje padborgpark på en hverdag fra 8-16. Derfor skal det være et rimeligt stort træf med mange deltage før det kan lade sig gøre økonomisk. Men der er måske andre muligheder og herved en opfordring til alle på dette forum :wink: . Har vi en vognmand eller en direktør for et firma iblandt os, som tilfældigvis har en stor parkeringsplads, man kunne låne et par timer :D . Det firma jeg arbejder for har en rundstrækning på mellem 800-1000 meter, rundt om fabrikken, det eneste problem er bare at der er hastighedsbegrænsning på 30 km/t. Man kunne eventuelt tage kontakt til en motorklub, som arrange klubrally. De ved hvor der er mulighed for at køre. Et klubrally forgår somregl en lørdag eller søndag i et industrikvarter eller lukket parkeringsplads, hvor de har fået tilladelse til at køre for lodsejeren. Hvis nu nogen kende en som har en stor parkeringsplads, kunne det jo være at man måtte \"låne\" denne et par timer en lørdag og lave en lille manøvre bane.

Web var det ikke i sommers at du var på tur med MX-5 klubben og hvor der var sat en keglebane op på et stykke asfalt??? Hvor var det henne og ved du hvad omkostningerne var??
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Claus » tors 19. feb 2009 14:01

Hvad med flyvepladsen i Hillerød \"Grønholt\" .....god asfalt startbane og jeg ved at der tidliger har været præsenteret BMW biler på den 1km lange og dejligt brede startbanen....men jeg ved ikke hvem der ejer og styrer banen - det ville være de perfekte rammer om et hyggeligt og ikke støjende five-speed arrangement.

http://www.google.dk/search?sourceid=na ... ler%c3%b8d
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » tors 19. feb 2009 15:24

Ja det var ikke nogen dårlig ide. Selve område har jo mange små snoede veje hvis man skal køre lidt rundt og kigge på landskabet. Og kigger man på Google earth, så har Grønholt flyveplads da nogle kilometer asfalt man nok skulle kunne lave noget sjov på. Det er vist nok et Gods i nærheden som ejer flyvepladsen og der står et nummer til ham der bestyr den, på en hjemmeside. De drenge som afholder DHB og andre 402 meter løb, køre jo også på private flyvepladser, så det må kunne lade sig gøre.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Kazama » tors 19. feb 2009 18:57

Med mit kendskab til Flemming Jay og Vandel flyveplads, tror jeg nok desværre den er udelukket. Den bliver enten for dyr eller for besværlig.
Jeg ved Erik W (stunt køreren som nu er Corvette coach!) har et arrangement på denne i foråret. Der koster deltagelse 1800,- slask pr. tilmeldte.

Sindal flyveplads i nordjylland kunne være en mulighed. De er til at have med at gøre. Der er desuden masser af spændende veje at køre på og til omkring.
Kunne dette være en mulighed vil jeg meget gerne være en af drivkræfterne som prøver at arrangere noget.
Kazama
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 12. jan 2009 14:55

Indlægaf KimT » man 29. jun 2009 17:47

Kazama skrev:Sindal flyveplads i nordjylland kunne være en mulighed. De er til at have med at gøre. Der er desuden masser af spændende veje at køre på og til omkring.
Kunne dette være en mulighed vil jeg meget gerne være en af drivkræfterne som prøver at arrangere noget.

Hej, ovenpå det utrolig sjove arrangement på Skive køretekniske anlæg var det måske en ide at arbejde lidt i dit forslag :-)
Vi skal bare bruge lidt asfalt og nogle kegler.
Jeg hjæper gerne til med det praktiske, selvom jeg ikke ligefrem bor tæt på Sindal, men der kan være andre ting som kræver lidt arbejde.

Måske kan vi ikke samle så mange, da det ligger helt i den ene ende af DK.

Vi kunne lægge det op til eller i weekenden, så var der sikkert mange som kunne lokke kæresten med til en forlænget weekend ved Skagen.
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf motorbøllen » man 29. jun 2009 18:53

KimT skrev:
Kazama skrev:Sindal flyveplads i nordjylland kunne være en mulighed. De er til at have med at gøre. Der er desuden masser af spændende veje at køre på og til omkring.
Kunne dette være en mulighed vil jeg meget gerne være en af drivkræfterne som prøver at arrangere noget.

Hej, ovenpå det utrolig sjove arrangement på Skive køretekniske anlæg var det måske en ide at arbejde lidt i dit forslag :-)
Vi skal bare bruge lidt asfalt og nogle kegler.
Jeg hjæper gerne til med det praktiske, selvom jeg ikke ligefrem bor tæt på Sindal, men der kan være andre ting som kræver lidt arbejde.

Måske kan vi ikke samle så mange, da det ligger helt i den ene ende af DK.

Vi kunne lægge det op til eller i weekenden, så var der sikkert mange som kunne lokke kæresten med til en forlænget weekend ved Skagen.



Hvis det er bare halvt så sjovt som i Skive, så skider jeg på hvor i landet det bliver holdt. Jeg skal nok være der som et smurt søm, og jeg er overbevist om at min bedre halvdel er frisk på en tur mere.
Og så må jeg bare have 2 friske hjul med på bagagebæreren :twisted:
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Kazama » man 27. jul 2009 13:45

KimT skrev:
Kazama skrev:Sindal flyveplads i nordjylland kunne være en mulighed. De er til at have med at gøre. Der er desuden masser af spændende veje at køre på og til omkring.
Kunne dette være en mulighed vil jeg meget gerne være en af drivkræfterne som prøver at arrangere noget.

Hej, ovenpå det utrolig sjove arrangement på Skive køretekniske anlæg var det måske en ide at arbejde lidt i dit forslag :-)
Vi skal bare bruge lidt asfalt og nogle kegler.
Jeg hjæper gerne til med det praktiske, selvom jeg ikke ligefrem bor tæt på Sindal, men der kan være andre ting som kræver lidt arbejde.

Måske kan vi ikke samle så mange, da det ligger helt i den ene ende af DK.

Vi kunne lægge det op til eller i weekenden, så var der sikkert mange som kunne lokke kæresten med til en forlænget weekend ved Skagen.


Jeg har nu hørt Sindal Lufhthavn om deres priser vedrørende leje af anlæg - det bliver nok alt for dyrt i betragtning af hvad I gav for lån af køreteknisk anlæg i Skive.
Men jeg er stadig frisk på at arrangere noget - eventulet bare et træf med indlagt kørerute?
Vi kunne eventuelt kombinere med nogle af de mange store træf der holdes henover sommeren?
Kazama
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 12. jan 2009 14:55

Indlægaf KimT » man 27. jul 2009 15:29

Kazama skrev:Jeg har nu hørt Sindal Lufhthavn om deres priser vedrørende leje af anlæg - det bliver nok alt for dyrt i betragtning af hvad I gav for lån af køreteknisk anlæg i Skive.

Nu var det næsten kun symbolsk betaling for Skive-anlægget, så den pris må vi endelig ikke sammenligne med. Jeg er klar på at give betydeligt mere for en dag af samme kaliber :-)
En normal trackday kan nemt koste 1.000kr, så et sted derimellem er fint for mig.
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kazama » man 27. jul 2009 17:28

KimT skrev:
Kazama skrev:Jeg har nu hørt Sindal Lufhthavn om deres priser vedrørende leje af anlæg - det bliver nok alt for dyrt i betragtning af hvad I gav for lån af køreteknisk anlæg i Skive.
...1.000kr, så et sted derimellem er fint for mig.


SÃ¥ mangler der bare 29 andre, som er det samme og det er prisen for Sindal for en dag.

:cry:
Kazama
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 12. jan 2009 14:55

Indlægaf KimT » man 27. jul 2009 20:28

Kazama skrev:
KimT skrev:
Kazama skrev:Jeg har nu hørt Sindal Lufhthavn om deres priser vedrørende leje af anlæg - det bliver nok alt for dyrt i betragtning af hvad I gav for lån af køreteknisk anlæg i Skive.
...1.000kr, så et sted derimellem er fint for mig.

SÃ¥ mangler der bare 29 andre, som er det samme og det er prisen for Sindal for en dag.

:cry:

Ok, det var godt nok en pæn slat! Jeg havde håbet på ~10K.

Så skal vi nok satse en tur i det blå med lidt dækspark og sådan istedet 8)
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Foregående

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron