Er der stemning for et Five-speed.dk træf??

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Skal vi afholde et 2008 Five-speed.dk træf ?

Afstemning sluttede fre 2. maj 2008 21:39

YEAAHH
28
100%
NAAAAJ
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 28

Indlægaf Viggoman » tirs 17. feb 2009 23:45

+1.

Ideen er ikke blevet dårligere selv om den snart har lagret 1 år...

Let's do it! Lørdag d. 11. april. Stedet kan vi stemme om.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Webmaster » ons 18. feb 2009 08:48

11. April er noteret...

Hvad med P-pladsen ved Café Jorden rundt i Hellerup ?? Ved at andre biltosser flere gange har mødtes der ?
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Claus » ons 18. feb 2009 11:28

Er der ikke begrænset plads ved Jorden rundt, mener at pladserne altid er optaget....
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » ons 18. feb 2009 12:12

Ja også er der så langt ud til nogle små veje, hvis nu man skulle prøve en tur i en af de andres biler, som passager. Kunne jo være at der var en bil med en opsætning (dæk, fælge undervogn, motor osv), hvor man lige ville se hvordan den klare sig på nogle små snoede veje. Lad os komme lidt ud på landet :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf MrT » ons 18. feb 2009 13:12

Så må I have et hyggeligt Københavner-træf i 8-10 graders varme :D


(Håber der bliver taget en masse billeder, så os der ikke kan komme med, kan få lidt at se på)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf PGS » ons 18. feb 2009 15:26

Hvis man seriöst overvejer at få et rigtig Five-speed träf på benene i 2009, så tror jeg det kräver at én eller flere personer fatter dirigent stokken og tager det overordnede ansvar for planlägningen af sådant et arrangement.
Hvis ikke så sker der präcis det som har sket tidligere, folk diskutere til dommedag her på forumet om det skal väre öst, vest eller midt imellem, om det skal väre på våren eller midt på sommeren osv, osv.

Denne \"festkomité\" (to eller tre personer som har mod på dette) kunne mödes en eftermiddag og forsöge at strikke en rigtig god MX-5 agenda sammen. En aktivitetsforslags-side kunne man sätte op her på forumet hvor kreative folk kunne skrive forslag til forskellige aktiviteter. Det ville så väre \"festkomiténs\" ansvar at välge de aktiviteter som passer bedst til dagen og inkludere dem på agendan.

Punkter som skulle besluttes ville bl.a. väre

Dato: (Personligt synes jeg at April er for tidligt)

Sted: Man kunne veksle mellem öst og vest hvert år

Tid: (Start: Slut:)


Hvilke aktiviteter?

Rute for kortegekörsel
Kaffepause hos den lokale Mazda forhandler for präsentation og gennemgang af den nye MX-5 -09
Konkurrencer
Spisning: Frokost i det grönne (madpakke med hjemmefra) eller skal man reservere bord på en restaurant et hyggelig sted på vejen?
Kåring af den fineste Five-speed MX5-er på dagen.
Afslutning \"Kom godt hjem\"
Osv, osv.

Da det bliver sådan at folk enten fra öst skal ta turen til vest eller folk fra vest skal ta turen mod öst, afhängig af hvor träffen nu blir, så vil folk få en del omkostninger i forbindelse med arrangementet, benzin, bropenge eller färgebillet osv. Derfor synes jeg at arrangementet kräver en seriös planlägning, så ikke bare det ender med at der står 3 personer på torvet i Vordingborg med en fransk hotdog i hånden og kigger på hinanden og tänker \"var det Vordingborg eller var det Svendborg?\". :wink:
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS
 
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 12. mar 2008 09:29
Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf Viggoman » ons 18. feb 2009 16:11

Udmærket forslag fra PGS, et \"rigtigt\" Five-speed træf bør planlægges, foregå i sommerhalvåret og placeres så så mange som muligt kan deltage.

Men vi skal jo starte et sted så jeg foreslår, at sjællænderne mødes til sparke-dæk d. 11. april og jyderne/fynboerne ligeledes på deres side af vandet. Så kan vi få udpeget et par praktiske grise der vil påtage sig at planlægge det egentlige træf.

Godt begyndt er halvt fuldendt. :)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf MrT » ons 18. feb 2009 16:25

PGS kommer med rigtige mange gode forslag synes jeg.

Da jeg var medlem i SONID (Supra Owners Network in Denmark - noget mindre målgruppe end five-speed burde kunne klare!), skiftede sommertræffet mellem øst og vest. Hvis der var sommertræf på sjælland det ene år, så havde vest som regel et efterårstræf eller påsketræf i det år.

Sommertræffet var \"the main event\" og påske/efterårstræf sådan en lidt mere hygge-komsammen for dem som formentlig er mest i landsdelen.

Man kan evt. kigge på tidligere SONID træf og se hvordan det er foregået:
http://sonid.dk/Moduler/Arrangement/Vis ... menter.php
Det ser desværre ud til de gamle sommertræf mangler (fra 03-04), det er nok pga. nogle interne \"issues\" som medførte at der blev dannet en ny Supra klub, og der har nok været noget med rettigheder til billeder e.l.


Personligt har jeg intet imod at det første sommertræf blir holdt i øst, det er vel også mest fair / nemmest, hvis det ender med at den/de personer der kommer til at styre dirrigentstokken, kommer fra øst. Os der så kommer fra vest kan jo nemt arrangere lidt samkørsel derover, det er jo også hyggeligt :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Lennart » ons 18. feb 2009 16:52

Man blir jo fristet af at lave en aftstemning om hvorfra folk kommer.
ØST eller VEST, SYD eller NORD for broen. :roll:
Måske kunne man afgøre hvor det første træf skal være på den måde, netop der hvor der er flest MX5ere.

På sin vis ville det måske være mest rimeligt at holde træf på Fyn.
På en eller anden måde tror jeg det ville afholde mig fra at køre 600 km, blot for en burger og lidt hjulspin på en tilfældig P plads. Men til Fyn ville være OK.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » ons 18. feb 2009 17:19

Lennart,

Jeg glemte vist i mit indlæg at gøre opmærksom på, at jeg med sommertræf, mener et rigtigt weekendtræf :) Jeg kunne heller aldrig drømme om at køre 600km for en burger og lidt hjulspin, men hvis vi har et område hvor folk kan slå et telt op (f.eks. en sportsplads i en bette by e.l.), så kan folk køre dertil fredag eftermiddag/aften. Lørdag går med arrangementer, kortegekørsel, fremvisning af biler i nærmeste storby for interesserede, visning af ny mx-5 hos mazda og andre familiebiler de måtte have mens de byder på en kop kaffe. Og lørdag aften går med grill, hygge og en øl eller 5. Søndag pakke sammen, rydde op, køre hjem. Så har jeg ikke noget imod at krydse broen for det :)

Men hvis der er klart flest medlemmer i Øst, men de eneste der vil stå for at arrangere træffet, er i Vest, så kan jeg nok godt se et problem i at placere det første træf i Øst (og vice versa), alt efter hvor bøvlet det skal være for arrangørerne :)


Nåh ja - og så hører der vel sikkert en pris med til træffet, for at kunne dække omkostningerne ind for leje af evt. plads og hvad der ellers måtte være, f.eks. 1-2 vandrepokaler til \"flotteste MX-5\", \"mest originale MX-5\", \"flest hestekræfter\" (hvis vi kommer omkring et rullefelt).


Edit: Der er faktisk allerede en afstemning om \"hvor er du fra?\": http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1396
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Lennart » ons 18. feb 2009 18:10

Ja det kommer jo an på arrangementes fylde og dybde.

Det svære er jo at komme igeng og få fat i nogen der gider arrangere, det kan jo være bøvlet overhovedet at få nok folk med.

Ellers skal man lave en klubkasse, så Fivespeed blir en klub. Man skal så indbetale eksempelvis 1500 til kassen som så går til træffet. Dem der indbetaler skal nok komme, hvis ikke kasseren er stukket af, med hvinende baghjul (ikke forhjul). Det jeg mener er bare at det er ærgeligt at arrangere en masse og så kommer der to tre stykker. På den anden måde er der lidt mere hold i folk, end at de bare siger YEAHHHHHH
og så iøvrigt aldrig tropper op.

Dem der er interesserede kan jo stille op til nogen poster, såsom kasserer, arrangør osv.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » ons 18. feb 2009 20:24

Ja, deltagerantallet er jo selvfølgelig lidt et problem, og måske svært at spå om hvis der ikke har været five-speed træf før.

Men hvis man holder en afstemning og spørger hvor stor sandsynligheden er for at man vil med, hvis træffet blir i sommermånederne og deltagerprisen blir f.eks. 200 kr. til omkostninger. Så kan man måske tage udgangspunkt i at finde et plads til det antal deltagere og sige at der skal minimum være X antal deltagere for at arrangementet kan løbe rundt, ellers bliver det aflyst, medmindre de resterende deltagere vil splitte ekstra omkostning.

Måske er det bare kun at finde et godt sted vi kan parkere og slå et telt op til 1 eller 2 nætter, så man ikke er så afhængig af om der kommer 15 eller 40 MX-5'ere.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Viggoman » ons 18. feb 2009 21:14

Jeg mener ikke Five-speed skal være en klub. Så vil det være bedre at gøre sin indflydelse gældende i MX5 klubben.

Five-speed ser jeg som et supplement, hvor de af os der er lidt mere til teknik og ræs kan mødes.

Et Five-speed træf skal være noget andet end en tur med MX5 klubben og indholdet på et træf vil være afgørende for, hvor mange deltagere der kan stampes op af hullerne. Så teknik og ræs må være i centrum 8)

Vi kunne jo melde os ind i den svenske MX-5 Racing klub og melde os til en hel dag på Knutstorp ( se: http://www.mx5racingclub.se/. Så har PGS i hvert fald ingen undskyldning for at blive væk :wink: . Det kunne kombineres med en overnatning plus et par andre afstikkere / besøg i det svenske.

Men lad os få nogle bud på bordet. Hvad skal der til få at lige netop DU letter r... fra sofaen og tager til Five-speed træf.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Lennart » tors 19. feb 2009 06:48

Tja, for mit vedkommende er det ikke baneræs. Jeg har ikke så meget lyst til at banke rundt i bilen, med ødelagte bremser, kobling med videre som følge. For mit vedkommende er det mere det sociale, og hyggelige.
Netop som sagt med en enkelt overnatning, små konkurrencer, samt en masse ture i bilen. Eksempelvis i kortege og den slags.
Jeg mener ikke Five speed bør centreres omkring teknik og ræs. Men ligesåmeget omkring det at eje en MX5 glæden ved den og det at dele glæden med andre, på tværs af alder, køn osv. Uanset om man bruger bilen til arbejde, eller har en toptunet baneræser. 8)
Men det er jo bare min mening.....

Men måske Webmaster kan løfte sløret for den egentlige dybere mening med siden her ? :idea:


Men først og fremmest skal der udvælges en person eller nogen personer, der kan tage hånd om sådan et arrangement, en der kan samle trådene, så det ikke bliver en gang spredehagl.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf altid6 » tors 19. feb 2009 08:39

Ah nu synes jeg måske lige at vi strammer den lidt. Vi er gået fra et enkelt træf til at det skal være en klub. Synes at det er lige i overkanten at starte en klub, med kontigent og bestyrelse, samt arrangementer med overnatning, guitarspil og fælles sang :wink: . Hvis man er til kortege kørsel osv, så er der da et glimrende tilbud i at melde sig ind i MX-5 klubben. Her er der også masser af arrangementer og de kan finde ud af at holde dem både øst og vest for storebælt. Synes bare ikke at vi skal lave en \"konkurrerende\" klub til en allerede fint fungerende klub.

Det er heller ikke det Five-speed går ud på, sådan som jeg føler det. Jeg har det lidt på samme måde som Viggoman at her er det mere teknik og race det handler om (støtter Viggoman fuldt ud i det han siger). Det er mere i min ånd, end kortege kørsel og besøg på veteranbilmuseum, som MX-5 klubben handler om (derfor at jeg ikke er medlem). Selvom at five-speed ikke skal være en ny MX-5 klub, så kan vi godt kigge lidt på hvordan MX-5 klubben er opdelt. De har en Øst og en Vest afdeling også mødes de vist alle engang imellem. Sådan kan vi da også sagtens gøre. Forstår udemærket dem som ikke vil køre 600 km for at spise en hotdog og sparke dæk. Så klart jeg går ind for at det skal arrangeres bedre. Vi kan bare ikke gøre alle tilfredse sådan er det bare. Men hvis øst finder på at lave et arrangement med den svenske MX-5 klub på Knutstorp, skal jeg nok være der og hvis de MX-5 ejere vest for Storbælt, laver et træf, hvor der bliver bliver sat nogle kegler op på Vandel, så skal jeg nok være der.

Og mødes vi et sted hvor der er mulighed for at fyre lidt op for bilen, så vil der jo stadig være masser af socialt samvære og hygge. Og Lennart hverken dine bremser eller kobling går i stykke af at køre på en bane, eller rundt om kegler :wink: .

Surt at landingsbanen i værløse og FDM Roskilde Ring er lukket land, kunne ellers være fine steder at mundre sig et par timer, ved et træf. Forresten så eksistere Sturup stadig. Det er kun Levaue der er gået personligt konkurs, men baneledelsen på Sturup fungere stadig, så den kan lejes.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron