Mærkelig lyd

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Mærkelig lyd

Indlægaf Felix » fre 1. jun 2018 09:12

En ting lægger i øjeblikket en dæmper på glæden for mig ved det forrygende Roadster vejr vi eller har i øjeblikket.

En underlig lyd fra motorrummet som jeg ikke helt kan finde ud af hvad er og håber der er nogen der har oplevet noget tilsvarende eller kan komme med forslag.
Den er lidt svær at få has på da den kommer og går. Lyden minder om noget der skraber på en metalskive - faktisk meget lig lyden af en slæbende bremsklods, men det er det ikke, for den kommer fra motorrummet og nogen gange også når bilen står stille men selvfølgelig aldrig når jeg så stiger ud af bilen og åbner motorrummet for at få nærmere syn for hvor den stammer fra! - Den forsvinder når jeg kører til højre og bliver stærkere når jeg kører til venstre (kun når bilen er i fart - når den står stille og man drejer rattet er der ingenting derfor tror jeg ikke det er servopumpen) - når jeg kører ligeud kommer og går den. Min første tanke var at remmen til servo, eller remmen til vandpumpe og dynamo eller en af de tre dele var kilden og havde alle remme af og drejede de enkelte enheder uden at kunne finde noget galt eller mistænkeligt - Nye remme og stadig samme lyd - Kan det mon være tandremmen eller måske remstrammerhjulet, der støder på skjoldene der sidder foran? Eller hvad F.... kan det ellers være. Nogen der har oplevet noget tilsvarende med deres MX-5?
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: Mærkelig lyd

Indlægaf AS DK » lør 2. jun 2018 19:17

Enkelt bud kunne være :
Check servo-olie standen
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Mærkelig lyd

Indlægaf Bent » søn 3. jun 2018 06:59

Motorophæng, særligt det højre, nu da lyden kommer når du drejer til venstre. Ved lyde der ikke kommer i tomgang:
Tag een rem af, køre , lytte- ny rem af, køre lytte.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Re: Mærkelig lyd

Indlægaf Felix » man 18. jun 2018 12:56

Tak for input - Nye skiver og klodser og renoverede kalibre synes at have kureret lydene :O)

Ved godt at jeg skrev at lydene også var der når bilen stod stille, men der må jeg have taget fejl. Ellers vender jeg tilbage. Den ene klods lavede mod skiven en lyd selv ved meget lidt bevægelse.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron