Pakning i diffet, bagaksel NA'er

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Pakning i diffet, bagaksel NA'er

Indlægaf hasse » fre 16. feb 2018 09:42

En af pakningerne var gået. Den lækkede olie. Og havde gjort det i laanngg tid. Men jeg blev træt af at fylde på diffet både i tid og....utide :-(

Fulgte diverse foreliggende vejledninger. MEN:
Det viste sig komplet umuligt at få akslen skilt fra hjulnavet. Prøvede med aftrækker, slag osv osv.
Derfor praktisk taget umuligt at få skilt akslen fra dimsen, der går ind i diffet. (hvad så dimsen hedder på fagsprog :-) )

Men med hiv og slæb og uden at ødelægge noget som helst, fik jeg akslen fjernet fra dimsen, så jeg kunne få dimsen ud af difft.

Herefter ingen sag at udskifte pakningen. Skønt - igen - at have et diff., der ikke lækker. :-)

SPØRGSMÅL:
Det frarådes i vejledningerne at slå på akselenden for at få den ud af navet. Vil kunne medføre skade på diffet, Indlysende.

Men kan man beskadige aksel, baghjulsleje eller andet, hvis man giver den nogle ordentlige gok efter den er adskilt fra dimsen og diffet? Der er ingen slag, der kan forplante sig ind i diffet.

Hvis der er sådan risiko: Hva' fa'en gør man? læs: Jeg
Bagakslerne skal være helt fri fra diff og nav for at man kan montere nye manchetter.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: Pakning i diffet, bagaksel NA'er

Indlægaf Kuksi » man 12. mar 2018 21:09

Baghjuls lejet vil ikke "syntes om" at blive tæsket på. Det vil være en langt blidere og skånsom måde at afmontere det hele samlet og så op i en hydratisk presse.
Man skal også lige passe på akselenden/gevindet, kan ikke huske om gevindet først starter et stykke inde (men det mener jeg). Ellers så sæt møtrikken på, hvis der skal slås.
Jeg kan huske at jeg måtte bruge nogle pæne slag, for at få min ene aksel fri. Der har dog ikke efterfølgende været problemer med hjullejet (det er et par år siden nu).
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron