Kaleche problemer på NB

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Kaleche problemer på NB

Indlægaf UlrikK » man 27. jun 2016 09:19

Hej alle

Jeg har desværre fået en revne i siden af min to år gamle (originale) kaleche, og på samme stede i den modsatte side er der en fold. Jeg mindes at have læst om at de to bøjler kan nive kalechen, men det har jeg været opmærksom på lige fra jeg købte bilen. Jeg kørte med den oprindelige kaleche i seks år, uden at der var tendens til de samme revner.
Det eneste problem jeg kan spotte er at kalechen måske kommer i klemme ved den "fod" kaleche stellet hviler på (det passer ihvertfald med revnerne). Det virker også til at det er sket forholdsvis hurtigt, jeg bemærkede ihvertfald ikke noget sidst jeg vaskede den (fjorten dage siden).
Er det et kendt problem? Er der noget man kan gøre for at undgå det samme sker igen? Jeg har bestilt en ny hos MBB.dk, men det ville jo ikke være så fedt at skulle skifte igen efter to år.
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Re: Kaleche problemer på NB

Indlægaf Munk » tirs 5. jul 2016 23:16

Er det stof eller vinyl udgaven du har?

jeg fik skiftet hvad jeg går ud fra var min 10 år gamle vinyl med begyndende revne i siden til en vinyl fra mbb.

Den flækkede i siden indenfor et par uger og jeg valgte så at opgradere til stof i forbindelse med ombytningen.

Min vurdering var at stoffet blev revet på det stykke alu der sidder mellem bøjlen og popnitterne der holder en af stropperne.

https://www.dropbox.com/sh/ndkbndl5cxie ... 7M_wa?dl=0
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kaleche problemer på NB

Indlægaf hasse » lør 9. jul 2016 16:58

Blev opmærksom på det for efterhånden adskillige/mange år siden.
Jeg mener at have løst problemet ved at komme et stykke blødt skumplastic ovenpå "stopperne".

Blev træt af manuelt at sørge for, at kalechen ikke kom i klemme.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron