tændkabler

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Re: tændkabler

Indlægaf Felix » lør 15. aug 2015 07:23

Ku det tænkes at de kraftigere gnister skyldes at der anvendes leder uden modstand og skærmen til stel anvendes til støjdæmpningen?
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: tændkabler

Indlægaf Kuksi » lør 15. aug 2015 07:59

Nej
Deres kabler har 300 ohm/feet, det læste jeg mig i hvert fald til i deres eget materiale. Og for at skærmen skulle kunne bruges til støjdæmpning, skulle den være trukket over i hele kablets længde, og det er den ikke.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: tændkabler

Indlægaf Felix » søn 16. aug 2015 07:44

300 ohm pr fod er vist en del mindre (ca en faktor 10) end almindelige tændkabler og må medvirke til at gnisten virker kraftigere - Den vil jo overføre mere strøm. Skærmen er sikkert nødvendig for at dæmpe radiostøjen det forårsager - Den lille kapacitet er jeg enig i ikke kan have den store virkning.

Nu er JR kablerne kommet på og det spiller 100 %, så selvom jeg er fristet af at prøve at omrigge tændkabler, vil jeg ikke vove livet af tændspolerne lige nu. As long as it works don't fix it 8) .
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: tændkabler

Indlægaf Kuksi » søn 16. aug 2015 14:14

Godt at du er kørende 100% igen.
Den DC modstand vi måler, har ingen indflydelse på højspændingen, da den ikke følger den tynde leder kernen er omviklet med. Men den løber på overfladen, springer viklingerne over, og vil derfor have en meget kortere vej.http://ing.dk/indhold/153268
Læs mere om tændkabler og deres opbygning her. http://www.magnecor.com/magnecor1/truth.htm
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron