Racing Beat Power Pulse Dual Tip LARM

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Racing Beat Power Pulse Dual Tip LARM

Indlægaf Munk » søn 5. jul 2015 20:16

Hej

Jeg købte i den kolde vinter sådan et stykke moderne kunst og har endelig fået den monteret.
http://www.racingbeateurope.com/bmazda-mx-5-power-pulse-dual-tip-silencer-1999-2005b-1578-p.asp

Men den LARMER og ikke på en god made.
Dyb støjende rumlen der får en til at tænke THansen potte og sige pyhh når man slukker motoren.
Præcis hvad jeg ville betegne som drone, som den netop ikke skulle lide af.

Er der nogen der har erfaring for hvor meget de mellower over tid?
Eller om man på nogen måde kan dæmpe den.

Der sidder en Stainless Steel Centre Section, MX5 Mk2.5 foran den, hvilket måske kan betyde noget.
Det var dog ikke sådan at den lød anderledes end den originale midpipe.
Altså før den originale gik i svejsningen mellem potte og forrør :)
http://www.mx5parts.co.uk/stainless-steel-centre-section-mk25-p-1250.html

Jeg har selvfølgelig smidt den gamle udstødning ud, da den var godt rusten i ophængene
Og skåret det cutout I kofangeren der skal til for at den nye kunne monteres.
Så der er ingen nem vej tilbage.

Som en ekstra krølle på historien så tog det godt en måned for dem at sende dem og den var på alle måder skæv at se på da den dukkede op.
Afgangsrørerne pegede ind mod hinanden og de tre pinde den hænger i var heller ikke i vinkel.

Men efter billeder frem og tilbage mellem RB-Europe og Rb-usa forsikrede de at at den var svejset op i en jig og alt var som det skulle være.
Det var nok også til en vis grad det med at skulle skære I kofangeren der gjorde jeg ikke har fået taget mig mod/sammen til at montere før nu.

Men afgangsrørene sidder for tæt ifht. det originale og det nye cutout og det ligner meget at hvis den ikke var skæv så ville det passe.

dropbox galleri med flere billeder.
https://www.dropbox.com/sh/g2lzwsi5eh01 ... Z9u8a?dl=0

Ikke lige den afslutning på en varm dag jeg havde ønsket. :(
I det mindste har jeg stadig intakt hud på alle knoerne :)
De gamle bolte gav op ved at hovedet blev vredet af dem, på trods af masser af wd40 i ugen op til.
Og varm fugtig dag kombineret med dinitrol er ikke just det bedste jeg ved.

Billede
Billede
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Racing Beat Power Pulse Dual Tip LARM

Indlægaf AS DK » søn 5. jul 2015 22:38

Ikke for at træde i det, men det der ser sgu ikke OK ud.
Jeg havde nok ikke behøvet det varme sommervejr til at få et solstik over resultatet :evil:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Racing Beat Power Pulse Dual Tip LARM

Indlægaf Bent » tirs 7. jul 2015 09:46

Havde samme problem, med en larmepotte mx5parts..ok de skriver den larmer og det gør den.
Løste det med noget glas/rockuld?
I denne potte er der en centralt rum som kan fylde med glasuld.
Der skulle også noget 1x1 cm trådnet ind for at holde glasulden inden i udstødningen.
Glasulden holder fint, nok fordi udstødningen er koldere 2m fra manifolden og noget varme er afgvet til udstødningsrørene inden potten.
https://www.flickr.com/photos/133827846 ... res/Y31kWx

Billede
Hullet er 9X9cm er lavet som en låge med skudrigel. Er skåret med 1mm skæreskive, af "tætningsgrunde". Bliver tætnet med udstødningstætner, når det har været åbnet.
Hullet er lavet på oversiden, så ingen ville brokke sig når bilen skulle igemmen syn, den har så aldrig været i en synshal...larmer stadig lidt meget...men nok 6db forbedring.

MHT. "skævheden" den skal forbi noget gas og ilt. Til den pris kunne de godt have gjort den lige!!
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Re: Racing Beat Power Pulse Dual Tip LARM

Indlægaf one-niner » søn 12. jul 2015 16:08

Jeg synes, du skal sende et billede til RB efter den er monteret. Da du tidligere har kommunikeret om dette med dem, må et bilede da kunne overbevise dem. Hvis de ikke er imødekommende, ville jeg lave et "review" på miata.net - hvis du ikke får noget andet ud af det, har du i det mindste advaret andre.

jeg har selv den samme bagpotte, og er godt tilfreds. MEGET mere dæmpende end min gamle Larini-potte. RB's bagpotter har generelt ry for at være nogle af de mindst larmende på markedet næst efter originalen. Den bliver lidt mere afdæmpet med tiden, men hvis du synes den er alt for meget nu, så bliver du nok desværre aldrig helt tilfreds.

Min erfaring derudover er, at mellempotten har kolossal betydning for det samlede lydniveauet.

Min udstødning består af nedenstående forbundet med 2,25" rustfri rør:
- Racing Beat 4-1 Exhaust Manifold
- Vibrant Performance OBD I Race Metal Core Catalytic Converters 7100
- Vibrant Performance Ultra-Quiet Resonators 1140
- Racing Beat Power Pulse Dual-Tip Silencer

Måske er jeg farvet af at have haft en meget larmende udstødning før, men jeg synes virkelig den er havnet et godt sted nu. Tilpas sporty uden at blive se-mig-agtig.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron