Bremse hænger

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Bremse hænger

Indlægaf UlrikK » fre 27. mar 2015 17:18

Efter en tur i dag kan jeg konstatere at min venstre for bremse hænger på MX-5'eren (NB). Da der er lidt lang vej til Fyn fra Sydsjælland (specielt med nævnte problem), regner jeg med at få det fikset lokalt. Jeg vil dog lige høre eksperterne her på siden, om der er noget specielt jeg skal gøre mekanikeren opmærksom på ;-)

Der har tidligere været problemer med min ABS lampe, der har lyst nogle få gange det sidste års tid. Den slukker igen efter en "genstart" af bilen. ABS'en har virket fint her i vinter, og jeg tror heller ikke Andreas fandt noget (nævnte det for ham da jeg afleverede bilen, men fik ikke spurgt da jeg hentede den). Bilen har også den særhed at forlygterne lyser svagt ved start, men næsten øjeblikkeligt opnår normal lysstyrke. Jeg har haft en mistanke til at det var en løs forbindelse (eventuelt omkring ABS boksen), og regnede med at få Andreas til at kigge på det til sommer. Kunne det være en defekt sensor eller en løs forbindelse i ABS boksen der får bremserne til at hænge? Bremserne blev efterset / skiftet sidste sommer, så det burde ikke kunne være skidt eller slid.
Er der et eller andet kendt problem som jeg skal gøre min mekaniker opmærksom på?
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Re: Bremse hænger

Indlægaf Viggoman » fre 27. mar 2015 18:55

Hængende bremser er typisk skidt og indtørret fedt på glidepindende. Eller en belægning der er groet fast på caliperen.

Adskillelse, rengøring og lidt bremsefedt burde klare det.

Gummibøsningerne som glidepindene sidder i, kan have en tendens til at svulme op (hvis der f.eks. er brugt kobberfedt, det er fy fy på gummi). Få det tjekket
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Re: Bremse hænger

Indlægaf UlrikK » man 30. mar 2015 07:24

Tak for svaret Viggoman.

Jeg sender den derud i dag. Det jeg var nervøs for var om det kunne skyldes en fejl i ABS systemet.
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron