AS DK skrev:Tak for input.
Jeg har haft problemerne længe inden jeg fik tryk på maskineriet.
Har konsulteret med Andreas (løsning : på med en brugt spole).
Jeg har tidligere renset kontaktfladerne i tændspolerne og troet at nu var det ovre.
Jeg har monteret Magnecore tændkabler. Og troet at nu var alt OK.
Tændrørene har jeg købt hos Andreas (efter ordre fra CCR Racing) og de kører fint sammen med Rotrex kompressoren. Jeg har en svaghed for at køre med meget tung speederfod og tør ikke risikere tændingsbanken ved høj trykladning/høje omdrejninger ved forsøg med svage tændrør.
Jeg har p.g.a. for meget fritid lige nu surfet lidt på Miata.net og kan se at tændspoler er et ømt punkt på en 1,8 fra 1999/2000.
Mit problem opstår periodisk og jeg har ikke noget akut problem her og nu, men vil nødigt svide katalysatoren af eller lave andre skader.
Tænkte bare at når nu det lader til at tændspolerne omtales som generelt dårlige, så må der da være nogen, der har fundet på noget smartere siden 1999.
Kan det måske være knastaksel sensoren, der driller?
Tror nu stadig dit problem er : for tæt på hinanden følgende chokerperioder...dvs kør længere ture.
Du har prøvet det indlysende...så det er jo ikk' det(kontaktflader..Kabler), behold dine tændrør.
Mener en 99'er har bankeføler, det er tihvertifald en standarddel til en NB.
Høj trykladning?? lader den ikke med 0,3...0,5-0,6 med andet hjul...det er ikke højt. Kørte med turbo og 1,0 bar ladetryk.. det var koblingen ikke glad for, motoren er bygget til tryk.
En katalysator er en sliddel og må kun bruges en dag hvert andet år(to dage ved omsyn), ellers blir den slidt.