Sætter ud efter varmstart

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Sætter ud efter varmstart

Indlægaf Lars Z » søn 25. aug 2013 18:27

Hej

Har endnu et lille problem jeg håber I kan hjælpe med. (En skønne dag håber jeg at kunne hjælpe)

Bilen er en NA fra 1990 1.6.

Starter fint fra kold, kører perfekt.
Står en time eller 2, starter og kører fint, men efter 5-10 kilometer bemærker jeg at olie måleren står en smule højere end normalt(lige under 4 normalt, lige over 4 når problemet opstår).
Kobler jeg ud, ligger omdrejningerne først på 900 omdr. derefter stiger de til ca.1100-1200 omdrejninger, jeg kobler ind igen og bilen begynder at hoste, sætte ud som om den kører på 2-3 cylindre. Sparker jeg så pedalen i bund, så hoster den lidt og accelererer som normalt. Problemet kan gentage sig flere gange på en tur, men jeg har ikke observeret det fra helt kold start.
Første gang var for 5-6 måneder siden hvor den gjorde det en gang efter en kort tur fra koldstart, jeg slog det hen som om den var druknet på den korte tur. Nu har den så gjort det både lørdag og søndag i denne weekend.

Har tilfældigvis bestilt nye tændrør fra MX5 parts sammen med noget andet, så dem vil jeg skifte først men jeg har en fornemmelse af at det er noget andet der er galt.
De gamle tændrør og kabler er max. 10000 km. gamle. Olie og vand ser fint ud.

Bilen har en 4-2-1 manifold og tænding sat til 14 grader.

Håber en eller anden herinde har oplevet noget lignende.

Søgning på google giver alt fra coilpack, tændrør, kabler, hul i indsugningen til det der er værre. :o

Mvh Lars
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 13:17
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Sætter ud efter varmstart

Indlægaf Viggoman » man 26. aug 2013 18:52

Jeg holder med det store stygge internet på de tre første bud: det er tændingen den er gal med. Gå systematisk til værks, skift tændrør, kabler og tændspole, en ting ad gangen. Lån evt en tændspole hos en venlig sjæl.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Re: Sætter ud efter varmstart

Indlægaf Lars Z » man 26. aug 2013 19:16

Hej Viggoman
Jeg giver den et skud med de nye tændrør der er på vej, så må vi se.
Ingen udsættere på de 30 km. til arbejde i dag, men måske et lille hop da jeg gav den lidt at leve af på vejen hjem.

Kan det svare sig at købe en brugt tændspole? Kan se de går for 30-40 pund på ebay.
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 13:17
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Sætter ud efter varmstart

Indlægaf Bent » man 2. sep 2013 11:11

At du ikke har noget problem fra koldstart, synes jeg indikerer blandningsforholdsproblem; i koldstartsfasen er der så meget benzin at en lille utæthed i indsugningen ikke er noget problem. Varm motor kører med tyndere blanding, så bliver det et problem når man "smider" speederen. Dit problem burde sidde efter spjældet. Havde selv lingene problem; troede to stykker aluminium sluttede hel tæt...det så sådan ud, men det gjorde de altså ikke...et langvarigt problem løst på 10 min med lidt flydende pakning :oops:
Prøv også lige chekke diverse slanger omkring spjældhuset for "urenheder"
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron