CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Indlægaf hasse » lør 20. apr 2013 08:23

Vi har behandlet Ctek laderne tidligere, men kan ikke slå trådene op.

Er der nogen af jer - herunder indehavere af XS 3600, der har haft problemer.

Slår ikke over på vedligeholdelse.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Indlægaf Kuksi » lør 20. apr 2013 12:02

Har ikke haft problemer med at den ikke slår over på velligehold.
Men knappen (folie-tastetur) som man vælger lade typen med, kræver ofte nogle ekstra tryk inden den skifter.

Måske dit problem skyltes at batteriet faktisk ikke kan lades helt op?
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Indlægaf Kuksi » lør 20. apr 2013 13:01

Kom til at tænke på at når min sidder på om vinteren, så skifter den også mellem vedligehold og så kortvarigt ned på opladning en gang imellem.
Det anser jeg for værende helt normalt.
Kan det mon bare være det du oplever?
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Indlægaf Munk » lør 20. apr 2013 19:29

Det eneste jeg har oplevet var med storebroderen der ikke ville begynde at lade på et marinebatteri.

Det skyldtes dog bare snavsede/korroderede poler kombineret med at de medfølgende klemsko ikke trykker voldsomt hårdt og derfor havde dårlig forbindelse.

Ellers er det vel frem med multimetret og måle.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Indlægaf And » søn 21. apr 2013 12:41

Jeg havde lidt problemer med det gamle batteri hvor den stod og skiftede meget frem og tilbage, men det skyldes nok at batteriet var mere end træt til sidst!

Derudover har jeg haft problemer med at den mistede forbindelsen til batteriet. På min bil er fastmonteret ladekabler på batteriskoene og på plus-ledningen er der monteret en lille holder med en 5 Ah glassikring i. Her mister den af og til forbindelsen i holderen til glassikringen. Mistænker at den laver en mikroskopisk lysbue ved skift der afsætter lidt sod. Problemet løses ved at skifte til en sikringsholder med fladsikring i stedet for.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Re: CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Indlægaf hasse » man 22. apr 2013 08:39

Medmindre jeg afmonterer batteriet, slæber det fra parkeringshuset til min bolig og sætter Ctek'en til, har jeg lidt problemer med "opladningen".
Det er - næsten - for provokerende at have dytten stående på en kantstensparkering (1-times ) med en ledning fra vinduet, over gaden til vognen :-)

Efter brugsanvisningen tager bulkladningen 9-10 timer. Batteriet er på 44 Ah.

Bare for at komme lidt nærmere til "pudlens kerne":

Hvis I sætter Ctek'en til jeres batteri, der er tip top, går den så direkte til vedligeholdelsesladning - altså lyser grønt?

Jeg prøvede min Ctek hos en forhandler på et spritnyt batteri. Min Ctek gik ikke umiddelbart til vedligeholdelsesladning. Den lyste altså IKKE grønt.
Og der var ikke tale om, at den skiftede "frem og tilbage".

Her i sommerperioden - hvis man kan kalde det det - har jeg overhovedet ikke problemer med at starte.

Men som spejderne siger "Vær beredt".

Ctek 3600 er åbenbart erstattet af 3.6. Hvad så forskellen kan være. Sikkert "bare" en opgradering. Og forbedring!!

PS.
Har lige hentet dytten kl. ca. 10. Batteriet viste 12.6 v.
Har ikke kørt i ca. 40 timer.

tilføjelse 1.
nu er kl. 1100, 13.3 v og den grønne lyser.
kl. 12, 13.2 v grøn lyser ikke.
kl 13 13,1 v grønt lys
kl 14 13,1 v grønt lys
kl 15 13,0 v grønt lys

tilføjelse 2.
"Så er festen slut" sagde parkeringsvagten :-)
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Indlægaf Mikkel » tors 25. apr 2013 07:56

Munk skrev:Det eneste jeg har oplevet var med storebroderen der ikke ville begynde at lade på et marinebatteri.

Det skyldtes dog bare snavsede/korroderede poler kombineret med at de medfølgende klemsko ikke trykker voldsomt hårdt og derfor havde dårlig forbindelse.

Ellers er det vel frem med multimetret og måle.

Jeg oplever til tider at jeg ikke altid kan få laderen ud af Standby selvom den er tilsluttet batteriet. Må nok hellere følge op på ovennævnte. Tak for tippet.
NB-FL Sport
Brugeravatar
Mikkel
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: tors 12. feb 2004 20:56

Re: CTEK XS 3600 batterilader- problemer?

Indlægaf hasse » tors 25. apr 2013 09:38

Efter 12 timer i "hus" (uden Ctek) viste batteriet 12.6 v.
Efter ca. 1 km kørsel viste batteriet 13.5 -14 v i tomgang - ujævn tomgang omkring 900 rpm.

Så det er (sikkert) ikke Ctek'en.

Men min dyt skal nok bruge flere amp. til at starte grundet min lavere gearing ref. krankhjulet.
Det vil - og har givet - større belastning, når "Det er koldt derude", som den gamle forfatter skrev.

Ingen beskidte forbindelser. Det har jeg i øvrigt (næsten) aldrig :P
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron