Medmindre jeg afmonterer batteriet, slæber det fra parkeringshuset til min bolig og sætter Ctek'en til, har jeg lidt problemer med "opladningen".
Det er - næsten - for provokerende at have dytten stående på en kantstensparkering (1-times ) med en ledning fra vinduet, over gaden til vognen
Efter brugsanvisningen tager bulkladningen 9-10 timer. Batteriet er på 44 Ah.
Bare for at komme lidt nærmere til "pudlens kerne":
Hvis I sætter Ctek'en til jeres batteri, der er tip top, går den så direkte til vedligeholdelsesladning - altså lyser grønt?
Jeg prøvede min Ctek hos en forhandler på et spritnyt batteri. Min Ctek gik ikke umiddelbart til vedligeholdelsesladning. Den lyste altså IKKE grønt.
Og der var ikke tale om, at den skiftede "frem og tilbage".
Her i sommerperioden - hvis man kan kalde det det - har jeg overhovedet ikke problemer med at starte.
Men som spejderne siger "Vær beredt".
Ctek 3600 er åbenbart erstattet af 3.6. Hvad så forskellen kan være. Sikkert "bare" en opgradering. Og forbedring!!
PS.
Har lige hentet dytten kl. ca. 10. Batteriet viste 12.6 v.
Har ikke kørt i ca. 40 timer.
tilføjelse 1.
nu er kl. 1100, 13.3 v og den grønne lyser.
kl. 12, 13.2 v grøn lyser ikke.
kl 13 13,1 v grønt lys
kl 14 13,1 v grønt lys
kl 15 13,0 v grønt lys
tilføjelse 2.
"Så er festen slut" sagde parkeringsvagten