af hasse » søn 20. maj 2012 12:56
Efter at have renset diff-ventilen, ser det ikke ud til, at der er en utæt diff-pakning. Det var en af dem til bagaksel.
Jeg konstaterede \"utætheden\" ved, at samleleddet -output shaftet -var olieret. Samt, at der ligesom på undervognen ovenover leddet var olie, der var sprøjtet op, når leddet kørte rundt. Som det jo gør, når man kører.
For at checke gav jeg leddet nogle pletter med \"advokatblæk\" og kørte så deru'a'.
Der var jo ikke tale om den store \"slingrekørsel\", så det er nok begrænset, hvor meget koblingen i mit LSD er blevet aktiveret/deaktiveret. kke så meget varmeudvikling.
Ingen oliespor på advokatblækket.... indtil videre.
Så diff-olien er åbenbart blevet presset ud af pakningen -mellem pakning og studsen -output shaft'et, der går ind i diffet. P.gr.a. tilstoppet ventil.
Og så et det \"man\" spørger sig selv:
Hvor mange pakninger mon i tidens løb er blevet udskiftet...p. gr.a. tilstoppet ventil?
Hasse
1990, Crystal White.