Ventil på diffet!!!!

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Ventil på diffet!!!!

Indlægaf hasse » ons 16. maj 2012 21:40

Den har jeg (heller) ikke hørt om eller set beskrevet:

http://www.miata.net/garage/reardiff/index.html
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » ons 16. maj 2012 22:49

Sådan en havde jeg heller ingen anelse om der var. Og da slet ikke at det var en der var værd at skifte. Min er jo sikkert 22 år nu.
Bare underligt at den f.eks ikke findes ved mx5parts, hvis den på nogen måde var værd at skifte som en service del.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tors 17. maj 2012 10:27

Det er nok spørgsmålet, om det er en VENTIL i gængs fortand.
Noget i retning med en indmad med f.eks. kugle, fjeder osv.

Går \"man\" ind på engine-chassis filen under \"download\" har den betegnelsen \"breather\".
Så måske er det \"bare\" en kanal ind til diffet-beskyttet af den der kappe, der er foroven.

Er det tilfældet, må den kunne renses på en eller anden måde. F. eks. piberenser, trykluft el. lgn.

Men bliver hullet eller, hvad det nu er, tilstoppet, vil der blive dannet overtryk inde i diffet - specielt i et diff. som mit - clutch-type (varmeudvikling). Eller andre LSD'ere.

Og det kan så være grunden til, at en af mine pakninger ser ud til at være - lidt - utæt.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » tors 17. maj 2012 11:02

Tror du har helt ret. Og man kan jo altid bare lige afmontere den, og se om man kan trække vejret gennem den. :)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tors 17. maj 2012 11:05

Nemi'.
Altså det med afmontering/pustning. :D
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » fre 18. maj 2012 11:24

Det er en ventil (kugle,fjeder-vil jeg tro).
Til at fjerne overtryk.
Hvor luften så kommer ind igen, når der kommer undertryk, er et åbent spørgsmål for mig. Men der er selvfølgelig flere muligheder.

Første pust - mund til ventilmetoden - gav ikke gennemgang.
Efter et par stykker ok.
Fik selvfølgelig også en gang trykluft
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » søn 20. maj 2012 12:56

Efter at have renset diff-ventilen, ser det ikke ud til, at der er en utæt diff-pakning. Det var en af dem til bagaksel.

Jeg konstaterede \"utætheden\" ved, at samleleddet -output shaftet -var olieret. Samt, at der ligesom på undervognen ovenover leddet var olie, der var sprøjtet op, når leddet kørte rundt. Som det jo gør, når man kører.

For at checke gav jeg leddet nogle pletter med \"advokatblæk\" og kørte så deru'a'.

Der var jo ikke tale om den store \"slingrekørsel\", så det er nok begrænset, hvor meget koblingen i mit LSD er blevet aktiveret/deaktiveret. kke så meget varmeudvikling.

Ingen oliespor på advokatblækket.... indtil videre.

Så diff-olien er åbenbart blevet presset ud af pakningen -mellem pakning og studsen -output shaft'et, der går ind i diffet. P.gr.a. tilstoppet ventil.

Og så et det \"man\" spørger sig selv:
Hvor mange pakninger mon i tidens løb er blevet udskiftet...p. gr.a. tilstoppet ventil?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron