Motorlampe lyser

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Motorlampe lyser

Indlægaf Køtermadsen » tirs 30. mar 2010 12:45

Hej,

Min motorlampe lyser(den gule der ligner en motor), jeg har fået udlæst fejlkoden, den erP0420.
Dvs. Katalysator ændringsrate (bænk 1) for lav.
Så har jeg købt 2 nye lambdasonder og komplet udstødning med kat. på mx5parts.co.uk.
Men har stadig den samme fejl.
Er der nogen der har en ide til hvad der kan være problemet?
Udstødningen er den med dobbelt udgang fra il sport, og jeg blev nødtil at forlænge ledningerne på lambda sonderne, men har det noget at sige?
Min mekaniker mener ikke det har noget at sige.
Når jeg får slettet fejlen, går der ca. 70 km. inden den lyser igen.
I den tid hvor lampen ikke lyser, starter bilen hurtigere.
Jeg er håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh.
Jan
Køtermadsen
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 14. mar 2010 16:11

Indlægaf Bent » tirs 30. mar 2010 20:53

Mener heller ikke folængelsen af kablet er et problem, det gør man altid når man sætter \"uoriginal\" lambasonde på. Men da problemet først opstår
efter 70km, kunne det være din bagerste lamdasonde, der bliver \"svinet til\" af en \"doven katalystor\".
ellers http://www.p0420.com/ for andre forslag.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Kuksi » tirs 30. mar 2010 21:33

Godt link. :)
So what is causing my P0420 code?
There are a number of things that could be causing this p0420 catalyst efficiency code. The most common thing is the catalytic converter itself is no longer functioning properly. The other likely thing is the rear O2 (oxygen) sensor is no longer working properly. Other things could include exhaust leaks, damaged exhaust pipes, damaged O2 sensor wiring/connectors, plugged catalytic converter, etc.

Tænkte på om der mon kunne være svigtende forbindelse til rear O2?
Men glem ikke at katten er jo en sliddel, som af og til skal skiftes.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Danny » ons 31. mar 2010 07:09

Det er i hvert fald ikke længden på kablet, der er problemet, tør jeg godt sige. Jeg var selv nødt til at forlænge min, da jeg skulle have andet manifold og det har virket i 5 år nu.

Og siden din katalysator og lambdasonde er ny, så skyder jeg også på, at det er i den anden ende af kablet, der er noget galt, såsom en løs forbindelse eller lign.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Køtermadsen » ons 31. mar 2010 10:15

Hej alle,

Tak for gode forslag.
Men desværre, jeg har her til morgen fået tjekket alle ledninger og stik til lambda sonderne, der var ingen fejl.
Og da både kat og begge sonder er helt nye, ved jeg simpelthen ikke hvad problemet er.
HJÆÆÆÆLP, nu er det jo snart sommer :P
Køtermadsen
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 14. mar 2010 16:11

Indlægaf And » ons 31. mar 2010 11:39

Jeg har samme fejl på Corollaen. Her er mistanken dog at det er en kombination af at katten ikke er helt i topform mere (bilen blev dog synet for en måned siden) sammen med en lidt FOR hysterisk tolkning af signalerne fra den bageste sensor. Sidstnævnte del er udtalt af Toyota selv - at input fra disse bliver tolket (lidt for) agressivt af motorstyringen. En alternativ mulighed er en læk i udstødningen (dette skal jeg have søgt grundigt efter).

Eftersom du har skiftet begge sensorer og kat så burde disse i princippet være udelukket som fejlkilder - men intet er jo umuligt! Om din katalysator begrænser forureningen tilstrækkeligt kan kun en 4-gas(forurenings) test afsløre.

P0420 OBD koden er efter min bedste personlige overbevisning IKKE en katastrofe! Bilen kører videre - den fortæller blot at der er en fejl i forbindelse med katalysatorens funktion.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Danny » ons 31. mar 2010 14:59

Tja nu er du derhenne hvor mit eneste råd er: ring til Andreas :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron