Koblingsproblem

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Koblingsproblem

Indlægaf hasse » ons 9. mar 2005 09:18

Da jeg endnu ikke har fået fyldestgørende svar via miata.net prøver jeeg..også..her:
Alle pedalmål og afstande er er ok.

Men så sker der følgende en gang imellem:

Efter et stykke tids kørsel forsviner frigangen på pedalen.
Det føles som om man har justeret for meget på stangen til
koblingen. Koblingspedaltrykket føles hårdt, godt og
kontant. Sådan som det skal være. Hvis det ikke lige var
for det, at den \"lille\" frigang før koblingsaktiveringen er
forsvundet

Selve koblingen til motoren fungerer udemærket.
Den fedter ikke ved kraftig acceleration. Det er dog sket.

Der er ikke vædsketab. Og pededalen kan ALDRIG
tykkes i bund uden at der sker noget.

Det må være noget med, at det opbyggede tryk ikke kan
udlignes.

NÃ¥ men nu skal jeg til Kbh. SÃ¥ kan jeg bruge tiden i toget
til at mentalarbejde \"mit problem\".
Og så håbe, at vejret (temperaturen) er til at kravle under mx'eren, når jeg
kommer hjem.
Og se, hvad der er kommet af svar!!!!!!!!!!!

Mvh
Hasse

Iøvrigt udskiftede jeg vædsken for et halvt års tid siden.
Og har nu gjort det igen uden resultat
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » søn 25. apr 2010 00:35

Læste et nyt indlæg om koblingsproblemer.

Jeg har stadig det problem, som jeg har beskrevet ovenfor.

Er der virkelig ikke andre end mig (her i DK), der har det problem????

Hvis andre har eller har haft problemet: Hvad er løsningen?

Har tænkt på, at sætte en pakning mellem slave og motorblokken.
Men det er indtil videre blevet ved tanken.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Ken » søn 25. apr 2010 14:33

Det lyder som om væsken ikke løber tilbage fra slavecylinderen til beholderen, hvorfor du pumper frigangen væk...

Prøv at kontrolere tilbageløbet fra slavecylinder til hovedcylinder, hvilket betyder at du skal afmontere hovedcylinderen , skilde den ad og eventuelt bruge et repsæt med nye gummistempler osv.

Hvor gammel er koblingsslangen? Når de bliver gamle, kan de mørne indvendigt og reducere tværsnittet, hvilket vil gøre tilbageløbet langsomt.
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Ken » søn 25. apr 2010 14:35

woow, dit indlæg er fem år gammelt...
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf hasse » søn 25. apr 2010 15:39

Ken og andre:
Ad 1. afsnit:
Der er overhovedet ikke tale om, at \"der\" skal pumpes.

Ad 2. afsnit:
Det er ikke problemet.
Iøvrigt er hovedcylinder m.m. udskiftet for flere år siden.

Ad 3. afsnit:
Har stålarmeret break og clutch line. Fra Goodridge.
Problemet var der både før og efter udskiftningen til Goodridge.

((Har iøvrigt også prøvet forskellige \"bremsevædsker\". Men det hjalp ikke))

Ad indlæg fra kl. 15.35.

JA. Og derfor undrer det mig endnu mere, at ingen har haft problemet.
Eller ihvertfald ikke \"spurgt til det\".
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Ken » søn 25. apr 2010 22:21

Måske en tilstoppet slavecylinder der går trægt, træt returfjeder?

Har du brugt en DOT 5.0 bremsevæske? Er kendt for at ødelægge gummipakninger og stempler...
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf hasse » man 26. apr 2010 08:42

Slaven er også udskiftet.

Og slavens omgivelser er fuldstændig tørre.

Som det fremgår af tråden, går den helt tilbage til 2005.
Så jeg har lært at leve med det.

Og jeg tog tråden op, fordi en anden lige har været inde på koblingsproblemer.

Så for mig er det mere et teoretisk problem end et praktisk. Som jeg har svært ved at finde en forklaring på.

Det er \"bare\" mærkeligt, at ingen andre har problemet eller været opmærksom på det...bortset fre en eller to på Miatanet.

Som jeg vist tidligere har været inde på:
Det må være et \"udvidelsesproblem\": Slacket forsvinder, når motoren er varm.

PS.
Vil lige tilføje:
Da jeg checkede masteren - i forbindelse med renoveringen af denne - viste det sig, at stangen var lettere bøjet, altså ikke lige.
Hvordan Fanden det så er sket.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf KimT » man 26. apr 2010 21:33

Jeg kan desværre ikke være behjælpelig med løsninger, men vil lige høre hvad risikoen ved at køre med det: At trykket mellem koblingspladerne ikke er så stort som det børe være og koblingen derfor kan glide?
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Ken » man 26. apr 2010 22:03

Tja... Hvis trykket er for stort, vil udrykkerlejet konstant blive belastet og brænde sammen.

Er det forbindelsesarmen mellem pedal og koblingsstempel der er bøjet eller er det selve stemplet inde i hovedcylinderen?
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø


Tilbage til Problemer og løsninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 7 gæster

cron