K&N Typhoon Kit monteret på NB

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Re: Typhoon

Indlægaf Webmaster » lør 21. jul 2007 12:31

JVN skrev:Hej Claus
Jeg aner ikke hvad en PM er, men kan du ikke bare ringe???
MVH j V N
PM er privat besked i dette forum....
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Typhoon kit

Indlægaf JVN » søn 22. jul 2007 10:38

Til Hasse
Nu tror jeg at jeg giver op. Hvis dit indlæg om forskellige bilers lyd er et svar på mine indlæg om KN Typhoon-kit, så har du misforstået det hele.Det jeg har forsøgt forgæves,er at få kontakt med en ejer af en NB med Typhoon kit monteret for at se og høre det, men det er åbentbart umuligt, jeg er fuldstændig ligeglad hvordan en Aston-Martin lyder.
Jens
TLF. 48 79 97 02
JVN
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man 9. jul 2007 16:34

Indlægaf hasse » søn 22. jul 2007 11:16

Du skal ikke give op. Heller ikke mht. at få mulighed for at høre lyd.
(Men jeg synes måske nok, at det er gå lidt for vidt, hvis man lægger vægt på, hvorledes INDSUGNINGEN lyder).

Mit indlæg skulle blot - i al beskenhed - læses som et indlæg om, at lyden - efter MIN opfattelse - ikke er det primære. Men det er, hvad der hentes af yderligere HK/effekt ved de forskellige indsugnings- og udstødningssystemer Og det er jo bedst, hvis de to ting passer sammen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: SÃ¥dan

Indlægaf Klausuki » lør 27. feb 2010 15:26

Hejsa drenge

Fandt denne gamle tråd.

Jeg overvejer montering af http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/473

Prisen er nemlig ret attraktiv.

PÃ¥ min NB 1,8 fra 98.

Er det lovligt, eller skal jeg regne med at af-påmontere orginalt når jeg skal til syn?

Hvem har det monteret, og hvad har I af erfaringer med det i det lange løb?

Hvad tror I reelt det giver af øgede HK ændret motorkarakteristik?
/Klausuki
NB 1,8 - ´98 - Brilliant Black
- med læderstue, interiør i japansk åndenød, sædevarme og 17\" :-)
Brugeravatar
Klausuki
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 11. jul 2009 12:01
Geografisk sted: Skanderborg

Re: SÃ¥dan

Indlægaf BB » lør 27. feb 2010 16:51

Klausuki skrev:PÃ¥ min NB 1,8 fra 98.

Er det lovligt, eller skal jeg regne med at af-påmontere orginalt når jeg skal til syn?


Jeg ved ikke 100% det er lovligt, men vil tro det er så lille en ændring at det ikke gør en forskel i forhold til lovgivning. Jeg har ikke haft problemer med syn i min 1998 NB 1,8, der var ingen bemærkninger om hverken lyd eller forudrening.


Klausuki skrev:Hvem har det monteret, og hvad har I af erfaringer med det i det lange løb?


Jeg tror det er forholdsvis udbredt. Jeg har kørt med det i 2½-3 år uden problem kun glæden ved en lidt mere ivrig lydene motor og så fornemmelsen af, at bilen faktisk bliver en anelse mere ivrig. Man hører primært ændringen af indsugningen over de 3.000 omdr. hvor der er lidt mere lyd af sportsvogn og lidt mindre familiebil, det og så en sugelyd der mest høres lige når man har stoppet motoren. Den ekstra lyd høres mest under acceleration.


Klausuki skrev:Hvad tror I reelt det giver af øgede HK ændret motorkarakteristik?
/Klausuki

Meget lidt - det er mest lyden vil jeg tro. Min var på rullefelt før og efter, men der var også en stor service mellem de to målinger så der var for mange faktorer til at sige noget sikkert. Man kan mest bruge målingerne til at sige der i hvert fald ikke var en negativ effekt.

Køb. Jeg tvivler stærkt på at du vil fortryde.

Montering var forøvrigt let, det eneste der gav lidt bøvl var et par bolte der krævede en umbraco nøgle i tommemål :wink:
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Re: SÃ¥dan

Indlægaf JP-photo.dk » lør 27. feb 2010 18:23

Klausuki skrev:Hejsa drenge

Fandt denne gamle tråd.

Jeg overvejer montering af http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/473

Prisen er nemlig ret attraktiv.

PÃ¥ min NB 1,8 fra 98.

Er det lovligt, eller skal jeg regne med at af-påmontere orginalt når jeg skal til syn?

Hvem har det monteret, og hvad har I af erfaringer med det i det lange løb?

Hvad tror I reelt det giver af øgede HK ændret motorkarakteristik?
/Klausuki


Jeg er utroligt godt tilfreds med mit. Om det er 100% lovligt finder vi ud af til april når bilen skal synes - jeg har tænkt mig at slæbe TÜV-papirerne med, så ser vi hvad der sker.

Jeg har selv monteret - det tog en 1/2 times tid sådan cirka. Det er utroligt let, vejledningen er god.

Om det giver HK ved jeg ikke, men det lyder lækkert når man skyder den af..
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf UlrikK » lør 27. feb 2010 20:43

Den forrige ejer af min havde også monteret det kit, og umiddelbart er jeg godt tilfreds med det. Kan godt lide det lille \"pift\" der kommer fra systemet, når man skifter gear. Gør det lidt sjovere :-)

Den eneste ulempe er at når filteret er så åbent, kommer der også mere skidt ind. Så måske skal du lige overveje det igen, hvis du ofte kører på grusveje.

Efter hvad FDM siger er filteret ulovligt, noget med at man ikke må pille ved den sensor der sidder der. Har dog været til syn med min, og der var ikke den mindste smule brok. Der var heller ingen problemer med de lyse reflekser, og der blev ikke spurgt efter papirer på sænknings sæt og bagpotte (selvom jeg havde dem med), gjorde endda selv opmærksom på at det var eftermonteret. Men hvis synsmanden havde været helt \"by the book\", var det nok ikke gået så nemt.
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Indlægaf Klausuki » man 1. mar 2010 08:09

Takker mange gange for jeres svar....

Jamen jeg kommer nok ikke uden om at sætte den på ønskesedlen. Selv om vi skriver første marts, gør det nok ikke noget om der går et par måneder inden jeg får det monteret -uden for kolde fingre :-)

Her til morgen var motoren næppe over 3000 omdr. alligevel, da bagenden skøjtede lystigt, og jeg kørte sidelæns i svingene, trods de gode vintersutter.

Men imorgen lover de lidt sol og 5 grader - så ryger kluden ned, når jeg skal hjem fra arbejde - ohhh hvilken fryd :)

/Klausuki
NB 1,8 - ´98 - Brilliant Black
- med læderstue, interiør i japansk åndenød, sædevarme og 17\" :-)
Brugeravatar
Klausuki
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 11. jul 2009 12:01
Geografisk sted: Skanderborg

Re: SÃ¥dan

Indlægaf jepperimmen » man 1. mar 2010 11:45

Klausuki skrev:Er det lovligt, eller skal jeg regne med at af-påmontere orginalt når jeg skal til syn?

Hvem har det monteret, og hvad har I af erfaringer med det i det lange løb?

Hvad tror I reelt det giver af øgede HK ændret motorkarakteristik?
/Klausuki


1) Det afhænger af din synsmand, men det tager max 20 min at skifte så det er ikke det store problem.

2) Var glad for det! (Har solgt til fodel for kompresor)

3) Måske 5 hk? Men lyden er det hele værd!
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Niels » man 1. mar 2010 18:04

Jeg købte Jeppes - jeg kan snart ikke vente længere med at hente 5´eren ud af vinterhiet. Og da slet ikke efter at have læst denne tråd
:P
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf Klausuki » man 1. mar 2010 19:03

Niels skrev:jeg kan snart ikke vente længere med at hente 5´eren ud af vinterhiet. Og da slet ikke efter at have læst denne tråd
:P


...det forstår jeg godt - kaleschen røg ned igen for et par timer siden, og James Brown dunkede i højtalerne, mens solen skinnede i Skanderborg.

Holder så der i et kryds, da min kammerat pludslig dytter bag mig fra sin KIA. Det var så den kammerat, der introducerede mig til MX-5 og som solgte sin NA i efteråret.

Han græd så meget inde fra blikæsken, at han måtte starte vinduesviskerne, da jeg lettede anker ved det grønne lys :D

Takker endnu en gang for jeres indspark.

/Klausuki
NB 1,8 - ´98 - Brilliant Black
- med læderstue, interiør i japansk åndenød, sædevarme og 17\" :-)
Brugeravatar
Klausuki
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 11. jul 2009 12:01
Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf Niels » man 26. apr 2010 12:13

Lyden ER det hele værd :D :D :D
Var til syn med det netop monterede filter - synsmanden: det filter har jeg ikke set - intet yderligere - godkendt.
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf Klausuki » tors 29. apr 2010 18:59

Niels skrev:Lyden ER det hele værd :D :D :D
Var til syn med det netop monterede filter - synsmanden: det filter har jeg ikke set - intet yderligere - godkendt.


Herligt - det lyder som om jeg hellere må få bestilt det....
NB 1,8 - ´98 - Brilliant Black
- med læderstue, interiør i japansk åndenød, sædevarme og 17\" :-)
Brugeravatar
Klausuki
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 11. jul 2009 12:01
Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf crv » tors 29. apr 2010 19:23

Prøv lige at kikke på Racing-Beat.som er nævnt under tuning i dette forum.Godt håndværk og lyd .Dyno siger plus 5 hk.Har det selv og er meget tilfreds
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron