K&N Typhoon Kit monteret på NB

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Danny » ons 12. jul 2006 15:29

Tillykke med det :D

Jeg har også lige bestået syn, selvom bilens frihøjde næsten skal måles med et minus foran og udsødningen larmer nok til at imponere en traktortrækker, og eneste bemærkning var en sprunget positionslyspære :lol:

Du overrækkes en Oscar ved næste træf for dine præstationer Claus :wink:
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Webmaster » ons 12. jul 2006 15:48

MX-5 hustler!!!! :flip:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Laver en kopi

Indlægaf Claus » ons 12. jul 2006 20:05

Tror jeg laver en pdf kopi af den TÜV som \"nazisten\" hoppede på og smider den herind...griner..så kan i bruge den og komme sikkert igennem syn med både kompressor og turbo :D
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: K&N Typhoon Kit monteret på NB

Indlægaf Ace Ventura » ons 4. jul 2007 20:38

Hej
Jeg er helt ny MX5 ejer 2002 model og også ny her på siden. Jeg er helt solgt på den opgradering du har lavet. Her et år senere - fungerer det stadig efter hensigten. Hvis det gør vil jeg bestille et sæt med det samme, og måske spørge om lidt hjælp :?
Mvh. Theis

Don K skrev:Da jeg øjensynligt er den første NB-ejer der kører med dette sæt kan jeg jo lige dele mine erfaringer med Jer andre:
Billede

Jeg ville ønske lyden kunne komme med, for den er forrygende! Jeg har siden fjernet den plade af pap/filt som sidder knappet fast under motorhjelmen som lydisolering, det gav virkelig den sidste "edge" på lyden. Selve sættet tog ca 45 min for mine 10 tommelfingre at montere grundigt og sikkert (og rasende flot hvis jeg selv skal sige det :lol: ) og tilpasningen kunne mazda selv ikke have gjort bedre! Der er absolut ingen tvivl om at det er skræddersyet til bilen.

Lyden beskrives bedst som en dyb gurglen mellem 2-3000, omkring 4500 bliver det så småt til højlydt snerren og ved 6000 bryder helvede løs. Mennesker på fortovet dukker sig og råber "TYSKERNE KOMMER" når jeg skyder den af :twisted: -Det skal dog lige siges at ved konstant fart siger den ikke mere end standard, det er ved acceleration det sker.

Den psykologiske effekt er nok ikke at kimse ad, men jeg mener dog alligevel at kunne spore øget trækkraft i mellemområdet og særligt i toppen. De 5-8 hk som K&N lover mener jeg altså er i trit med virkeligheden.

Sættet købte jeg hos Mx5parts for ca 2000 kroner - for mig er det alle pengene værd! Er der nogen her på øen som køber et og skal bruge en hånd med monteringen, hjælper jeg gerne.
2002 NB Silver
Ace Ventura
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 1. jul 2007 21:47
Geografisk sted: Helsingør

Indlægaf JVN » man 9. jul 2007 17:33

Til Don K
Jeg har monteret et KN Typhoon filter på min NB 1,6, men uden den store lydoplevelse. Jeg har det originale indsugningsrør, kan det være årsagen???.Hvor køber jeg et magen til dit, og hvad koster det??
Du burde nok ofre et varmeskjold til dit filter, THansen har et der passer, for under en halv hund. Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen JVN
JVN
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man 9. jul 2007 16:34

Indlægaf Claus » man 9. jul 2007 18:01

Hvis du benytter det originale indsugningsrør så kan det ikke være et KN Typhoon kit du har monteret, men et alm. KN filter...
Forskellen består i indsugningsrøret samt et overstørrelse filter.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... 8091d2a06f


Super god ide du kom med, vedr. varmeskjold.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Typhoon filter

Indlægaf JVN » tirs 10. jul 2007 12:30

Er det muligt at se og høre en af de glade ejeres biler med det
\"brølende\" Typhoon Kit ???
Jeg bor i Annisse Nord ved Helsinge
TLF. 48 79 97 02
På forhånd tak Jens
JVN
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man 9. jul 2007 16:34

Indlægaf Claus » ons 11. jul 2007 21:39

Yepper, no problem.....jeg slår på tråden, men det bliver desværre først søndag eller mandag.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Ace Ventura » tors 12. jul 2007 21:00

Du er også velkommen til at køre forbi mig i Helsingør. Jeg kan varmt anbefale installationen - det er hver en krone værd. Don K's beskrivelse holder hele vejen. Jeg er helt vild med motorens hvæsen når man slukker og lukker. :twisted:
2002 NB Silver
Ace Ventura
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 1. jul 2007 21:47
Geografisk sted: Helsingør

Indlægaf Felix » tors 12. jul 2007 22:26

Tillykke - Det er bare super fedt bagefter når den ER synet.
Havde en tilsvarende oplevelse med min sidste synsmand, der også fandt unåde for K&N filteret og stillede sig på bagbenene over det - \"det er uoriginalt\" - vor herre bevares....
Efter en prøvetur faldt han nu også ned igen og mente ikke den larmede mere end den skulle...
Tror bare at de skal gøre sig vigtige på deres eget lille felt og måden at ta dem på er at lade dem løbe det af sig undervejs i synet. Så falder de ned til sidst og føler vel også en form for tilfredshed i at give tilgivelse for vores synder - som en anden præst for den hellige synsorden :roll:
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Typhoon

Indlægaf JVN » ons 18. jul 2007 17:12

Hej Claus
Jeg venter utolmodigt på at høre fra dig.
Hilsen Jens
JVN
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man 9. jul 2007 16:34

Indlægaf Claus » ons 18. jul 2007 18:08

Troede at Ace Ventura og dig lavede en aftale...
Skriver lige en PM til dig.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Typhoon

Indlægaf JVN » fre 20. jul 2007 08:37

Hej Claus
Jeg aner ikke hvad en PM er, men kan du ikke bare ringe???
MVH j V N
JVN
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man 9. jul 2007 16:34

KN TYphoon

Indlægaf JVN » lør 21. jul 2007 11:58

Det undrer mig utroligt efter at have læst alle de begejstrede indlæg om Typhoon luftfilter, at jeg åbentbart ikke har mulighed for at se/høre vidunderet, inden jeg selv evt. investerer. Jeg har hverken pest eller kolera,eller andre smitsomme skavanker.
Jeg bor i Helsinge TLF. 48 79 97 02

MVH Jens
JVN
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man 9. jul 2007 16:34

Indlægaf hasse » lør 21. jul 2007 12:15

Lyd er da lækkert..
Noget af det lækreste er næsten en 8 cyl. amerikaner. Og det er da ikke fordi lyden er så høj, og hvis den er høj, oser den langt væk af muskler.

Eller tænk f.eks. på en Aston Martin, der overhaler dig med fuld hammer på motorvejen.

Jeg synes, at \"vi\" skal passe lidt på med at larme mere, end der er dækning for.

At der kommer en masse lyd ud af indsugningen, er nødvendigvis ikke proportional med mængden af luft, der går ind i systemet.

Efter min opfattelse er det, hvilken effekt, der kommer ud af kittet, der er afgørende.
Hvis lyden og effekten så kan gå op i en højere enhed, er da skønt.

Eeen, der selv kører med CAI fra JR, og som selv larmer næsten for meget. Men det skyldes nu min UDstødning og ikke min \"INDstødning\"
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron