Kobling/svinghjul - montering

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf jesperkj » lør 26. sep 2009 18:09

der følger ikke noget med. har det hele liggende på mit stuegulv :D
jesperkj
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 4. sep 2009 15:44
Geografisk sted: fuglebjerg, sjælland

Indlægaf Claus » lør 26. sep 2009 20:14

Men jeg ville nok låses dem en klat locktite eller lign...og sørg for at gevindet er rent og anlægsfladen er ren og pæn...husk det rette moment.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf jesperkj » søn 27. sep 2009 08:10

det er taget til efterretning, har iøvrigt noget mt-90 i overskud efter koblingsoperationen kan jeg se. kan jeg bruge det på diffet også ?
jesperkj
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 4. sep 2009 15:44
Geografisk sted: fuglebjerg, sjælland

Indlægaf hasse » søn 27. sep 2009 08:31

Det er ikke for at være \"Rasmus modsat\":
Der ligger og roder noget i baghovedet om boltene (nej det rasler ikke!!!)

Jeg er 99% sikker på, at jeg købte nye bolte fsv. angår monteringen til krumtappen. Svinghjulets montering??

Boltene til trykpladen er jeg mindre sikker på.
Men jeg synes, at kunne huske noget om, at gevindet/hullerne er forskellige på Happy meal pakken og det originale ditto.

Når jeg overhovedet kommer med disse bemærkninger om boltene skyldes det, at det ville have lignet mig dårligt ikke at udskifte boltene. Når muligheden var der. Det plejer jeg nemlig at gøre.

Gevindstørrelser, og hvor der skal Loctite el. lgn., fremgår af den gule indlæggelsesseddel (koblingens..ikke min).

Mht. rensningen af gevind sker det bedst - pernittengryn!!! - med en særlig gevindrenser/ -skærer i gevindets dimensioner.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf jesperkj » søn 27. sep 2009 14:11

mht. til nye bolte, hvis ikke det er originale mazda bolte hvordan finder man så lige ud af hvad det er for noget til trykfoden, tænker mest mht. til styrke osv.
tror jeg slår et sving forbi mazda imorgen og får nye bolte til svinghjulet, de kan vel ikke koste alverden..
jesperkj
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 4. sep 2009 15:44
Geografisk sted: fuglebjerg, sjælland

Indlægaf hasse » søn 27. sep 2009 17:27

Mener at styrke og dimensioner står i de forskellige \"følgesedler\".

Du kan gå ind i den fil, der refererer til din MX'er under menuen \"Download\" på vores forside, og så finde de rigtige reservedelsnumre.

Det med trykpladens bolte er altså kun noget, jeg SYNES at huske.

Tag \"skidtet\" med til Mazda, så kan de ihvertfald finde ud af boltdimensionerne. -spc. gevinddimensionerne, som jeg synes at kunne huske noget om.

HVIS du vil være helt sikre, så skriv til Flyin og spørg om boltene og dimensionerne, herunder styrke, og hvad de skal spændes med i enten ft. eller NM. De er meget flinke til at svare. Og svarer hurtigt.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf jesperkj » tors 8. okt 2009 19:12

som en lille update hvis folk skulle bruge det senere. det er originale svinghjulsbolte og bolte til trykpladen er også originale dimensioner, komplet sæt nye bolte omkring 500,- hos mazda
jesperkj
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 4. sep 2009 15:44
Geografisk sted: fuglebjerg, sjælland

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron