Kompressor eller turbo

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Kompressor eller turbo

Indlægaf Claus » tors 1. apr 2004 20:30

Ja, så er jeg blevet nysgerrig - rendte ind i en årgang 1993 med 1.6L motor på motorvejen til Jylland og efter lidt høj hastighed på motorvejen holdte vi ind på en rasteplads..han havde monteret kompressor i bilen...
Mit spørgsmål, hvilke tuningsmetoder er godkendte til syn, skal kompressor eller turboen ikke være TUV godkendt for og slippe igennem syn. Hvad med brændstofforbruget bliver det forringet væsentligt også når der er tale om løsninger hvor man bibeholder kompressionen og monterer en lavtryks løsning ?
Lad mig høre hvis i har erfaringer med dette..
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kompressor eller turbo

Indlægaf Thomsen » fre 2. apr 2004 20:44

Claus skrev:Ja, så er jeg blevet nysgerrig - rendte ind i en årgang 1993 med 1.6L motor på motorvejen til Jylland og efter lidt høj hastighed på motorvejen holdte vi ind på en rasteplads..han havde monteret kompressor i bilen...
Mit spørgsmål, hvilke tuningsmetoder er godkendte til syn, skal kompressor eller turboen ikke være TUV godkendt for og slippe igennem syn. Hvad med brændstofforbruget bliver det forringet væsentligt også når der er tale om løsninger hvor man bibeholder kompressionen og monterer en lavtryks løsning ?
Lad mig høre hvis i har erfaringer med dette..


Hej Claus.
Du har fuldstændig ret. En turbo eller kompressor løsning skal være godkendt til syn. Der findes mange kit rundt om i verden, der har en tuv godkendelse... Men det er ikke altid nok. Lige meget hvad du har af godkendelser, så er det i sidste ende, den enkelte synsmand, der bedømmer om det er godt nok til ham. Personligt, var det først 6. gang min mx5 blev godkendt. Selvom jeg havde tuv godkendelser på turbokit, undervogn, lexus baglygter, il-motorsport lowprofil forlygte kit, il motorsport styling krom bøjler samt udstødning. Så det er ikke altid lykken med en tuv godkendelse, men det kan lade sig gøre. Til dit spørgsmål om brændstofforbrug er det således, at en bil med trykladning kører længere på literen end tilsvarende uden, hvis du kører som en gammel mand med blød hat. Men bruger du de extra krafter du får, så holder det ikke. Min egen kører alt mellem 5 og 12 km pr liter.
HÃ¥ber mit svar kan bruges.
Mvh Christian Thomsen.
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: man 29. mar 2004 18:19
Geografisk sted: København

Okay

Indlægaf Claus » søn 4. apr 2004 06:54

Tror jeg glemmer den ide med trykladning, gider ikke og have de problener med syn..
Vil da lige høre hvor du har købt dine stumper og ekstraudstyr og foregik det smertefrit ?
God påske
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Turbo

Indlægaf Webmaster » søn 4. apr 2004 22:20

Jeg har eller også luret lidt på et turbo kit...

Dette fra Greddy er ikke det største, men til gengæld er prisen til at have med at gøre.

http://www.hopupracing.com/grtukittdmam.html

med den nuværende dollar kurs, er det ca. 7500,- DKK. Jeg ved dog ikke lige hvad man skal betale i told etc. for at få det ind i landet.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Told

Indlægaf Claus » man 5. apr 2004 09:59

Når det ikke er fra et EU land så skal du frst betale fragten, derefter skal du betale told og så til sidst skal du betale 25% i moms...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: Turbo

Indlægaf Thomsen » man 5. apr 2004 22:34

Webmaster skrev:Jeg har eller også luret lidt på et turbo kit...

Dette fra Greddy er ikke det største, men til gengæld er prisen til at have med at gøre.

http://www.hopupracing.com/grtukittdmam.html

med den nuværende dollar kurs, er det ca. 7500,- DKK. Jeg ved dog ikke lige hvad man skal betale i told etc. for at få det ind i landet.


Hejsa..<Min erfaring med import af dele viser, at man betaler 3,5 % i told og derefter moms af hele beløbet incl fragt.
Min beretning om mit synshelvede er ikke ment som en skræk historie, det var blot for at illustrere, at det ikke altid er lige let at gøre tingene "rigtigt". Der er mange, der bare afmonterer kitet og skruer det på igen bagefter. Det havde nok også været det leteste for mig....!
Det der med, at importere dele fra udlandet er ikke noget problem. Jeg har i hvert fald aldrig haft nogle problemer.
Det er mange, der har dele til mx5. Jeg kan varmt anbefale følgende sider..
www.Horsepowerfreaks.com
www.Tweakit.net
www.Ilmotorsport.de
www.etdracing.com
www.Meganracing.com
Og så er der www.Ebay.com -hvor man kan finde nogle rigtig gode tilbud.
Bare husk at tjekke sellers feedback, da det ikke er lige til at kræve sine penge tilbage fra staterne.

Opgiv ikke drømen om turbo/kompressor. Det kan lade sig gøre med lidt god vilje, og det er bare sjovt..!
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: man 29. mar 2004 18:19
Geografisk sted: København

Indlægaf Freestyler » fre 9. jul 2004 08:27

Ang. syn.

Min erfaring med at få synet en sænket, turboladet, intercoolet MX-5'er med højde- og tryk-justérbar undervogn og dual-udstødninger er, at ca. halvdelen af synsfolkene bliver helt rødmossede i ansigtet ved synet af den og er klar til at klippe pladerne omgående. Og den anden halvdel synes den er vildt fed og sender den igennem uden en eneste anmærkning!

Så det er bare at blive ved med at køre den i synshallen indtil man møder den rigtige mand. :wink:

Freestyler
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: fre 9. jul 2004 07:33


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron