Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf Kuksi » tirs 6. maj 2014 16:45

Jeg har købt RE002 dækket, men venter på dem da de er i restordre ved Bridgestone DK.

Vil det sige du ikke når at få dem på til JR-dagen? :o
Selv må jeg nok snart selv indse, at jeg heller ikke når at få mine 15" klar til dagen. Det der arbejde, tager ret meget af ens tid. :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf Softtop » tirs 6. maj 2014 18:47

1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf one-niner » ons 7. maj 2014 10:02

Jeg skal have mine AD08R monteret på tirsdag, og hold op hvor jeg glæder mig (ikke mindst til JR).

Så kom jeg i øvrigt også lige til at købe en RB bagpotte, Redstuff klodser OG en V-Maxx undervogn... Hvis der er tid, så har jeg også motorolie, olietemperatursensor, gearkasseolie og bremsevæske liggende.

Sådan går det, når man godt kan lide at shoppe, men ikke rigtig har tid til at få monteret/skiftet - så hober det sig op :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf And » ons 14. maj 2014 18:48

Kuksi skrev:
Jeg har købt RE002 dækket, men venter på dem da de er i restordre ved Bridgestone DK.

Vil det sige du ikke når at få dem på til JR-dagen? :o
Selv må jeg nok snart selv indse, at jeg heller ikke når at få mine 15" klar til dagen. Det der arbejde, tager ret meget af ens tid. :wink:

Det er helt bevidst at jeg ikke får dem på til JR dagen. Der kører jeg i stedet på mine Continental Sport Contact dæk, som også gør det meget godt på bane.
Så bliver jeg heller ikke ked af det hvis mønsteret rejser sig i løbet af dagen. :wink:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf Niels » fre 16. maj 2014 09:22

Nu har dækkene været på banen - og de virkede fremragende for mig. Godt greb og tillidsvækkende på grænsen :D
Våd bane har jeg stadig til gode at prøve....
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf Kuksi » tors 25. sep 2014 19:05

Jeg endte jo med at få RE002 205/50-15 monteret.
Det er et godt dæk ingen tvivl om det.
Men (slet) ikke så skarpt i indstyringen som RE050 (som dog var 205/40-17). Jeg syntes heller ikke jeg oplever samme grip i dækket, og det krænger mærkbart mere i kassen (siderne).
Når det er sagt, så er det klart både sjovere og nemmere at køre på grænsen. At det så hyler og piver helt vildt når det går løs, må man bare finde sig i. Men det kan jo godt virke noget provokerende på andre.

Jeg har strammet dæmpningen noget op foran i forhold til før, i et forsøg på at få max præcision og hastighed i indstyringen. Jeg nød virkeligt 17 tommernes evne til køre zigzag mellem striberne med 80km/t.
Opstramningen kan også sagtens forsvares, da den bare tager ujævnheder en del bedre end før. Er endt med at køre med 28psi.
Sidder måske lidt med følelsen af om jeg mon skulle have købt RE050 i 15", for så at kunne have lavet en 100% sammenligning mellem 15" og 17"?
Tror nu nok at jeg beholder 15" på i fremtiden, og sælger de gamle. Men jeg oplevede altså også nogle fordele med 17" (et absolut krav at de er lette). Looket med "ballon dæk" er jeg kommet over, men er ikke sikker på det gælder fruen. :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf Viggoman » tors 25. sep 2014 22:07

Kuksi skrev: Looket med "ballon dæk" er jeg kommet over, men er ikke sikker på det gælder fruen. :wink:


Du lever sgu livet farligt Kuksi, afhængigt af hvordan din bedre halvdel tolker den bemærkning :roll:

Det er lidt interessant med den inflation i fælgdiameter. Sæt en 16" eller 17" fælg på en gammel 911 og det ser hel galt ud. En ny 911 med 15" ditto. Og på en F1 racer har vi levet med 13" i mange herrens år. Det er i høj grad et modefænomen med de voldsomme fælgdiametre, smag og behag. Køreegenskaber er først og fremmest et spørgsmål om uaffjedret vægt og dækkonstruktion.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf Kuksi » tors 25. sep 2014 22:55

Du lever sgu livet farligt Kuksi, afhængigt af hvordan din bedre halvdel tolker den bemærkning :roll:

:lol: :lol:
Det var nu kun dæk/fælg kombinationen, jeg havde i tankerne Viggoman. Men kan god se det kan opfattes anderledes.
Men nu har jeg jo også hørt hende klage over hvordan 15" så ud på bilen. Jeg er helt enig i din betragtning om hvad der klæder gamle klassiske biler. Som da der holdt en AC Cobra i naboens indkørsel, det var også 15" fælge der var på. Dækkene var 275/55-15, det giver jo en anselig højde på dækket, og ligner nok også ballon dæk i manges øjne. Men der ER jo netop den rigtige montering på den bil.

Det er indiskutabelt at 3kg sparet i hvert hjørne, er et stort plus på en så let bil som vores.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf AS DK » man 29. sep 2014 12:49

@Kuksi

Ser ud til at du var lidt for hurtig til få købt dæk.
Yokohama har netop lanceret et dæk til sportsvogne, der også kører trackdays.

http://jyllands-posten.dk/motor/ECE7050 ... -netop-nu/
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Et nyt sæt Ultraleggera... - valg af dæk

Indlægaf Kuksi » man 29. sep 2014 16:55

Ja det kan jo godt være. De har jo været på markedet et stykke tid, og får i hvert fald gode anmeldelser.
Bla. her: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Yokohama/ADVAN-Neova-AD08R.htm

Nå men de RE002 holder jo heller ikke evigt :wink:
Men måske der er andre der når at teste dem på en MX'er inden...

Nu skal det jo bestemt ikke opfattes som om at jeg ikke kan holde ud at køre på RE002, slet ikke.
Og Web eller andre skal da bestemt ikke afholde sig fra at komme med deres personlige mening eller erfaring (og slet ikke når man selv spørger).
Det ville jo bare ende med at gøre det hele vildt kedeligt, hvis man ikke fik folks ærlige mening om tingene.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron