Fremstilling af styrtbøjler

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Fremstilling af styrtbøjler

Indlægaf one-niner » ons 14. aug 2013 11:13

Da det er slut med at deltage i Jeppes trackdays uden styrtbøjle, og da flere og flere af os har fået smag for banen, er der et stigende behov for styrtbøjler til vores biler.

Jeg har set mig omkring, og der er mange muligheder, men de fleste bliver pænt dyre, før de er landet i Danmark, desuden har mange af dem hvad jeg vil kalde for et småirriterende design.

Ideelt set bør følgende være muligt:
- Bibeholdelse af kaleche med glasbagrude
- Ingen eller minimalt begrænset udsyn gennem bakspejlet
- Bibeholdelse af original windbreaker
- Maksimal højde og bredde samt placering længst bagude af selve bøjlen (både af hensyn til roll-over protection og mindskelse af risiko for at ramme den med hovedet)
- Lys- og vejrbestandig padding
- Symmetriske tværstivere
- Option for sele-bar og stivere langs underkanten af dørene

Den jeg har set, der kommer tættest på, er Boss Frog Clearview Maxx: http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... 10373.html

Kunne man få fremstillet noget tilsvarende i DK - jeg tænker en rørsmed på pension eller efterløn?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fremstilling af styrtbøjler

Indlægaf AS DK » ons 14. aug 2013 14:52

one-niner skrev:Kunne man få fremstillet noget tilsvarende i DK - jeg tænker en rørsmed på pension eller efterløn?


.... eller måske få vores pladesmed Andreas (Au2Fast) til at lave en lille produktion.

Jeg tror allerede Andreas arbejder på en pris for en bøjle (importeret mærkevare) incl. montering.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Fremstilling af styrtbøjler

Indlægaf Kuksi » søn 18. aug 2013 21:57

Ja Tom, det ser også ud som den model er et rigtigt godt bud på en som passer mig.
Her er en tråd med lidt info og en video af en der tager en tur på taget med sådan en monteret. http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f509/roll-bar-not-144030/

Lad os se hvad Andreas kan komme op med. Jeg tror ikke rigtigt på at det er besværet værd med at få fremstillet nogle selv. Men selvfølgelig kan det lade sig gøre.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron