IL-motorsport turbokit

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

IL-motorsport turbokit

Indlægaf thomasdt » tirs 5. mar 2013 10:05

IL-Motorsport har begået et turbokit med TÜV godkendelse.

Betyder det at man kan få bilen synet og godkendt med det i Danmark?
thomasdt
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 21:20

Re: IL-motorsport turbokit

Indlægaf UlrikK » tirs 5. mar 2013 12:21

Det ser ud til at TÜV godkendelsen gælder bilen (versionen med 115 hk), hvilket efter hvad jeg kan huske fra kompressor trådene er den første forhindring. Det skulle dog ikke undre mig at staten kan kræve yderligere dokumentation / tests for at godkende det her i Danmark.

Men hvorfor ikke købe CCR Racings kit? Det koster så vidt jeg husker ca. 25.000.- inkl. montering. IL's sæt ligger på 22.000.- plus montering, og så skal du selv sørge for at få den synet i Danmark. Tjek eventuelt denne tråd: MX5 Klubben - Rotrex kompressor kit fra CCR-Racing til NA 1,6
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Re: IL-motorsport turbokit

Indlægaf one-niner » tirs 5. mar 2013 17:19

thomasdt skrev:IL-Motorsport har begået et turbokit med TÜV godkendelse.

Betyder det at man kan få bilen synet og godkendt med det i Danmark?

Ikke umiddelbart. Det kræver en større godkendelsesproces, der inkluderer egnethed, støj og forurening. Dertil kan Skat også forlange en afgiftsforøgelse, men CCR's kompressorkit udløser så vidt jeg ved ikke en afgiftsændring, så det ville IL's turbokit nok heller ikke.

Alt i alt er det en lang, indviklet og dyr proces, som man som privatperson nok ikke skal kaste sig ud i. Læs eventuelt mere her: http://vmax.dk/article/22455-den-store- ... otortuning

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: IL-motorsport turbokit

Indlægaf hasse » ons 6. mar 2013 01:16

Jeg vil foreslå, at du forsøger at få fat i I.L.'s Tüv.
Fortæl dem evt., at du agter at forelægge den for de danske myndigheder mhp. forhåndsgodkendelse.

Og så sætter du dig i forbindelse med de danske myndigheder for at høre, om den giver anledning til bemærkninger/problemer.

Reglerne indenfor EU bliver jo mere og mere harmoniseret. Så hvem ved?

Har selv fået en kopi af TÜV'en fra Il. men indtil videre bliver den, hvor den er: Hos mig...sagde hunden. :-)
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: IL-motorsport turbokit

Indlægaf AS DK » ons 6. mar 2013 18:38

hasse skrev:Har selv fået en kopi af TÜV'en fra Il. men indtil videre bliver den, hvor den er: Hos mig...sagde hunden. :-)


Hasse, bare af ren nysgerrighed : Hvorfor beholder du den for dig selv?
Et TüV dokument er et offenligt dokument som enhver kan få en kopi af, hvis man altså lige kender ¨nummeret på pågældende TüV dokument.
Disse dokumenter er ofte vedhæftet i pdf-fil på hjemmesider, der sælger biludstyr.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 516
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: IL-motorsport turbokit

Indlægaf hasse » ons 6. mar 2013 19:32

Fordi jeg muligvis har fået den, fordi det er mig.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron