Klar til Jyllandsringen med Rotrexlader und alles...!!!

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Klar til Jyllandsringen med Rotrexlader und alles...!!!

Indlægaf Webmaster » tors 16. aug 2012 22:39

Så er bilen… (som altid i sidste sekund) klar til Jyllandsringen i morgen.

Friske Toyo 888 på 4 firske TD Pro Race fælge.

Andreas har monteret friske bremser. Carbotech XP12/10 klodser, Dot 5.1 bremsevæske og Goodridge stålombunde slanger. Valgte denne løsning, da det er den de kører med i den amerikanske Miata Spec serie… Damn… lortet stopper hurtigt. Er imponeret over så meget stopkraft på standard skiver.

Men vigtigst er nok at CCR drengene har monteret en C15 Rotrexlader i en opsætning som er baseret på deres kit til NA 1,6. Opsætningen skal kunne anvendes til race… max!!! Testede løsningen i søndags på Knutstorp (ca. 150 bane km – film kommer senere) da Alfa Romeo havde klub dag (en klub jeg stadig er medlem af, da de har mange billige banedage.). Og ud over at være super lækkert konstrueret, kører det simpelthen fantastisk. Bilen får netop de flere kræfter den normal mangler på banen og jeg kunne let følge med mange af de biler, som desværre så ofte, har ydmyget mig. Bilen holdt temperaturen og trak rent hele dagen. Ikke så meget som et lille pip. CCR drengene har også gjort meget ud af det, og bilen blev grundigt testet inden jeg drog på Knutstorp. Opsætningen yder ca. 170 HK/ 185 nm ved henholdsvis 6700/5800 RPM. Indstillingen er konservativ, da den i første omgang skal danne basis for test på bane med max load. Så kan effekten altid forøges trinvis efterfølgende. Under indkørslen var vi helt oppe over 180 HK og 200 nm. Jeg er dybt imponeret over CCR’s tilgang til at få det til at spille. Intet overlades til tilfældighederne og alt bliver testet til at være optimalt trin for trin. I min verden er det sådan tuning skal foregå hvis det skal holde. Særligt når de sidste HK presses ud igennem optimering.

Glæder for vildt til Jyllandsringen i morgen … Det bliver en cooool dag.

Og nåeh ja… Så satte Andreas også lige røde letvægssidespejle på… Det giver den hvide racer de sidste 0,1 sekund hele vejen rundt…
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

lyder for fedt

Indlægaf HenrikH » fre 17. aug 2012 22:56

HK og moment som overgår en NC 2.0 og i en bil som vejer næsten 200 kg mindre. Det kan da kun være helt fantastisk at opleve. Du må endelig skyde et par in-car video'er så vi kan få en fornemmelse af hvad den kan.

Tillykke med opgraderingen.

/Henrik
Brugeravatar
HenrikH
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: ons 3. jan 2007 20:51


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron