Banan manifold

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Banan manifold

Indlægaf SnowKbh » tirs 20. mar 2012 10:50

Står i den situation at min Manifold er knækket/revnet, og skal have skiftet til en ny.

Jeg var forbi Andres på Fyn og han anbefalede en bananmanifold, plus at jeg selv hentede den hjem pga prisen. Spørgsmålet er så hvor jeg skal få sådan en bestilt henne, men vigtigst, hvilken een?

Jeg har en gammel Miata fra 1990 til info :)

Håber I kan hjælpe herinde som altid.

På forhånd tak
SnowKbh
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 29. apr 2010 21:08

Indlægaf one-niner » tirs 20. mar 2012 12:50

Jeg har selv været på udkig efter en ny udstødningsmanifold, og det er mit indtryk, at Racing Beat laver noget af det bedste til prisen.

Hvis det skal være i den helt billige ende, så lader Raceland til at være et godt bud. Dog kan der være lidt problemer med \"pasformen\", og jeg ved ikke, om de laver en manifold til de tidlige NA'ere.

I den absolut dyre ende kan man f.eks. finde Maxim Works.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Star » tirs 20. mar 2012 14:30

NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf KjaLLe » tirs 20. mar 2012 16:28



Pas på med de billige manifolde, de er simpelthen for billig lavet, og revner i svejsningerne for et ondt ord..
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kuksi » tirs 20. mar 2012 23:09

Den som Star henviser til ligner min på en prik. Er ret sikker på jeg fik den fra Raceland's ebay shop til samme pris.
Nu har den fået tæsk i over 4 år, og ud over at et lille pynte skilt helt oppe ved topstykket begyndte at rasle (og derfor blev knækket af), så er jeg stadig 100% tilfreds. Et kanon køb, og når den engang ikke kan mere vælger jeg den samme igen.
Jeg har endda svækket den lidt ved at porte den så den passede 100% mod pakningen. Det kostede lidt af svejsningerne indvendigt, men har ikke gevet problemer.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » ons 21. mar 2012 00:54

Lige et par ting, der skal tænkes på 4-2-1 <>4-1.

Ved nogle af 4-1'erne (bananen) kan der være problemer med placeringen af 02 sensoren. Hullet er længere nede. Derfor måling på \"koldere\" udstødning (og længden af 02 ledningen).

De skulle begge give noget mere power.
4-2-1 eren i mellemområdet.
4-1 eren ved højere rpm.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » ons 21. mar 2012 00:54

Lige et par ting, der skal tænkes på 4-2-1 <>4-1.

Ved nogle af 4-1'erne (bananen) kan der være problemer med placeringen af 02 sensoren. Hullet er længere nede. Derfor måling på \"koldere\" udstødning (og længden af 02 ledningen).

De skulle begge give noget mere power.
4-2-1 eren i mellemområdet.
4-1 eren ved højere rpm.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » ons 21. mar 2012 01:29

Ja hasse er inde på noget, som jeg kom fra at skrive. Nemlig placeringen af O2 sensor. Den der linkes til på ebay, har den placeret \"rigitigt\". Det vil sige efter alle 4 rør er ført sammen. Det kræver en flytning og dermed forlængelse af ledningen. Da vi orginalt har en ikke opvarmet (1 wire) O2 sensor, vil den virke endnu dårligere ved den lavere temperatur så langt væk fra topstykket. Men denne placering er rigtig da det kun er her der måles på alle 4 cyl. En placering helt oppe i en afgang fra kun en cyl. Kan give problemer ved syn.
Benyt derfor chancen for at få opgraderet til 4 wires (opvarmet) eller endnu bedere LC-1 som er wideband O2 ( som du alligevel skal have når du skal i gang med at tune :D )
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

....

Indlægaf SnowKbh » tors 5. apr 2012 09:19

Hvad er så dommen for denne her model fra Racing Beat, er den noget værd?

http://www.racingbeateurope.com/bmazda- ... 1587-p.asp

Er ikke en haj til det her med biler og lærer henad vejen, så kom gerne med nogle andre bud, især links er et hit :)
SnowKbh
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 29. apr 2010 21:08

Indlægaf Lurendrejer » tors 5. apr 2012 15:39

Jeg overvejede selv RB4-1 men endte ud med Jackson Racing 4-2-1 pga generelt bedre reviews og fordi den efterlod plads til en kompressor efterfølgende.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » lør 7. apr 2012 20:53

Racing Beat er HØJ kvalitet. Jeg er ikke enig i at Jackson Racing får bedre reviews. Tror faktisk du bytter om på dem Lurendrejer? Til din bil er der plads til CCR-Racings/Kraftwerks/Rotrex kittet sammen med Racing Beat men ikke sammen med Jackson Racing.

Nu skriver SnowKbh ikke noget om ønske til evt. kompressor, men hvis en NA kompressorløsning fra CCR-racing er på ønskeseddlen, så er det ligegyldigt hvilken manifold der sidder på bilen: Dette kit har kompressoren monteret \"under\" motoren, så alle manifold'er passer.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » søn 8. apr 2012 02:46

Vedr. JR 4-2-1:
Der er lige det plus, at den er \"ceramic coated\".
Og det siges at have betydning både fsv. angår varme og korrosion.

Når det er \"sagt\" skal det også lige tilføjes, at jeg selv har været uheldig med en JR 4-2-1'er.
Den ligger stadig i to dele på loftet, fordi \"syningen\" nederst, hvor det hele er samlet, røg.'
Men det kan nu godt være min egen skyld.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Lurendrejer » søn 8. apr 2012 06:59

Bytter ikke rundt, brugte en del tid på skidtet. Dengang hed kompressoren dog ikke ccr men en roots fra JR selv.

De erfaringer jeg så på nettet var en masse varmeproblemer med rb'eren. Tilmed historier om dårlig pasform.

Hvis der ikke er plads til en ccr kompressor med jr så er jeg meldt ud af den klub. Specielt taget i betragtning at den fylder mindre end OEM manifolden inkl varmeskjold. Er du sikker i din sag?

/mobil
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » man 9. apr 2012 18:32

Beklager:
1) Der ER plads til CCR kit med både JR og RB manifold.
2) At tråden er væk fra det oprindelige spørgsmål..

Ville selv vælge RB.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron